/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Næste MS offer...
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-08-06 00:15


Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907   

mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 
 
Thomas von Hassel (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 08-08-06 05:57

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907

Det er da ikke uventet. Nu da vi har Paralles og snart VMware ?

/thomas


--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Erik Richard Sørense~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-08-06 11:56

Hej Thomas

Thomas von Hassel wrote:
>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
>>http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
>
> Det er da ikke uventet.

Næ, for såvidt ikke, men det er et soleklart kontraktbrud. - Jeg kan da
huske, at det i købsaftalen mellem Connectrix og MS klart stod, at MS
skulle videreudvikle/viderføre programmet... - Det stod i både Los
Angeles Times og San Fransicso Herald déngang...

> Nu da vi har Paralles og snart VMware ?

Og det hjælper jo ikke alle os, der stadig kører med PPC-Macs, og hvis
man skal følge samme 'udskiftningspolitik' som hidtil, så vil der gå
mindst 6-7 år, før ca. 75% af Mac brugerne er kommet på Intel baserede
maskiner. - Jeg springer ihvertfald ikke ind i nærmeste butik og køber
en DualCore maskine bare for at kunne køre windows et-eller-andet, - og
da slet ikke nu, hvor jeg får dual maskiner, der kan hamle op med de
mindre almindelige G5.

mvh. Erik Richard
>
> /thomas
>
>

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Thorbjørn Ravn Ander~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-08-06 12:07

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Næ, for såvidt ikke, men det er et soleklart kontraktbrud. - Jeg kan
> da huske, at det i købsaftalen mellem Connectrix og MS klart stod, at
> MS skulle videreudvikle/viderføre programmet... - Det stod i både Los
> Angeles Times og San Fransicso Herald déngang...

Jeg læser det kun som om at de ikke vil portere det til Intel-Macs.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

jacob (08-08-2006)
Kommentar
Fra : jacob


Dato : 08-08-06 15:04

In article <yu2d5bbzdtu.fsf@luhmann.netc.dk>,
nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
>
> > Næ, for såvidt ikke, men det er et soleklart kontraktbrud. - Jeg kan
> > da huske, at det i købsaftalen mellem Connectrix og MS klart stod, at
> > MS skulle videreudvikle/viderføre programmet... - Det stod i både Los
> > Angeles Times og San Fransicso Herald déngang...
>
> Jeg læser det kun som om at de ikke vil portere det til Intel-Macs.

Yep, Virtual PC 2004 til Windows (samt, den kommende 2007 version) er
blevet frigivet som gratis program af Microsoft:
http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx

Mvh
Jacob

--
I had snu-snu!

Erik Richard Sørense~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-08-06 17:01

Hej Jacob

Nej, det er kun Virtual PC SP1, der er blevet gratis. Læs lige siderne
igen... 'Download' links peger kun på SP1.
mvh. Erik Richard

jacob wrote:
>Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
>>
>>>Næ, for såvidt ikke, men det er et soleklart kontraktbrud. - Jeg kan
>>>da huske, at det i købsaftalen mellem Connectrix og MS klart stod, at
>>>MS skulle videreudvikle/viderføre programmet... - Det stod i både Los
>>>Angeles Times og San Fransicso Herald déngang...
>>
>>Jeg læser det kun som om at de ikke vil portere det til Intel-Macs.
>
> Yep, Virtual PC 2004 til Windows (samt, den kommende 2007 version) er
> blevet frigivet som gratis program af Microsoft:
> http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Axel Hammerschmidt (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 08-08-06 20:31

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Nej, det er kun Virtual PC SP1, der er blevet gratis. Læs lige siderne
> igen... 'Download' links peger kun på SP1.

Det er den fulde version. Jeg er i øjeblikket ved at installere XP Pro
(SP2) på den omtalte VPC2004SP1 under W2K på en 2,4 GHz P4.

Erik Richard Sørense~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-08-06 20:54

Hej Axel

Axel Hammerschmidt wrote:
>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>Nej, det er kun Virtual PC SP1, der er blevet gratis. Læs lige siderne
>>igen... 'Download' links peger kun på SP1.
>
> Det er den fulde version.

OK, men det står altså lidt kryptisk.

> Jeg er i øjeblikket ved at installere XP Pro (SP2) på
> den omtalte VPC2004SP1 under W2K på en 2,4 GHz P4.

Men det hjælper jo så bare ikke os, der stadig kører på PPC Macs. - Jeg
har en Win2000Pro/US liggende, som jeg gerne vil have op at køre som
afløser for min Win98sr2/US, men min softwindows 5.09 kan ikke tage Pro
- kun alm. Win2000, - og at opdrive en BWB SW 5.1.x er komplet umulig. -
Jeg har prøvet det gennem et par år nu - både herhjemme og i USA. -
Jeg foretrækker klart Softwindows fremfor VPC. Den er noget hurtigere at
arbejde med og er meget ligetil at sætte op som 'shared', hvad VPC just
ikke er...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Thomas von Hassel (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 08-08-06 21:07

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Axel
>
> Axel Hammerschmidt wrote:
> >Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>Nej, det er kun Virtual PC SP1, der er blevet gratis. Læs lige siderne
> >>igen... 'Download' links peger kun på SP1.
> >
> > Det er den fulde version.
>
> OK, men det står altså lidt kryptisk.
>
> > Jeg er i øjeblikket ved at installere XP Pro (SP2) på
> > den omtalte VPC2004SP1 under W2K på en 2,4 GHz P4.
>
> Men det hjælper jo så bare ikke os, der stadig kører på PPC Macs.


Der er stadig ingen der forhindrer dig i at købe og installere Virtual
PC ... der er jo ikke fordi det selvdestruerer bare fordi MS ikke
udvikler på den mere ....



/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Erik Richard Sørense~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-08-06 21:40


Thomas von Hassel wrote:
>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>Axel Hammerschmidt wrote:
>>>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>Nej, det er kun Virtual PC SP1, der er blevet gratis. Læs lige siderne
>>>>igen... 'Download' links peger kun på SP1.
>>>
>>>Det er den fulde version.
>>
>>OK, men det står altså lidt kryptisk.
>>
>>>Jeg er i øjeblikket ved at installere XP Pro (SP2) på
>>>den omtalte VPC2004SP1 under W2K på en 2,4 GHz P4.
>>
>>Men det hjælper jo så bare ikke os, der stadig kører på PPC Macs.
>
> Der er stadig ingen der forhindrer dig i at købe og installere Virtual
> PC ...

