Dit skrivebord
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 11-07-06 14:41

Hejsa

Som ny iMac bruger er jeg meget interesseret i at høre hvilke spændende
programmer I har liggende på Jeres skrivebord (skærmdump) - Jeres TOP 10
(shareware) programmer - TOP 10 Mac links og måske TOP 10 Mac nyheder for
freaks

Venter med spænding ............
Nogen der har erfaring med Aperture?

Hilsen (mac)Bo

Min Macmini webserver:
http://bo.yaboo.dk/Spot12/
http://bo.yaboo.dk/kessler/index.htm
http://bo.yaboo.dk/vinter/index.htm
http://bo.yaboo.dk/fuglekasse/index.htm

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-07-06 15:37

Bo Jørgensen wrote:
> Nogen der har erfaring med Aperture?

Nu der bliver spurgt om Aperture.. nogle der ved om "buggen" med
kosmetik på histogrammet er løst?

(http://arstechnica.com/reviews/apps/aperture.ars/8)

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-06 21:07

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Nu der bliver spurgt om Aperture.. nogle der ved om "buggen" med
> kosmetik på histogrammet er løst?

> (http://arstechnica.com/reviews/apps/aperture.ars/8)

Du har ikke overvejet at læse?

<http://arstechnica.com/reviews/apps/aperture-1.1.ars>

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 11-07-06 19:05

http://osx.iusethis.com/ er meget sjov...

Fra : Lars Rindsig

Dato : 11-07-06 19:05

Bo Jørgensen wrote:

> Som ny iMac bruger er jeg meget interesseret i at høre hvilke spændende
> programmer I har liggende på Jeres skrivebord (skærmdump)

Tja, blandt de basale programmer jeg ikke kunne undvære er

Firefox/Thunderbird
Adobe-suiten
Filemaker Pro
Emacs
Transmit (fremragende shareware-ftp program)

(jeg har dem i øvrigt ikke på mit skrivebord men i dokken

Lars

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-07-06 14:54

> Firefox/Thunderbird
> Adobe-suiten
> Filemaker Pro
> Emacs
> Transmit (fremragende shareware-ftp program)

tak - jeg leder videre, fandt nogle interessante emner her:
http://maczealots.com/articles/shareware/2005/

hvad med I andre - hvad ville nødigt undvære til Jeres kære Mac ?

Hilsen Bo

Fra : jacob

Dato : 12-07-06 18:08

In article <44b4fed9$0$13978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote:

> tak - jeg leder videre, fandt nogle interessante emner her:
> http://maczealots.com/articles/shareware/2005/
>
> hvad med I andre - hvad ville nødigt undvære til Jeres kære Mac ?
>
> Hilsen Bo

Når jeg lige har fået en ny Mac hjem, er disse programmer noget af det
første jeg henter:

Fire Fox. En browser...
Cunning Fox. En task manager.
Little Snitch. Et program til at begrænse udadgående netværks traffik.
Tex-Edit Plus. Tekst redigering.
MT-Newswatcher. Usenet client.
VLC. Video afspiller.
MacMAME. En Macintosh udgave af Multi Arcade Machine Emulator :)
MacIago. Et brætspil.
Iconographer X. Et ikon-grafik program.
Transmission. En Bittorrent client.

De kan allesammen findes på versiontracker.com.

....Jeg venter stadig På at Mighty Mouse bliver frigivet i en Intel
version (Mighty Mouse cursor-software; ikke Apple's mus).

Mvh
Jacob

--
"Mohammed Ali, beaten by a human hamburger"
-Raoul Duke.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-07-06 19:32

jacob <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> Når jeg lige har fået en ny Mac hjem, er disse programmer noget af det
> første jeg henter:

Firefox + Shubert pdf plugin til firefox og Flash plugin til Firefox
Gmail notifier- viser antallet af inkomne mails på min account
NeoOffice - OpenOffice afviklet i java
MacSoup - Usenet klient (shareware)
Flip4mac - windows media plugin til quicktime
Adium - AIM, MSN, Jabber m.fl. klient
FirstClass - klient til bl.a. Skolekom (folkeskole sag)
Acrobat reader

Udover at ha' købt MacSoup, så har jeg også punget ud til flg.
programmer:

Adobe Photoshop elements (mini photoshop til mini pris)
Capture One LE (godt RAW behandlingsprogram)
Toast 7 (Brænder program)
Apple iWork (Pages og Keynote i en pakke)
Airfoil (streamer alle former for lyd til AirportExpress)

Udover dette er jeg en stor fan af Apples standardprogrammer: iDVD,
iMovie, Garageband og iTunes.

--
Mvh Martin

Fra : Lars Rindsig

Dato : 12-07-06 20:15

Martin Bredthauer wrote:

> Flip4mac - windows media plugin til quicktime

Jep.

> Adium - AIM, MSN, Jabber m.fl. klient

Der er også Fire (http://fire.sourceforge.net) der har tilsvarende
funktionalitet. Den er i øvrigt også udgivet under gpl - og apropos kan
det anbefales at besøge http://www.opensourcemac.org/

> Udover dette er jeg en stor fan af Apples standardprogrammer: iDVD,
> iMovie, Garageband og iTunes.

.... men iPhoto er halvvejs noget juks.

Lars

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-07-06 21:16

Lars Rindsig <spam@bounce.bounce.bounce> wrote:

> ... men iPhoto er halvvejs noget juks.

Tja, jeg bruger nu iPhoto. At jeg ikke nævnte det var bare en
forglemmelse. Men jeg er enig i at iPhoto og iDVD har store problemer på
mindre bemidlet hardware. De virker som om de ikke er skruet så godt
sammen som de andre "iApps".

--
Mvh Martin

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-07-06 23:13

Lars Rindsig <spam@bounce.bounce.bounce> wrote:

> ... men iPhoto er halvvejs noget juks.

Hmm, jeg synes det er et vidunderligt genialt program, men sådan er vi
jo forskellige :)

Hilsen Thomas

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-07-06 22:57

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

Hæ hæ, god idé.

Top 1 lækreste utility (der tilmed er gratis):

1: QuickSilver
http://quicksilver.blacktree.com/

Top 10 must-have OS X Blogging Apps:
http://5thirtyone.com/archives/455