gået død
Fra : eh

Dato : 01-07-06 07:53

Hjælp! Jeg sad lige (kl. 8.30) og var i gang med danske bank på min iBook.
Og så gik 'bogen' pludselig død. Ingen reaktion når jeg prøver at slukke
ned, eller på escape eller andet. Den kørte på akku da det skete, og der var
rigeligt strøm tilbage.
Hvordan kommer jeg ud af det?
På forhånd tak.
Erling

Fra : eh

Dato : 01-07-06 08:49

"eh" <eh-dh@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> iBook. Og så gik 'bogen' pludselig død. Ingen reaktion når jeg prøver at
> slukke ned, eller på escape eller andet. Den kørte på akku da det skete,

Hej igen.
Min meget kloge datter dukkede lige op, og satte sin spinkle men stærke
finger på on/off knappen. Med et betydeligt stærkere tryk end jeg selv ville
have lagt i det, fik hun gang i dyret igen, så nu kan den både tænde og
slukke.
Kan det mon være lidt snavs omkring kontakten (nedenunder)?
Mvh
Erling

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-07-06 12:19

eh <eh-dh@mail.dk> wrote:

> [...]
> slukke.
> Kan det mon være lidt snavs omkring kontakten (nedenunder)?

Eller også er den "bare" gået død med en kernel panic.
Jeg har oplevet, at min iBook lavede et tilsvarende nummer. Ved at sætte
en kraftig lampe på skærmen, kunne man ane, at den sædvanlige besked på
4 sprog om at man skulle lukke, stod der, men det er lidt svært at læse,
når den har sluket for lyset i skærmen.
Hold on/off knappen nede i ~5 sek. det giver den en kold genstart.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Erling Hansen

Dato : 01-07-06 22:45

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> når den har sluket for lyset i skærmen.
> Hold on/off knappen nede i ~5 sek. det giver den en kold genstart.

Tak. Jeg skal prøve at huske den med at holde knappen nede i 5 sekunder.
Mvh
Erling

Fra : tom

Dato : 02-07-06 12:17

On 2006-07-01 23:44:50 +0200, email@domain.com (Erling Hansen) said:

> Tak. Jeg skal prøve at huske den med at holde knappen nede i 5 sekunder.
> Mvh
> Erling

Man kan også prøve tricket, med at tage batteriet ud, og naturligvis
den almindelige strøm.
Venter man 15 sekunder med at sætte "strøm" til igen, plejer den at
have glemt, at den var gået i stå...
Tom