Det har jeg da heller ikke sagt, jeg ikke kan.

> der er jo ikke fordi det selvdestruerer bare fordi MS ikke
> udvikler på den mere ....

Næ, men hvorlænge vil det stadig kunne virke? - Med Tiger / Leopard +
XP/Vista går det nok, men hvad så med næste generation? - Du skal lige
regne med, at udvikling af handicaporienteret sofware er mindst 2
generationer bagud for systemerne.

mvh. Erik rihcard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Henrik Münster (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 08-08-06 23:24

On 2006-08-08 22:39:40 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Thomas von Hassel wrote:
>
>> Der er stadig ingen der forhindrer dig i at købe og installere Virtual PC
>
> Det har jeg da heller ikke sagt, jeg ikke kan.
>
>> der er jo ikke fordi det selvdestruerer bare fordi MS ikke udvikler på
>> den mere ....
>
> Næ, men hvorlænge vil det stadig kunne virke? - Med Tiger / Leopard +
> XP/Vista går det nok, men hvad så med næste generation? - Du skal l ige
> regne med, at udvikling af handicaporienteret sofware er mindst 2
> generationer bagud for systemerne.

Næ, men det er jo også spørgsmålet, om den generation styresystemer vil
kunne køre på dagens computere. På et tidspunkt vil Mac OS X jo kræve
en Intel-Mac. Vil man blive ved med at bruge sin PPC-Mac, så må man
altså beholde det gamle styresystem, og så vil Virtual PC stadig virke.
Udviklingen går jo hurtigt, og der går ikke mange år, før udstyret er
forældet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg


Thomas von Hassel (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-08-06 21:56

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

>Udviklingen går jo hurtigt, og der går ikke mange år, før udstyret er
> forældet.


jep, det tager ca. den tid det tager TNT at levere den til din hoveddør
før den er forældet ;)


/thomas



--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Morten Reippuert Knu~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-08-06 18:09

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Næ, men hvorlænge vil det stadig kunne virke? - Med Tiger / Leopard +
> XP/Vista går det nok, men hvad så med næste generation?

Du kan installere et hvilket som helst x86 PC operativ system i VPC.
Mht din hardware skal du ikke regne med at non-intel hardware vil kunne
afvikle 10.6.
Mht understøtelse af ældre hardware er MS de rene engle i
sammenligning med Apple.

Der er iøvrigt ikke noget der forhindre dig i fortsat at bruge 10.3
eller 10.4.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-08-06 20:40

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Mht understøtelse af ældre hardware er MS de rene engle i
> sammenligning med Apple.

Nøgleordet er bagudkompatabilitet - XP kører faktisk mange DOS
applikationer rigtigt godt, og hvorfor så skifte til noget andet?

Tilsvarende med hardware. XP understøtter godt nok meget gammelt
skrammel!

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-08-06 21:45

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> > Mht understøtelse af ældre hardware er MS de rene engle i
> > sammenligning med Apple.

> Nøgleordet er bagudkompatabilitet - XP kører faktisk mange DOS
> applikationer rigtigt godt, og hvorfor så skifte til noget andet?

> Tilsvarende med hardware. XP understøtter godt nok meget gammelt
> skrammel!

Jeps. Og MS supporter og patcher langt ældre SW end Apple. Apple
supporter eks kun 10.3 og 10.4.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-08-06 22:13

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Jeps. Og MS supporter og patcher langt ældre SW end Apple. Apple
> supporter eks kun 10.3 og 10.4.

Tjah, det er jo deres niche, at de har 100% styr på deres hardware.
LIdt samme situation som Sun har med deres Solarissystem.

Det er iøvrigt også rent akademisk. Har du prøvet Ubuntu 6.06 på en
Mac?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 10-08-06 21:03

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> > Jeps. Og MS supporter og patcher langt ældre SW end Apple. Apple
> > supporter eks kun 10.3 og 10.4.

> Tjah, det er jo deres niche, at de har 100% styr på deres hardware.
> LIdt samme situation som Sun har med deres Solarissystem.

> Det er iøvrigt også rent akademisk. Har du prøvet Ubuntu 6.06 på en
> Mac?

Jeg havde ubuntu på en gammel ibog frem til enagang i vinter, om det
var 6.x husker jeg ikke. Alt virkede og kørte fint (300MHz/320MB ram),
det vil det også gøre på en iMac G3.

Problemet med Linux på PPC hardware er efter min mening den manglende
Macromedia Flash plugin. De OSS løsninger der findes duer ikke
ordenligt.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Thorbjørn Ravn Ander~ (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 11-08-06 19:54

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Jeg havde ubuntu på en gammel ibog frem til enagang i vinter, om det
> var 6.x husker jeg ikke. Alt virkede og kørte fint (300MHz/320MB ram),
> det vil det også gøre på en iMac G3.

Jojo, jeg har det kørende (når altså den vil som jeg vil) og jeg er
rigtigt godt tilfreds (især med IBM's java til PowerPC).

> Problemet med Linux på PPC hardware er efter min mening den manglende
> Macromedia Flash plugin. De OSS løsninger der findes duer ikke
> ordenligt.

Macromedia vil jo ikke ud med den informationn der er nødvendig for at
lave det. Dumme dem.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 12-08-06 00:40

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> > Jeg havde ubuntu på en gammel ibog frem til enagang i vinter, om det
> > var 6.x husker jeg ikke. Alt virkede og kørte fint (300MHz/320MB ram),
> > det vil det også gøre på en iMac G3.

> Jojo, jeg har det kørende (når altså den vil som jeg vil) og jeg er
> rigtigt godt tilfreds (især med IBM's java til PowerPC).

> > Problemet med Linux på PPC hardware er efter min mening den manglende
> > Macromedia Flash plugin. De OSS løsninger der findes duer ikke
> > ordenligt.

> Macromedia vil jo ikke ud med den informationn der er nødvendig for at
> lave det. Dumme dem.

De er halvdumme, idet de har omend ikke helt uptodate versioner til
såvel linux x86 som Solaris SPARC.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-08-06 10:15

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> De er halvdumme, idet de har omend ikke helt uptodate versioner til
> såvel linux x86 som Solaris SPARC.

