Pirates of Silicon Valley
Fra : Henrik Münster

Dato : 11-08-06 23:19

Jeg har ofte hørt om filmen Pirates of Silicon Valley, men jeg har
desværre aldrig set den. Jeg kan ikke finde den i nogen af
online-butikkerne på nettet. Kan man stadig købe den? Kan man evt. leje
den hos Blockbuster, eller hvad det nu hedder? Findes den med danske
undertekster? Det er man jo trods alt vant til, men det går da også
uden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-08-06 23:49

> [...]
> den hos Blockbuster, eller hvad det nu hedder? Findes den med danske
> undertekster? Det er man jo trods alt vant til, men det går da også

Det er ikke ligefrem den lovligste måde at få fat i filmen, men måske
den eneste:

http://thepiratebay.org/tor/3377237/Pirates.of.Silicon.Valley.1999.DVDRip.XviD-FiNaLe

Jeg har engang set den i temmelig dårlig kvalitet på computeren, men
har den ikke længere.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Aksel-Johan Hegrem

Dato : 12-08-06 10:32

Henrik Münster wrote:
> [...]
> den hos Blockbuster, eller hvad det nu hedder? Findes den med danske
> undertekster? Det er man jo trods alt vant til, men det går da også uden.
Du finner den her:

http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCREEN=item&item=39506

mvh Aksel-J.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-08-06 11:25

Aksel-Johan Hegrem <hegrem@online.no> wrote:

> Du finner den her:
>
> http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCREEN=item&item=39506
>
> mvh Aksel-J.

Og her med danks pris:
<http://www.axelmusic.dk/productDetails/053939699623>

Bemærk at der er tale om en region 1 DVD.

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-08-06 13:57

On 2006-08-12 12:25:21 +0200, kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) said:

> Og her med danks pris:
> <http://www.axelmusic.dk/productDetails/053939699623>
>
> Bemærk at der er tale om en region 1 DVD.

Tak for linkene. Prisen er jo helt rimelig. Jeg ved bare ikke rigtig
med regionen. Vi har en billig DVD-afspiller til kr. 279,- fra Netto.
Jeg læste engang noget om, at billige DVD-afspillere ofte er
regionsfrie. Alternativt har vi en Playstation 2. Jeg ved ikke, om den
tager sig af regioner. Endelig er der jo computerne. De kan jo gøres
regionsfri med et hack, så vidt jeg ved.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-08-06 14:17

> [...]
> tager sig af regioner. Endelig er der jo computerne. De kan jo gøres
> regionsfri med et hack, så vidt jeg ved.

På mac'en kan du skifte region 5 gange før den låser sig fast på den
sidst valgte.

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Michael Holm

Dato : 12-08-06 14:41

> [...]
> tager sig af regioner. Endelig er der jo computerne. De kan jo gøres
> regionsfri med et hack, så vidt jeg ved.

Er du ikke i københavn engang imellem,? det kunne være vi kunne samle en
flok og se den sammen en aften på storskærm med Asti, øl og sodavand ?
jeg kan stille storskærm og lokale frem hvis nogen har den på DVD
Morten R. kunne holde mini terminal intro før filmen :)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-08-06 19:27

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Er du ikke i københavn engang imellem,? det kunne være vi kunne samle en
> flok og se den sammen en aften på storskærm med Asti, øl og sodavand ?
> jeg kan stille storskærm og lokale frem hvis nogen har den på DVD

Lokaler på DVD? Betyder det man kan lave en 2V om til en patricervilla?

> Morten R. kunne holde mini terminal intro før filmen :)

Det er hurtigt overstået: "sudo rm -rf /" så er i færdige med den slags.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-08-06 15:38

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> Tak for linkene. Prisen er jo helt rimelig. Jeg ved bare ikke rigtig
> med regionen. Vi har en billig DVD-afspiller til kr. 279,- fra
> Netto. Jeg læste engang noget om, at billige DVD-afspillere ofte er

Har puslet lidt med at gøre nogen DVD'er jeg købte i USA regionsfrie.
Det er ikke svært under Windows med fx DVD Decrypter til en ISO som fx
VLC godt kan hitte ud af at afspille.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-08-06 19:24

> [...]

> Jeg læste engang noget om, at billige DVD-afspillere ofte er
> regionsfrie. Alternativt har vi en Playstation 2. Jeg ved ikke, om den

Det gør den med garanti, sony bruger det også på deres spil.

