USB-lyd, ingen volumenkontrol
Fra : Leif Neland

Dato : 08-08-06 14:37

Jeg købte lige et sæt Medion USB-højttalere i ALDI.
De virker som de skal på PC'en, men der er et problem, når jeg sætter dem
til iBook'en.

Der kommer lyd ud af dem med det samme, men det er ikke muligt at
kontrollere lydstyrken, den er på max lydstyrke, lige så snart man flytter
skyderen på kontrolpanelet fra 0-stillingen.

Kan man mon gøre noget ved det?

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 08-08-06 14:53

Leif Neland wrote:
> [...]
> kontrollere lydstyrken, den er på max lydstyrke, lige så snart man
> flytter skyderen på kontrolpanelet fra 0-stillingen.

Der er åbenbart flere volumenkontroller. F4-F5 virker kun som on/off, men
æble- pil op/ned inde i iTunes regulerer musikvolumen.

Så nu bliver jeg ikke blæst ud mere

Leif

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-08-06 15:03

Hej Leif

Du kan også gå ind i Systemindstillinger -> Lyd og sætte den til at vise
volumenkontrol i arkivlinien, så kan du skrue op/ned med et klik, uden
at gå i iTunes...
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Leif Neland

Dato : 08-08-06 15:41

Erik Richard Sørensen wrote: (Toppostningsfejl korrigeret)

> [...]
>
> Du kan også gå ind i Systemindstillinger -> Lyd og sætte den til at
> vise volumenkontrol i arkivlinien, så kan du skrue op/ned med et

Nej, det er to forskellige volumenkontroller, F4-F5 er mastervolumen (den,
der vises i arkivlinien), som ikke virker med denne USB-dims, mens æble-pil
op/ned er musik-volumen; den sidstnævnte virker.
Selvom musikken er skruet helt ned, har lydeffekter stadig fuld styrke, men
det må jeg så leve med.

Leif

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-06 17:06

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:
> Erik Richard S?rensen wrote: (Toppostningsfejl korrigeret)

> Nej, det er to forskellige volumenkontroller, F4-F5 er mastervolumen (den,
> der vises i arkivlinien), som ikke virker med denne USB-dims

Det er helt normal adfærd hvis når hiver et digitalt signal ud af
Apples onboard lydkort.

>, mens ?ble-pil
> op/ned er musik-volumen; den sidstn?vnte virker.

Dette er en digital volumenkontrol som fortages af Itunes.

> Selvom musikken er skruet helt ned, har lydeffekter stadig fuld styrke, men
> det m? jeg s? leve med.

Dem skruer du op eller ned for i i kontrolpanelet "Lyd",
"Lydeffekter", "Lydstyrke for Advarsel"