Det der undrer mig lidt er at de holder kortene så tæt ind til kroppen
- de har jo markedsdominans.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 12-08-06 19:29

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> > De er halvdumme, idet de har omend ikke helt uptodate versioner til
> > såvel linux x86 som Solaris SPARC.

> Det der undrer mig lidt er at de holder kortene så tæt ind til kroppen
> - de har jo markedsdominans.

mja, undrer det dig ikke osse at de fgider kopilere skidtet til en CPU
på linux men ikke til en anden?

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-08-06 22:14

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> mja, undrer det dig ikke osse at de fgider kopilere skidtet til en CPU
> på linux men ikke til en anden?

Nøgleordet er vel "supporteret platform".

Der er ikke andet at gøre end at Mac folket må skrotte OS X og gå over
til Ubuntu. Så kan de lære det kan de.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-08-06 11:39

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
>
> Macromedia vil jo ikke ud med den informationn der er nødvendig for at
> lave det. Dumme dem.

Du mener Adobe ik' :)

/thomas


--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-08-06 13:41

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> > Macromedia vil jo ikke ud med den informationn der er nødvendig for at
> > lave det. Dumme dem.
>
> Du mener Adobe ik' :)

Idag, jo, de blev jo købt, men det ændrer ikke på at de STADIG ikke
vil ud med den nødvendige information.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-08-06 18:05

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Men det hjælper jo så bare ikke os, der stadig kører på PPC Macs. - Jeg
> har en Win2000Pro/US liggende, som jeg gerne vil have op at køre som
> afløser for min Win98sr2/US, men min softwindows 5.09 kan ikke tage Pro
> - kun alm. Win2000

Win 2k findes Pro og diverse Server versioner, ingen "alm" Win 2K.

, - og at opdrive en BWB SW 5.1.x er komplet umulig. -
> Jeg har prøvet det gennem et par år nu - både herhjemme og i USA. -
> Jeg foretrækker klart Softwindows fremfor VPC. Den er noget hurtigere at
> arbejde med

Jeg tror at forskellen mellem VPC og softwindows er så lille at du
ikke vil bemærke den.

> og er meget ligetil at sætte op som 'shared', hvad VPC just
> ikke er...

Jo det er.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Thorbjørn Ravn Ander~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-08-06 21:20

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Det er den fulde version. Jeg er i øjeblikket ved at installere XP Pro
> (SP2) på den omtalte VPC2004SP1 under W2K på en 2,4 GHz P4.

Du er da en lille smule syg hva :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Axel Hammerschmidt (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 08-08-06 22:01

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
> > Det er den fulde version. Jeg er i øjeblikket ved at installere XP Pro
> > (SP2) på den omtalte VPC2004SP1 under W2K på en 2,4 GHz P4.
>
> Du er da en lille smule syg hva :)

Næ. Jeg skal lige se hvad det er for et bæst inden jeg installerer det
som styresystem på en rigtig computer - muligvis på en Macbook.

Fra juli nummeret af Mac Addict (US). What you need to infect your Mac
with Windows XP:

- en Macbook Pro eller intel mini
- Mac OS X 10.4.6 eller senere
- Book Camp Assistant
- Single-disk version af XP Pro eller Home, SP2
- Your head examined

Emuleringen på denne PC (kun 512MB RAM) er en del hurtigere end W98 med
VPC v2 på min 233MHz beige G3 (768 MB RAM). Gad vide hvordan hastigheden
er på en Macbook med XP Pro?

Netværk virker OK. Der er ikke behov for et ekstra kort.

Det er død irriterende med de pop-up advarsler der hele tiden kommer, om
at min computer er i fare fordi jeg ikke har anti-virus og heller ikke
har slået den indbyggede firewall til.

Den kan ikke finde ud af at mounte en USB memory stick.

Henrik Münster (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 08-08-06 23:26

On 2006-08-08 23:00:34 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:

> Det er død irriterende med de pop-up advarsler der hele tiden kommer, om
> at min computer er i fare fordi jeg ikke har anti-virus og heller ikke
> har slået den indbyggede firewall til.

Prøv at surfe lidt rundt på nettet, download nogle ting og sådan. Så
kan det være, du opdager, hvorfor advarslerne er der
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg


Axel Hammerschmidt (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 09-08-06 00:55

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> On 2006-08-08 23:00:34 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:
>
> > Det er død irriterende med de pop-up advarsler der hele tiden kommer, om
> > at min computer er i fare fordi jeg ikke har anti-virus og heller ikke
> > har slået den indbyggede firewall til.
>
> Prøv at surfe lidt rundt på nettet, download nogle ting og sådan. Så
> kan det være, du opdager, hvorfor advarslerne er der

Det er da åndsvagt, når den første konto man opretter i Xp pr default er
en administrator konto.

Henrik Münster (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 09-08-06 11:29

On 2006-08-09 01:55:13 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
>> On 2006-08-08 23:00:34 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:
>>
>>> Det er død irriterende med de pop-up advarsler der hele tiden kommer, om
>>> at min computer er i fare fordi jeg ikke har anti-virus og heller ikke
>>> har slået den indbyggede firewall til.
>>
>> Prøv at surfe lidt rundt på nettet, download nogle ting og sådan. Så
>> kan det være, du opdager, hvorfor advarslerne er der
>
> Det er da åndsvagt, når den første konto man opretter i Xp pr default er
> en administrator konto.

Det er jo det, der er det morsomme. Derfor anbragte jeg en smiley
bagved. Det er måske ikke uden grund, der er advarsler om virus og den
slags i Windows.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg


Thorbjørn Ravn Ander~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-08-06 23:50

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Næ. Jeg skal lige se hvad det er for et bæst inden jeg installerer det
> som styresystem på en rigtig computer - muligvis på en Macbook.

XP er som sådan udmærket. Den forskel for mig der gør at det er bedre
end 2000 er at Pro har Remote Desktop, som er rigtigt smart til
fjernstyring.

> Det er død irriterende med de pop-up advarsler der hele tiden kommer, om
> at min computer er i fare fordi jeg ikke har anti-virus og heller ikke
> har slået den indbyggede firewall til.

Jaja, XP elsker opmærksomhed. Det giver man den så og så er den glad.

> Den kan ikke finde ud af at mounte en USB memory stick.