> Endelig er der jo computerne. De kan jo gøres
> regionsfri med et hack, så vidt jeg ved.

Jep, det er ret nemt. Du kan også afspille filmen med VLC istedet, den
er ligeglad med regioner.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-06 00:01

On 2006-08-12 20:23:58 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> Jep, det er ret nemt. Du kan også afspille filmen med VLC istedet, den
> er ligeglad med regioner.

Nu har jeg bestilt Pirates of Silicon Valley hos Axel Music, så må
regionsproblemerne blive løst bagefter. Det er jo nemt nok, hvis jeg
bare kan bruge VLC. Jeg tror ellers, jeg har handlet lidt for meget på
nettet. Jeg gad ikke rigtig gå ud i gangen efter min tegnebog, så jeg
indtastede bare mit dankortnummer efter hukommelsen. Det virkede! Så
enten er jeg lidt af en autist, der kan huske mange tal, eller også er
der en anden, der skal betale for min film
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-08-06 18:17

> Jeg tror ellers, jeg har handlet lidt for meget på
> nettet. Jeg gad ikke rigtig gå ud i gangen efter min tegnebog, så jeg
> indtastede bare mit dankortnummer efter hukommelsen.

Det minder mig om en kammerat som var IT admin. Han kunne S/N til
windows 95 og 98 udenad.

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-08-06 19:00

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Det minder mig om en kammerat som var IT admin. Han kunne S/N til
> windows 95 og 98 udenad.

Så har han brudt licensbetingelserne - de skulle have hvert deres

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-08-06 21:08

> Så har han brudt licensbetingelserne - de skulle have hvert deres

Mon ikke der var/er en eller anden lovlig omvej som MS siger god for. I
det skolevæsen jeg tidl. var ansat i kloner man i stor stil én
windowsinstallation ud på flere hundrede maskiner i kommunens skoler.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-06 22:32

On 2006-08-15 22:08:00 +0200, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> [...]

Hvem siger, han ikke kunne dem alle sammen?

> Mon ikke der var/er en eller anden lovlig omvej som MS siger god for. I
> det skolevæsen jeg tidl. var ansat i kloner man i stor stil én
> windowsinstallation ud på flere hundrede maskiner i kommunens skoler.

Derfor kan man jo godt give dem forskellige serienumre. Når et program
læggers på en cd eller dvd, er alle cd/dvd'erne jo helt ens. Der er
ikke forskel på deres indhold. De kan jo ikke mærke, hvilket
serienummer, der står på klistermærket udenpå pakken. De er derfor
lavet til at acceptere en række serienumre. Man kan derfor sagtens tage
programmet fra en enkelt cd og lægge på alle firmaets computere f.eks.
ved at klone det. Man skal bare have et separat serienummer at taste
ind på hver computer. Det kan siden aflæses ved at væle "om programmet".
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-08-06 16:52

> [...]
> ved at klone det. Man skal bare have et separat serienummer at taste
> ind på hver computer. Det kan siden aflæses ved at væle "om programmet".

Jeg kan ikke afvise at ovenstående godt kan lade sig gøre, men det var
ikke det de gjorde. De tog bare en maskine og satte den fuldstændig op
med windows, office + div. uv. programmer - altså som om det var en
"stand alone" maskine. Den klonede de så ud på alle de andre tomme
nyindkøbte maskiner. Om det bryder MS's EULA ved jeg ikke, men det tror
jeg nu ikke. De havde nemlig på forhånd indkøbt det antal licenser de
havde brug for, hvilket de jo også kunne dokumentere. Jeg har prøvet
noget lign. med en MS Office install cd til uv. brug. Den krævende end
aldrig at få et S/N.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik

Dato : 17-08-06 19:21

On 2006-08-12 00:19:23 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

> [...]
> den hos Blockbuster, eller hvad det nu hedder? Findes den med danske
> undertekster? Det er man jo trods alt vant til, men det går da også

Nu kommer jeg nok til at fremstå lidt som et blålys, men jeg forsøger
alligevel.

Hvad handler den om??
:)

Henrik

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-08-06 20:20

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Hvad handler den om??

<http://www.imdb.com/title/tt0168122/plotsummary>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Henrik

Dato : 18-08-06 11:14

> <http://www.imdb.com/title/tt0168122/plotsummary>

OK det ser ud til at det er tvunget pensum, så den må jeg hellere se at få
set