Firefox crasher alt for ofte
Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 13:21

I løbet af de sidste par uger, er min firefox begyndt at crashe. Jeg
surfer med mange tabs - 20-30 ad gangen - men det har ikke tidligere
været et problem. Hverken på pc eller mac.
Jeg bruger seneste Firefox version og Tiger er fuldt opdateret.

Jeg har ikke kunnet finde noget mønster i symptomerne, men har en
mistanke om, at når jeg har 15+ tabs åbne og så vil køre noget java
eller flash i et tab, så ryger FF rundt på skjoldet. Det sker ca. 2-3
gange om dagen og betyder at jeg mister alle de ting jeg har fået åbnet
i de andre tabs.

Det er da p*sseirriterende, for jeg synes ellers om FF. Jeg føler mig
bare nødsaget til at finde alternativer (opera9 og Safari) - og Opera
crasher også, men kan starte hvor man slap, hvilket er DRØNsmart.

Nogen der oplever det samme eller har clues?

Venligst

Niels
www.nodash.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-07-06 14:43

Niels Præstegaard - Aalborg <niels@priestyard.dk> wrote:

> Det er da p*sseirriterende, for jeg synes ellers om FF. Jeg føler mig
> bare nødsaget til at finde alternativer (opera9 og Safari) - og Opera
> crasher også, men kan starte hvor man slap, hvilket er DRØNsmart.

bare så du ved det, FireFox 2 har sammme funktionalitet som Opera - den
tillader at du får åbnet allle de vinduer der var åbne før crashet.

--
regards, Peter B. Perlsø - http://liberterran.org
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 20:04

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> bare så du ved det, FireFox 2 har sammme funktionalitet som Opera - den
> tillader at du får åbnet allle de vinduer der var åbne før crashet.

Peter du må lige guide mig til, hvor den funktion sættes til aktiv. Jeg
er lige rullet igennem alle indstillingerne og finder det ingen steder?

Venligst

Niels
www.nodash.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-07-06 20:46

> [...]

> Peter du må lige guide mig til, hvor den funktion sættes til aktiv. Jeg
> er lige rullet igennem alle indstillingerne og finder det ingen steder?

Jeg ved blot at den er aktiv som standard på min WIndåse PC, fordi da
jeg havde et crash for 2 uger siden dukkede browseren automatisk op med
ALLE vinduer og faner da jeg genåbnede den. Til min store overraskelse.

Fra : Bruno

Dato : 02-07-06 16:57

Niels Præstegaard - Aalborg wrote:
> [...]
> crasher også, men kan starte hvor man slap, hvilket er DRØNsmart.
>
> Nogen der oplever det samme eller har clues?

Kig på Camino - det er næsten som Firefox bare mere stabilt.

Jeg mener man kan stille på hvor meget Firefox cacher et sted i de
avancerede indstillinger, det kan være du kan fixe stabilitetsproblemet
ved og skrue lidt ned på den indstilling.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 20:09

Bruno skrev:
> Kig på Camino - det er næsten som Firefox bare mere stabilt.

Jeg mente da ellers lige jeg havde gang i de mest gængse med firefox,
opera og safari...men havde da helt glemt camino. Den får lige en tur
over høvlen så.

> Jeg mener man kan stille på hvor meget Firefox cacher et sted i de
> avancerede indstillinger, det kan være du kan fixe stabilitetsproblemet
> ved og skrue lidt ned på den indstilling.

Ha, havde først læst det som at du skrev der var et sted, man kunne
stille hvor meget firefox skulle "crache", men anden gennemlæsning
opklarede at du ikke havde puttet et "r" ind og skiftet s med c.
Jeg har prøvet at stille cachen til 100 mb. Så må vi se. Tak.

Venligst

Niels
www.nodash.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-07-06 22:13

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Kig på Camino - det er næsten som Firefox bare mere stabilt.

Camino er nice og min fortrukne browser, men den er bestemt ikke mere
stabil end firefiox, og der er en række ting som som bare virker i
safari og firefox som ikke duer i camino.

Fra : Jesper

Dato : 02-07-06 17:54

> [...]

> crasher også, men kan starte hvor man slap, hvilket er DRØNsmart.
>
> Nogen der oplever det samme eller har clues?

Hvis jeg var dig ville jeg lige få tjekket hardwaren, især
RAM-klodserne.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 20:10

Jesper skrev:

> Hvis jeg var dig ville jeg lige få tjekket hardwaren, især
> RAM-klodserne.

Jamen det er de org. fra min powerbook. Hvordan tjekker jeg lige de
ting? Maskinen spiller ellers mui bien.

Venligst

Niels
www.nodash.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-07-06 22:11

> Hvis jeg var dig ville jeg lige få tjekket hardwaren, især
> RAM-klodserne.

Det burde ikke være nødvendigt, i givet fald ville han opleve
kernepanikker, ikke at et enkelt program ii userspace crasher.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-07-06 07:53

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Det burde ikke være nødvendigt, i givet fald ville han opleve
> kernepanikker, ikke at et enkelt program ii userspace crasher.

Det afhænger af hvor ramfejlen er.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-07-06 22:10

> [...]

> crasher også, men kan starte hvor man slap, hvilket er DRØNsmart.

> Nogen der oplever det samme eller har clues?

Du har en dåm ekstension eller indstilling, prøv at nuke firefox's
indstillings mappe og dine extensions. Så vil firefox med 99%
sikkerhed igen opføre sig pÆnt.