Det kan undre mig. Det virker fint i rå XP. Det er nok et USB-i-VPC
problem.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Axel Hammerschmidt (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 09-08-06 00:55

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
> > Næ. Jeg skal lige se hvad det er for et bæst inden jeg installerer det
> > som styresystem på en rigtig computer - muligvis på en Macbook.
>
> XP er som sådan udmærket. Den forskel for mig der gør at det er bedre
> end 2000 er at Pro har Remote Desktop, som er rigtigt smart til
> fjernstyring.

Ja, når det skal være fjernstyring fra en Mac. Jeg bruger Netmeeting og
har Remote desktop fjernstyring med Win95 til W2K fra PC.

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-08-06 07:45

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Ja, når det skal være fjernstyring fra en Mac. Jeg bruger Netmeeting og
> har Remote desktop fjernstyring med Win95 til W2K fra PC.

Vi prøvede kort forleden og kunne ikke få det til at virke (noget med
en directory server der ikke var der).

Har du et hurtigt tip til hvordan man let kan få det til at virke?
Helst over internettet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Axel Hammerschmidt (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 09-08-06 13:34

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
> > Ja, når det skal være fjernstyring fra en Mac. Jeg bruger Netmeeting og
> > har Remote desktop fjernstyring med Win95 til W2K fra PC.
>
> Vi prøvede kort forleden og kunne ikke få det til at virke (noget med
> en directory server der ikke var der).
>
> Har du et hurtigt tip til hvordan man let kan få det til at virke?
> Helst over internettet.

Vi skal lige være klar over hvad det var jeg mente. Jeg kan ikke
fjernstyrer fra en Mac (undtagen fra VPC). Men alle Windows versioner
fra og med Win95 med Netmeeting 3.x kan hente fjernskrivebord hos
hinanden. Jeg har f.eks en Win95 filserver (fordi den version af
PCMaclan jeg har er en 95'er) uden skærm, mus og tastatur som jeg kan
fjernstyre fra en W2K Pro Workstation over mit lokalnet. Både afvikle
programmer på Win95 computeren fra W2K computeren og slukke for Win95
computeren fra W2K computeren.

Er det det du vil vide hvordan? Opskriften kommer fra Alt om Data's
Windows XP Magasinet, November 2004 og er skrevet af Benny Christen
Grandahl. Jeg har nedskrevet opskriften i en serie mails til een der
ville opsætte en "skabs PC" - en PC uden skærm, mus og tastatur, kun med
en cabelforbindelse til LAN. Jeg kan nok finde disse e-mails frem og
anonymiserer hvis du ønsker dem tilsendt. Eller, hvis der er andre der
er interesseret kan jeg poste det til NGen. Det fylder ikke meget.

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-08-06 14:19

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Er det det du vil vide hvordan? Opskriften kommer fra Alt om Data's

Jeps :) Dem vil jeg gerne se - hvis du nu sender det fra en Mac er
det vel ok.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Axel Hammerschmidt (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 09-08-06 18:11

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
> > Er det det du vil vide hvordan? Opskriften kommer fra Alt om Data's
>
> Jeps :) Dem vil jeg gerne se - hvis du nu sender det fra en Mac er
> det vel ok.

OK. Er der spørgsmål, så prøver jeg at svare.

***

Selve det at få computeren til at starte og køre uden mus, tastatur og
skærm gør man på følgende måde.

Fjern musen mens computeren er slukket. Tænd for computeren og når man
bliver gjort opmærksom på, at musen mangler, trykker man på Tab tasten
og mellemrumstasten for at markere Vis ikke denne meddelse i
fremtiden-feltet.. Derefter trykkes på Tab tasten og Enter tasten for
at lukke vinduet. Når Windows er startet op, trykker man på Ctrl-Esc
for at åbne Start menuen. Brug markørtasterne til at vælge Luk
computeren-knappen og tryke på Enter tasten. Brug markørtasterene til
at vælge Luk computeren i feltet og tryk på Enter.

Derefter fjernes tastatur og skærm, så der kun er net- og strømkabel
tilsluttet computeren. Start computeren og vent i et par minutter.
Undersøg herefter om der er adgang til det delte drev på filserveren.
Er der det, fungerer alt som det skal og filserveren er næsten klar
til brug.

Det der så mangler er at vælge hvordan du vil fjernbetjene filserveren
fra en af de andre computere i lokalnetværket.

I mit tilfælde bruger jeg Netmeeting 3. Det kører på filserveren under
Windows 95 (starter automatisk når filserveren tændes) og på de øvrige
Windows computere (Win2K og WinMe) i lokalnetværket. Jeg lukker også
filserveren ned fra Netmeeting. Fidusen med at bruge Netmeeting er at
det også kører under Windows 95. Den seneste version af Netmeeting kan
hentes på

http://www.microsoft.com/netmeeting

I BIOS på nogle computere findes den mulighed, at On/Off knappen kan
sættes til Suspend. Derefeter åbnes Strømstyringkontrolpanelet, klik
på på fanebledet Avanceret. Vælg Luk computeren i Når jeg trykker på
afbryderkanappen på min computer-feltet.

En tredie mulighed (som jeg heller ikke selv har afprøvet) er at lukke
computeren automatisk på bestemte tidspunkter ved hjælp af AutoClose

http://www.geocities.com/pbornet/autoclose.htm




Start NetMeeting.

Start -> Tilbehør -> Internetværktøjer -> Netmeeting. Indtast (et) navn
og (en) e-mail adresse. Klik på næste og fjern markeringen af log på
adresselisteserveren-feltet.

Vælg lokalnetværk.

Marker Lokalnetværk og klik på Næste. Vælg om der skal oprettes genveje
til Netmeeting på Skrivebordet. Jeg har en Hurtigt start-værksøjslinje
på proceslinjen. Tryk Næste.

Guiden Lydindstillinger.

Jeg har ikke et lydkort i filserveren, tryk Finish.

Konfigurer fjernstyring.

Nu åbnes NetMeeting-vinduet. Her vælges Funktioner-menuen -> Deling af
fjernskrivebord, så startes Guiden Deling af fjernskrivebord. Første
trin beskriver mulighederne i fjernskrivebord. Klik på Næste-knappen for
at fortsætte.

Vælg en adgangskode.

