Antivirus for Mac.
Fra : Henrik

Dato : 11-07-06 07:10

Hej NGer.

Har lige fået en sprit ny MacMini som jeg gerne vil passe på, nu ved jeg at
Mac slet ikker er udsat som Windåser, men for alle tilfælles skyld. På min
iBook bruger jeg ClamXav, men det har jeg ikke haft held til at installere
på min nye Mac, specielt da jeg ikke kan ændre på indstillingerne. Så jeg
overvejer at smide lidt mønt i en NAV pakke, erfaringer??????? Eller andre
forslag.

Hilsen Henrik

Fra : Jon

Dato : 11-07-06 07:16

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Eller andre
> forslag.

Glem det. Helt seriøst.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-07-06 11:23

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc
> Skype: echo 139576319600233690471689738P|dc

Jeg har ikke haft en anti-virus løsning i et år, og jeg har aldrig
savnet det.

Dog har jeg eksperimenteret lidt med Virex (som rent ud sagt er noget
lort). Mine bedste erfaringer er med Norton Antivirus - den fungerer
bedst.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Henrik

Dato : 11-07-06 11:45

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> Dog har jeg eksperimenteret lidt med Virex (som rent ud sagt er noget
> lort). Mine bedste erfaringer er med Norton Antivirus - den fungerer
> bedst.

Det er også godt på PC bruger det selv på min, men læste på nettet at der
var problemer med Intel Macerne at de frøs og gik ned i tide og utide......
(når de går ned, er det vel altid i utide?)..

Hilsen Henrik

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-07-06 11:59

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> var problemer med Intel Macerne at de frøs og gik ned i tide og utide......
> (når de går ned, er det vel altid i utide?)..

Jeg mener simpelthen ikke at systemsoftwaren og den software der
generelt er ude til Intel-Mac'erne er af god nok kvalitet til p.t. at
retfærdiggøre et Intel-Mac køb.

Så jeg tjenes fortrinligt af min PMG4 for tiden, og nok et år frem!

Fra : Karl Antz

Dato : 11-07-06 12:46

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Jeg mener simpelthen ikke at systemsoftwaren og den software der
> generelt er ude til Intel-Mac'erne er af god nok kvalitet til p.t. at
> retfærdiggøre et Intel-Mac køb.

.... jeg er da særdeles tilfreds med min mini coreduo - den klarer
alt det jeg har behov for til ug.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Peter Kiil

Dato : 11-07-06 13:00

Peter Bjørn Perlsø - peter@DIESPAMMERDIE.dk on 11/07/06 12:59 wrote:

> Jeg mener simpelthen ikke at systemsoftwaren og den software der
> generelt er ude til Intel-Mac'erne er af god nok kvalitet til p.t. at
> retfærdiggøre et Intel-Mac køb.

Og hvad baserer du det på?
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-07-06 13:28

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Og hvad baserer du det på?

Mange rapporter om crashes på de nye Intel-Mac'er, begrænset
software-udbud (fx ingen flash-player til Intel!). osv.

Fra : Karl Antz

Dato : 11-07-06 14:35

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Mange rapporter om crashes på de nye Intel-Mac'er, begrænset
> software-udbud (fx ingen flash-player til Intel!). osv.

Jeg bruger min mini næsten i døgndrift, og jeg har ikke konstateret
nævneværdigt flere crashes end på min gamle MDD 867 - og det vil sige
ekstremt få.

Og Flash er kommet med en beta-player som tilsyneladende fungerer
fremragende.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Peter Kiil

Dato : 11-07-06 21:01

Peter Bjørn Perlsø - peter@DIESPAMMERDIE.dk on 11/07/06 14:27 wrote:

> Mange rapporter om crashes på de nye Intel-Mac'er, begrænset
> software-udbud (fx ingen flash-player til Intel!). osv.

Så 2. håndserfaringer og manglede (final) flashplayer er nok til at fraråde
Intel macs. Lovely.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-07-06 21:23

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Så 2. håndserfaringer og manglede (final) flashplayer er nok til at fraråde
> Intel macs. Lovely.

Jamen, hvis du vil være betatester for Apple og Adobe, så skal du ikke
høre et kvæk fra mig. Men jeg venter nu lidt med at skifte til en
Intel-Mac, fx. når 10.5.1 er ude (så har jeg tillidt til at
børnesygdommene er en oevrstået fase, samt at så er 64-bit Intel
CPu'erne kommet), sammen med en emulator der tillader emulering af
classic- programmer (fx Mac On Mac, som desværre ikke virker med 10.4).

Fra : Jon

Dato : 11-07-06 21:27

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> sammen med en emulator der tillader emulering af
> classic- programmer

Dream on - på Intel? Classic is dead. Get over it.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-07-06 23:56

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Dream on - på Intel? Classic is dead. Get over it.

ALDRIG!

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-07-06 09:17

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> ALDRIG!

Sheepshaver findes til IntelMac.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-07-06 11:23

> [...]

> Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc
> Skype: echo 139576319600233690471689738P|dc

Jan det er iøvrigt en smart tingest du har krypteret dine
kontaktinformationer med.

Hvordan gør du det?

Fra : Jon

Dato : 11-07-06 11:52

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Hvordan gør du det?

Se
<http://synflood.at/blog/index.php?/archives/483-dc1-magic-auto-generati
on.html>. Hvis du trenger assistanse, skriv til meg på mail.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-07-06 11:59

> [...]

> <http://synflood.at/blog/index.php?/archives/483-dc1-magic-auto-generati
> on.html>. Hvis du trenger assistanse, skriv til meg på mail.

AH, bashscript. Smart.

Tak for det.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-07-06 07:59

see_signature@mac.com.invalid (Jon) writes:

> Dream on - på Intel? Classic is dead. Get over it.

vMac eller BasilliskII?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Henrik

Dato : 12-07-06 18:03

On 2006-07-11 08:10:06 +0200, "Henrik" <dyk@mil.dk> said:

> [...]
> til at installere på min nye Mac, specielt da jeg ikke kan ændre på
> indstillingerne. Så jeg overvejer at smide lidt mønt i en NAV pakke,

Jeg fandt aldrig ud af...

Er der nogen her der har erfaring med NAV på Intel Macer?????

Hilsen Henrik

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-07-06 18:55

Hej Henrik

NAV er ikke opdateret til IntelMacs endnu, men iflg. deres website, så
kommer den snart.
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-07-06 22:51

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> overvejer at smide lidt mønt i en NAV pakke, erfaringer??????? Eller andre

Sophos, Intego og Clam laver også Anti Virus til OS X, og her er lidt
læsestof

MAC OS X Anti-Virus:
http://ww.mac-net.com/1569082.page

Triple threat to Mac OS X largely academic:
http://www.securityfocus.com/news/11378

I compared 3 products for usability, features, and reliability:
http://www.macos.utah.edu/Documentation/
virus_protection_for_macosx/index.html

AntiVirus, Yes or No?:
http://www.macfixitforums.com/showthreaded.php?Cat=&Board=
xutilities&Number=751690&page=&view=&sb=&o=&vc=1

Hilsen Thomas