Virus på min imac ?
Fra : CDJ

Dato : 05-07-06 10:27

Hej gruppe.

Jeg har oplevet noget underligt; internet indstillingerne er blevet ændret,
og ikke af mig! Bl.a er der kommet en ny startside (!) og andre
indstillinger jeg har lavet, står nu anderledes. Hvad kan der være sket ?

På forhånd tak for input.

Charlotte

Fra : Jon

Dato : 05-07-06 11:14

CDJ <cdjjura@hotmail.com> wrote:

> [...]
> og ikke af mig! Bl.a er der kommet en ny startside (!) og andre
> indstillinger jeg har lavet, står nu anderledes. Hvad kan der være sket ?

Ikke virus. Det er ingen grunn til å tro at du skulle være den første i
Mac-verdenen til å oppleve et storstilt virusangrep.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : CDJ

Dato : 07-07-06 19:02

On 05/07/06 12:14, in article
1hi07dt.1jm3kebyck6fN%see_signature@mac.com.invalid, "Jon"
<see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Ikke virus. Det er ingen grunn til å tro at du skulle være den første i
> Mac-verdenen til å oppleve et storstilt virusangrep.

Det lyder godt, kunne jeg heller ikke forestille mig :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-07-06 01:00

CDJ <cdjjura@hotmail.com> wrote:
> Hej gruppe.

> Jeg har oplevet noget underligt; internet indstillingerne er blevet ændret,
> og ikke af mig!

99% sikker på det er dig: du har enten nulstillet indstillinnger, kørt
et prgram der har ændret dine indstillinger eller manuelt ændret dine
indstillinger.

Fra : CDJ

Dato : 07-07-06 19:03

On 06/07/06 2:00, in article ld0un3-hga.ln1@G5.reippuert.dk, "Morten
Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> 99% sikker på det er dig: du har enten nulstillet indstillinnger, kørt
> et prgram der har ændret dine indstillinger eller manuelt ændret dine
> indstillinger.

Hmm...synes nu ikke jeg har gjort nogle af delene, men tror heller ikke det
er virus, hvilket jeg er yderst glad for.
Jeg tror bare jeg glemmer det, og lever lykkeligt videre ;)
Tak.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-07-06 19:58

> [...]

> og ikke af mig! Bl.a er der kommet en ny startside (!) og andre
> indstillinger jeg har lavet, står nu anderledes. Hvad kan der være sket ?

Er det kun internetindstillingerne der ændrer sig?
Ellers kan det være fordi back-up batteriet, der holder rede på
indstillingerne når der ikke er strøm på, er løbet tør og skal
udskiftes.

mvh.
Kaj.

--