I guidens anden trin bliver man bedt om at angive en adgangskode. Vælg
disse og klik på Næste knappen. Er der oprettet en administrator-konto,
vil det være bruger navn og adgangskode til denne, der skal anvendes.

Vælg pauseskærm.

Marker ja, aktiver pauseskærm-feltet for at aktivere
adgangskodebeskyttelse af pauseskærm og klik på Næste. Vælg en
pauseskærm, marker Aktiver adgangskode og klik på OK. Vælg
Opkald-menuen -> Afslut, og aktiver deling af fjernskrivebord.

Du forbinder så fra den anden maskine ved at starte NetMeeting og vælge
Opkald -> Nyt opkald. Skriv ip-adressen på filserveren og sæt hak i Kræv
sikkerhed til dette opkald (kun data) og trykker på Opkald. Så skulle
fjernskrivebordet dukke op. Der kommer osse en dialogboks som hurtigt
bliver dækket af fjernskrivebordet. Jeg plejer at minimerer
fjernskrivebordet for at kunne lukke boksen inden jeg går videre.


http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q233175&


Morten Reippuert Knu~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-08-06 18:00

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Emuleringen på denne PC (kun 512MB RAM) er en del hurtigere end W98 med
> VPC v2 på min 233MHz beige G3 (768 MB RAM).

du sammenligner æbler med fisk. Der emuleres ikke noget på din PC, det
gør der derimod med din VPC/mac løsning.

Det ene er en Virtual Machine, det andet en regulær emulator.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Axel Hammerschmidt (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 09-08-06 20:30

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>
> > Emuleringen på denne PC (kun 512MB RAM) er en del hurtigere end W98 med
> > VPC v2 på min 233MHz beige G3 (768 MB RAM).
>
> du sammenligner æbler med fisk. Der emuleres ikke noget på din PC, det
> gør der derimod med din VPC/mac løsning.
>
> Det ene er en Virtual Machine, det andet en regulær emulator.

Vil det sige, at en VPC under Windows afvikles på samme måde på en PC
som XP med Boot Camp Assistant på en intel Mac?

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-08-06 20:38

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Vil det sige, at en VPC under Windows afvikles på samme måde på en PC
> som XP med Boot Camp Assistant på en intel Mac?

Hvis selve CPU'en ikke skal emuleres, så fungerer det normalt ved at
man "slipper CPU'en løs" på den rå maskinkode og når så der skal
tilgås noget som fx disk eller andre ressurcer så er den pågældende
enhed emuleret, men når der så vendnes tilbage herfra, så er det fuld
fart igen.

Det sjove kommer så hvis man skal køre komplette operativsystemer, da
man så skal emulere alt det sjove som Windows normalt har for sig selv.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Axel Hammerschmidt (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 08-08-06 17:31

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
>
> > Næ, for såvidt ikke, men det er et soleklart kontraktbrud. - Jeg kan
> > da huske, at det i købsaftalen mellem Connectrix og MS klart stod, at
> > MS skulle videreudvikle/viderføre programmet... - Det stod i både Los
> > Angeles Times og San Fransicso Herald déngang...
>
> Jeg læser det kun som om at de ikke vil portere det til Intel-Macs.

Man kan bare installere Windows versionen. Den er i øvrig gratis nu...

http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx

Morten Reippuert Knu~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-08-06 19:56

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
> >
> > > Næ, for såvidt ikke, men det er et soleklart kontraktbrud. - Jeg kan
> > > da huske, at det i købsaftalen mellem Connectrix og MS klart stod, at
> > > MS skulle videreudvikle/viderføre programmet... - Det stod i både Los
> > > Angeles Times og San Fransicso Herald déngang...
> >
> > Jeg læser det kun som om at de ikke vil portere det til Intel-Macs.

> Man kan bare installere Windows versionen.

Er det ikke hvad man kan kalde en Gotisk knude?

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Axel Hammerschmidt (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 08-08-06 20:31

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
>
> > > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
> > >
> > > > Næ, for såvidt ikke, men det er et soleklart kontraktbrud. - Jeg kan
> > > > da huske, at det i købsaftalen mellem Connectrix og MS klart stod, at
> > > > MS skulle videreudvikle/viderføre programmet... - Det stod i både Los
> > > > Angeles Times og San Fransicso Herald déngang...
> > >
> > > Jeg læser det kun som om at de ikke vil portere det til Intel-Macs.
>
> > Man kan bare installere Windows versionen.
>
> Er det ikke hvad man kan kalde en Gotisk knude?

Gordisk

Nej, Windows XP(SP2) kører native på en Intel Mac. Det er kun booting
der er speciel. Sådan har jeg forstået det.

Thomas von Hassel (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 08-08-06 20:28

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
>
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
> >
> > > Næ, for såvidt ikke, men det er et soleklart kontraktbrud. - Jeg kan
> > > da huske, at det i købsaftalen mellem Connectrix og MS klart stod, at
> > > MS skulle videreudvikle/viderføre programmet... - Det stod i både Los
> > > Angeles Times og San Fransicso Herald déngang...
> >
> > Jeg læser det kun som om at de ikke vil portere det til Intel-Macs.
>
> Man kan bare installere Windows versionen. Den er i øvrig gratis nu...
>
> http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx

Intel Virtual PC ... på Paralles ... i OS X ... nej tak :)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Axel Hammerschmidt (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 08-08-06 22:01

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

<snip>

> > > Jeg læser det kun som om at de ikke vil portere det til Intel-Macs.
> >
> > Man kan bare installere Windows versionen. Den er i øvrig gratis nu...
> >
> > http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx
>
> Intel Virtual PC ... på Paralles ... i OS X ... nej tak :)

Parallels Desktop er nok en anden fisk end Boot Camp Assistant. Hvor
meget native kører XP Pro mon under Parallels?

Morten Reippuert Knu~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-08-06 18:10

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Parallels Desktop er nok en anden fisk end Boot Camp Assistant. Hvor
> meget native kører XP Pro mon under Parallels?

Intet emuleres.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Axel Hammerschmidt (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 09-08-06 20:30

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>
> > Parallels Desktop er nok en anden fisk end Boot Camp Assistant. Hvor
> > meget native kører XP Pro mon under Parallels?
>
> Intet emuleres.

Under Parallels Desktop afvikles både Windows og OS X samtidig. Med
Windows Xp og Boot Camp Assistant og OS X afvikles der en ad gangen.

Morten Reippuert Knu~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-08-06 21:42

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> >
> > > Parallels Desktop er nok en anden fisk end Boot Camp Assistant. Hvor
> > > meget native kører XP Pro mon under Parallels?
> >
> > Intet emuleres.

> Under Parallels Desktop afvikles både Windows og OS X samtidig. Med
> Windows Xp og Boot Camp Assistant og OS X afvikles der en ad gangen.

og ?

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Axel Hammerschmidt (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 09-08-06 23:44

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> > Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > > Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> > >
> > > > Parallels Desktop er nok en anden fisk end Boot Camp Assistant. Hvor
> > > > meget native kører XP Pro mon under Parallels?
> > >
> > > Intet emuleres.
>
> > Under Parallels Desktop afvikles både Windows og OS X samtidig. Med
> > Windows Xp og Boot Camp Assistant og OS X afvikles der en ad gangen.
>
> og ?

Parallels Desktop er således "en anden fisk end Boot Camp Assistant."

Thomas von Hassel (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-08-06 23:54

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> >
> > > Parallels Desktop er nok en anden fisk end Boot Camp Assistant. Hvor
> > > meget native kører XP Pro mon under Parallels?
> >
> > Intet emuleres.
>
> Under Parallels Desktop afvikles både Windows og OS X samtidig. Med
> Windows Xp og Boot Camp Assistant og OS X afvikles der en ad gangen.

Hvor det sidste er en royal pain in the butt, og komplet ubrugeligt i
f.eks. en arbejdssituation


/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Axel Hammerschmidt (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 10-08-06 00:04

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>
> > Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

<snip>

> > > Intet emuleres.
> >
> > Under Parallels Desktop afvikles både Windows og OS X samtidig. Med
> > Windows Xp og Boot Camp Assistant og OS X afvikles der en ad gangen.
>
> Hvor det sidste er en royal pain in the butt, og komplet ubrugeligt i
> f.eks. en arbejdssituation

Applikationerne afvikles nok hurtigere. Og det kan være en fordel rent
sikkerhedsmæssigt, at de to OS holdes isoleret fra hinanden.

Thomas von Hassel (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-08-06 00:14

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
>
> > Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> >
> > > Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> <snip>
>
> > > > Intet emuleres.
> > >
> > > Under Parallels Desktop afvikles både Windows og OS X samtidig. Med
> > > Windows Xp og Boot Camp Assistant og OS X afvikles der en ad gangen.
> >
> > Hvor det sidste er en royal pain in the butt, og komplet ubrugeligt i
> > f.eks. en arbejdssituation
>
> Applikationerne afvikles nok hurtigere. Og det kan være en fordel rent
> sikkerhedsmæssigt, at de to OS holdes isoleret fra hinanden.

Kun hvis de skal trække på grafikkortet. Og de to OS er efter min mening
mere adskildt i Paralles end i Bootcamp ....

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-08-06 20:42

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Intet emuleres.

Intet? Det lyder godt nok farligt.

Ingen devices, ingenting?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-08-06 21:42

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> > Intet emuleres.

> Intet? Det lyder godt nok farligt.

> Ingen devices, ingenting?

mjo, jeg mener selvfølgelig at ingen kode emuleres.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Morten Reippuert Knu~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-08-06 17:11

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
> Hej Thomas

> Thomas von Hassel wrote:
> >Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> >>http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
> >
> > Det er da ikke uventet.

> Næ, for såvidt ikke, men det er et soleklart kontraktbrud. - Jeg kan da
> huske, at det i købsaftalen mellem Connectrix og MS klart stod, at MS
> skulle videreudvikle/viderføre programmet... - Det stod i både Los
> Angeles Times og San Fransicso Herald déngang...

Må vi få en lidt mere præcis kildeangivelse, jeg tror nemlig du digter.

> > Nu da vi har Paralles og snart VMware ?

> Og det hjælper jo ikke alle os, der stadig kører med PPC-Macs

VPC 7 vil fortsat fungere under 10.3, 10.4 og formegenlig også 10.5 på
PPC maskiner.

> og hvis
> man skal følge samme 'udskiftningspolitik' som hidtil, så vil der gå
> mindst 6-7 år, før ca. 75% af Mac brugerne er kommet på Intel baserede
> maskiner.

Ingen komerciel udvikler vil udvikle SW med det explicive formål at
det skal kunne bruges på maskiner der er mere end 2-3 år gamle.
Maskiner af den alder indkøbes der hverken hard eller software til.

> - Jeg springer ihvertfald ikke ind i nærmeste butik og køber
> en DualCore maskine bare for at kunne køre windows et-eller-andet

Det er så dit problem.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Thorbjørn Ravn Ander~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-08-06 09:03

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907   

Tjah, det er ikke trivielt at lave, og Microsoft regner vel ikke på
de kan tjene penge på det, når nu Parallels har sat prislejet på mac.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-08-06 06:47

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907

Er det ikke stik imod hvad du normalt prædiker? MS opgiver jo et
marked hvor der /er/ konkurerende produkter.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Peter Bjørn Perlsø (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 08-08-06 20:43

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
>
> > Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> > http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
>
> Er det ikke stik imod hvad du normalt prædiker? MS opgiver jo et
> marked hvor der /er/ konkurerende produkter.

Vi kan da håbe de gør det samme med WIndows, fordi Linux og OS X
findes... :)

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Peter Bjørn Perlsø (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 08-08-06 20:43

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
>
> mvh. Erik Richard

Ligegyldigt, og good riddance. Vi får VMWare i stedet, og har allerede
"parlells".

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Thomas von Hassel (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 08-08-06 21:07

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> > http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
> >
> > mvh. Erik Richard
>
> Ligegyldigt, og good riddance. Vi får VMWare i stedet, og har allerede
> "parlells".

Hvis VMWare understøtter Mac OS X i en virtual machine i samme stil som
windows udgaven er jeg lykkelig.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Axel Hammerschmidt (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 08-08-06 22:11

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:
>
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >
> > > Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> > > http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
> >
> > Ligegyldigt, og good riddance. Vi får VMWare i stedet, og har allerede
> > "parlells".
>
> Hvis VMWare understøtter Mac OS X i en virtual machine i samme stil som
> windows udgaven er jeg lykkelig.

M$ er sikkert kold i numsen så længe du installerer XP/Vista. Men
perspectiverne ser ikke lyse ud for Apple hvis Office:mac får samme
behandling - med henvisning til at Mac folkene bare kan bruge Office til
Windows.

Morten Reippuert Knu~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-08-06 18:13

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> > Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:
> >
> > > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> > >
> > > > Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> > > > http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
> > >
> > > Ligegyldigt, og good riddance. Vi får VMWare i stedet, og har allerede
> > > "parlells".
> >
> > Hvis VMWare understøtter Mac OS X i en virtual machine i samme stil som
> > windows udgaven er jeg lykkelig.

> M$ er sikkert kold i numsen så længe du installerer XP/Vista. Men
> perspectiverne ser ikke lyse ud for Apple hvis Office:mac får samme
> behandling - med henvisning til at Mac folkene bare kan bruge Office til
> Windows.

Mac brugerne kan være ret ligeglade om hvorvidt MS opgiver VPC, et
langt større problem er at de fremover vil opgive kryds platform
scripting i regnearket.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Axel Hammerschmidt (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 09-08-06 20:30

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
>
> > > Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:
> > >
> > > > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> > > > > http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
> > > >
> > > > Ligegyldigt, og good riddance. Vi får VMWare i stedet, og har allerede
> > > > "parlells".
> > >
> > > Hvis VMWare understøtter Mac OS X i en virtual machine i samme stil som
> > > windows udgaven er jeg lykkelig.
>
> > M$ er sikkert kold i numsen så længe du installerer XP/Vista. Men
> > perspectiverne ser ikke lyse ud for Apple hvis Office:mac får samme
> > behandling - med henvisning til at Mac folkene bare kan bruge Office til
> > Windows.
>
> Mac brugerne kan være ret ligeglade om hvorvidt MS opgiver VPC, et
> langt større problem er at de fremover vil opgive kryds platform
> scripting i regnearket.

Enig om VPC til Mac. Men iflg Mactopia arbejder MBU stadig på den næste
Office til Mac - som bliver en universal ap. Men du skriver "at de
fremover vil opgive...". Hvor har du det fra?

Morten Reippuert Knu~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-08-06 21:41

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> > > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
> >
> > > > Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> > > > >
> > > > > > Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> > > > > > http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
> > > > >
> > > > > Ligegyldigt, og good riddance. Vi får VMWare i stedet, og har allerede
> > > > > "parlells".
> > > >
> > > > Hvis VMWare understøtter Mac OS X i en virtual machine i samme stil som
> > > > windows udgaven er jeg lykkelig.
> >
> > > M$ er sikkert kold i numsen så længe du installerer XP/Vista. Men
> > > perspectiverne ser ikke lyse ud for Apple hvis Office:mac får samme
> > > behandling - med henvisning til at Mac folkene bare kan bruge Office til
> > > Windows.
> >
> > Mac brugerne kan være ret ligeglade om hvorvidt MS opgiver VPC, et
> > langt større problem er at de fremover vil opgive kryds platform
> > scripting i regnearket.

> Enig om VPC til Mac. Men iflg Mactopia arbejder MBU stadig på den næste
> Office til Mac - som bliver en universal ap.

Jeg har ikke skevet noget der modsiger dette. Jeg har skrevet at de
dropper deres krydsplatform scripting, aka VBS - Det er ikke godt.

> Men du skriver "at de
> fremover vil opgive...". Hvor har du det fra?

<http://www.macnn.com/articles/06/08/07/ms.kills.virtualpc/>

"The Mac BU announced it will be discontinuing support of Visual Basic
scripting in the next version of Office for Mac, but said it is
working hard to increase support for standard Mac scripting methods
such as AppleScript and Automator.

"As always, cross-platform compatibility remains a top priority. As we
develop the next version of Office for Mac, the files will continue to
be compatible across platforms, including 2007 Microsoft Office system
for Windows," the company said.

"Although VB macros within files will not be accessible and cannot be
viewed or modified, the files themselves can be edited without
affecting or changing the macros."

The Mac BU also said that it is working to ensure that resources are
available to help developers make the transition to other scripting
technologies."

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Thomas von Hassel (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-08-06 21:59

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:


> "Although VB macros within files will not be accessible and cannot be
> viewed or modified, the files themselves can be edited without
> affecting or changing the macros."

Det er jo kanon .. det stopper så endegyldigt de enste vira der ret
faktisk kan gøre skade på mac ... nemlig word macrovirus!! .. go M$ :)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Morten Reippuert Knu~ (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 10-08-06 20:57

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:


> > "Although VB macros within files will not be accessible and cannot be
> > viewed or modified, the files themselves can be edited without
> > affecting or changing the macros."

> Det er jo kanon .. det stopper så endegyldigt de enste vira der ret
> faktisk kan gøre skade på mac ... nemlig word macrovirus!! .. go M$ :)

Problemet er bare at VBS anvendes i mange workflows. Det er ikke så
kanon for Mac brugere i større organisationer.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Erik Richard Sørense~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-08-06 21:34

Hej Peter

Peter Bjørn Perlsø wrote:
>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
>>http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
>
> Ligegyldigt, og good riddance.

Nejda.

> Vi får VMWare i stedet, og har allerede "parlells".

Som jeg har skrevet flere gange, så hjælper det ikke os 'stakler', der
stadig bruger PPC baserede Mac...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Thorbjørn Ravn Ander~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-08-06 23:46

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Som jeg har skrevet flere gange, så hjælper det ikke os 'stakler', der
> stadig bruger PPC baserede Mac...

Tjah, kan det overraske dig at Microsoft ikke vil som du vil?

Det undrer mig mere at du frivilligt vil være afhængig af dem.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 09-08-06 00:58

Hej Thorbjørn

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
>>Som jeg har skrevet flere gange, så hjælper det ikke os 'stakler', der
>>stadig bruger PPC baserede Mac...
>
> Tjah, kan det overraske dig at Microsoft ikke vil som du vil?

Det er jo ikke 'bare', hvad jeg vil/ønsker, men mange, mange tusinde
andre handicappede, der er afhængig af specialsoftware...

> Det undrer mig mere at du frivilligt vil være afhængig af dem.

Der er jeg heller ikke frivillig, - det er af ren og skær tvang, da det
meste af det software, der findes til handicapvenligt computerbrug er
lavet til Windows, - og hvis jeg blot skal have en nogenlunde fair
chance for at teste det, er jeg tvunget til at køre det på et brugbart
system - med/uden emulering er her ligegyldigt...

Jeg véd da godt, at det nemmeste vil være 'bare' at gå ud og købe en
IntelMac, - men penge hænger altså ikke altid på træerne...

mvh. Erik Richard
>

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Peter Kiil (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 09-08-06 06:50

Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.dk on 09/08/06 1:58 wrote:

> Der er jeg heller ikke frivillig, - det er af ren og skær tvang, da det
> meste af det software, der findes til handicapvenligt computerbrug er
> lavet til Windows, - og hvis jeg blot skal have en nogenlunde fair
> chance for at teste det, er jeg tvunget til at køre det på et brugbart
> system - med/uden emulering er her ligegyldigt...
>
> Jeg véd da godt, at det nemmeste vil være 'bare' at gå ud og købe en
> IntelMac, - men penge hænger altså ikke altid på træerne...

Hvis nu du lod være med at putte alle de penge i maskiner der er håbløst
forældede, så kunne der have stået en fin Intel Mac hos dig nu...

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.


Thorbjørn Ravn Ander~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-08-06 07:46

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Det er jo ikke 'bare', hvad jeg vil/ønsker, men mange, mange tusinde
> andre handicappede, der er afhængig af specialsoftware...

Jaja, prøv at gætte hvor ligeglad MS er med det.

> Jeg véd da godt, at det nemmeste vil være 'bare' at gå ud og købe en
> IntelMac, - men penge hænger altså ikke altid på træerne...

Kender det. Jeg skal heller ikke have en foreløbigt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Peter Bjørn Perlsø (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 09-08-06 11:57

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jeg véd da godt, at det nemmeste vil være 'bare' at gå ud og købe en
> IntelMac, - men penge hænger altså ikke altid på træerne...

En MacBook koster altså ikke alverden.

Hvis du stadig mener den er for dyr, så skriv til poltikerne og bed dem
sætte momsen ned.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Erik Richard Sørense~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 09-08-06 13:57

Hej Peter

Peter Bjørn Perlsø wrote:
>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>Jeg véd da godt, at det nemmeste vil være 'bare' at gå ud og købe en
>>IntelMac, - men penge hænger altså ikke altid på træerne...
>
> En MacBook koster altså ikke alverden.

Nej, ikke for mig, men hvad med de handicappede, der kun har en
mellemste pension? - Her er 10.000kr. for en optimeret MacBook alligevel
en sjat, når de selv skal betale...

> Hvis du stadig mener den er for dyr, så skriv til poltikerne og bed dem
> sætte momsen ned.

De Samvirkende Invalideorganisationer har i mange år arbejdet på at få
fritaget hjælpemidler for moms, men lige lidt hjælper det. Begrundelsen
er, at en computer i dag ikke er et hjælpemiddel, men et "alment gode".
- Ikke engang såkaldt handicapkompenserende udstyr i form af speciel
hardware / software er tritaget, - ingen begrundelse fra Staten for den
afgørelse...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Peter Bjørn Perlsø (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 09-08-06 11:57

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Peter
>
> Peter Bjørn Perlsø wrote:
> >Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
> >>http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
> >
> > Ligegyldigt, og good riddance.
>
> Nejda.
>
> > Vi får VMWare i stedet, og har allerede "parlells".
>
> Som jeg har skrevet flere gange, så hjælper det ikke os 'stakler', der
> stadig bruger PPC baserede Mac...

I har stadig VPC. Hvorfor brokke sig?


--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Erik Richard Sørense~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 09-08-06 13:50

Hej Peter

Peter Bjørn Perlsø wrote:
>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>Peter Bjørn Perlsø wrote:
>>>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>Så blev det VirtualPCs tur til at blive slagtet af M$...
>>>>http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/8/7/4907
>>>
>>>Ligegyldigt, og good riddance.
>>
>>Nejda.
>>
>>>Vi får VMWare i stedet, og har allerede "parlells".
>>
>>Som jeg har skrevet flere gange, så hjælper det ikke os 'stakler', der
>>stadig bruger PPC baserede Mac...
>
> I har stadig VPC.

Ja, men hvor længe? - og hvor nyt et system vil den stadig virke på? -
Den virker på 10.3, 10.4 og på den nye 10.5, men vil den også virke på
en 10.6??

> Hvorfor brokke sig?

- Fordi en del handicaporienteret software kræver native PC hardware og
ikke emulering. - Fx. er der et ret meget brugt forstørrelsessystem, der
hedder InLarge (findes også til Mac classic) og ZoomText (kun Windows).
Hvis man installerer dem på en emuleret Windows, vender de det hele på
hovedet, og der er ingen mulighed for at vende det om igen. - Og din
Windows er smadret så godt og grundigt, at den skal geninstalleres. Det
samme sker, hvis du installerer talesyntesen Jaws for Windows på en
emulator... - Det er afprøvet på VPC 2.x til 6.x og på Softwindows 1.x
til 5.0.x ikke 5.1, da jeg ikke kan skaffe den...

Når jeg har lavet de tests, har jeg lavet en installering på 700mb, som
jeg har brændt ud på en CD, så istedet for at geninstallere, har jeg
ganske enkelt slettet hele Windows emuleringen og kopieret en ny til
Mac'en, Og når du har lavet dine opsætninger i Windows, inden du brænder
den, så er det meget let blot med kopiering til HD, så har du alt, som
du vil have det.

Men det er stadig *****irriterende, at Mac brugere på den måde bliver
tvunget til selv at købe sig mere eller mindre fattig i nyt hardware,
hvis man er handicappet. - Du får det ikke bevilget som hjælpemidler, -
det er 99,99% Windows land only. - De sidste 0.01% er dem, der får
bevilget Yak-Yak programmet, som er Mac only....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Morten Reippuert Knu~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-08-06 18:15

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Ja, men hvor længe? - og hvor nyt et system vil den stadig virke på? -
> Den virker på 10.3, 10.4 og på den nye 10.5, men vil den også virke på
> en 10.6??

10.6 vil næppe virke på staklernes hardware.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Morten Reippuert Knu~ (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-08-06 18:14

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Som jeg har skrevet flere gange, så hjælper det ikke os 'stakler', der
> stadig bruger PPC baserede Mac...

staklerne kan stadig bruge VPC...

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste