Bluetooth tastatur problemer
Fra : Lars Brink

Dato : 27-06-06 14:16

Jeg købte i efteråret en Minimac og et apple bluetooth tastatur

Det har aldrig virket ordentligt - dvs. for det meste går det fint med
websurfing, tekstbehandling og den slags, men hvis man f.eks spiller spil
eller kører Garageband så går det ikke mange sekunder, så dør tastaturet.

Jeg får ikke noget at vide - pludselig virker det bare ikke. caps lock
lampen lyser heller ikke - og der er masser af strøm på.

Jeg kan slukke og tænde for tastaturet og så står det bare og blinker med
lampen i bunden - der er ikke andet at gøre end at genstarte Minimac.

Jeg har haft fat i Apple support og prøvet 100.000 ting og opdateret alt
firmware og hvad der skal opdateres og jeg orker bare ikke at snakke med
Apple længere jeg har talt i timer med dem (hvorfor bytter de ikke bare
møget?)

Er der nogen der kender dette problem

Hilsen fra Lars

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 27-06-06 23:33

Lars Brink <lars@ad-man.dk> wrote:

> Jeg kan slukke og tænde for tastaturet og så står det bare og blinker med
> lampen i bunden - der er ikke andet at gøre end at genstarte Minimac.

Du burde kunne danne par med tastaturet igen, uden genstart. Du kan åbne
Bluetooth-kontrolpanelet alene med musen.

Fra : Lars Brink

Dato : 28-06-06 09:52

Yep... i know - men hvis jeg gør det begynder badebolden bare at rulle og
rulle og rulle ... den holder ikke op igen og jeg er nødt til at slukke
Macen på knappen bagpå

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-06-06 11:02

> [...]

> firmware og hvad der skal opdateres og jeg orker bare ikke at snakke med
> Apple længere jeg har talt i timer med dem (hvorfor bytter de ikke bare

Svært at vurdere. For at gøre tingene mere simple villle jeg sætte helt
nye friske batterier i, og sikre mig at de sidder godt trykket ned.
Herefter ville jeg afprøve med spil og garageband igen.

Mit skud fra hoften er at du skal bruge "Bluetooth-enheder må afbryde
vågeblus." Energibesparelse, vågeblus etc. sammen med krævende
programmer kan give nogle underlige badebolde, ventetider etc. Prøv det

Flemming Rubini

Fra : Lars Brink

Dato : 28-06-06 12:02

> [...]

> vågeblus." Energibesparelse, vågeblus etc. sammen med krævende
> programmer kan give nogle underlige badebolde, ventetider etc. Prøv det

tak Flemming ... men har desværre prøvet begge dele uden held

Det der irriterer mig er at jeg ikke aner om problemet ligger i tastaturet
eller Minimac

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-06-06 00:29

Lars Brink <lars@ad-man.dk> wrote:

> tak Flemming ... men har desværre prøvet begge dele uden held
>
> Det der irriterer mig er at jeg ikke aner om problemet ligger i tastaturet
> eller Minimac

jeg går ud fra at du har mere end 256 mb ram?

Flemming Rubini

Fra : Lars Brink

Dato : 29-06-06 09:36

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> jeg går ud fra at du har mere end 256 mb ram?

ja...512...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-06-06 12:14

Lars Brink <lars@ad-man.dk> wrote:

<...>
<...>

> ja...512...

da jeg oftest har stødt på dit problem ved ovennævnte scenaria og ikke
havde dem efter opgradering til 768 ram, så bliver det mit bud.

For kan du parre dit tastatur til minien så lad os gå ud fra at
blåtanden virker.

Flemming Rubini

Fra : Lars Brink

Dato : 30-06-06 12:53

> [...]

> havde dem efter opgradering til 768 ram, så bliver det mit bud.
>
> For kan du parre dit tastatur til minien så lad os gå ud fra at

Tak, Flemming.

Det er vist desværre meget bøvlet/dyrt at hælde mere ram i minien - ka' man
overhovedet selv?

/Lars

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-06-06 13:19

Lars Brink <lars@ad-man.dk> wrote:

> Tak, Flemming.
>
> Det er vist desværre meget bøvlet/dyrt at hælde mere ram i minien - ka'
> man overhovedet selv?

Der findes udmærkede vejledninger på nettet. Noget med en plastikspatel
lidt vovemod, og is i maven. "Madpakken" er vist klikket sammen, og
modhagerne skal holde ude for at kunne trække kassen fra hinanden. Hvis
du ikke får stress af at se en på skruetrækker kan du helt sikkert klare
det selv.

xlr8yourmac.com har måske en vejledning.

Forbehold: Mht. scenariebeskrivelsen, så har jeg ikke selv en Mini.

Men der er masser af hjælp at hente i denne gruppe, hvis du går i stå.

--
Med venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Jesper

Dato : 01-07-06 17:44

> [...]

> Tak, Flemming.
>
> Det er vist desværre meget bøvlet/dyrt at hælde mere ram i minien - ka' man

Jada, kig her engang:

http://www.ifixit.com/Guide/82.13.0.html
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Henrik

Dato : 28-06-06 15:45

On 2006-06-27 15:15:35 +0200, Lars Brink <lars@ad-man.dk> said:

> [...]
> firmware og hvad der skal opdateres og jeg orker bare ikke at snakke med
> Apple længere jeg har talt i timer med dem (hvorfor bytter de ikke bare

Har du overvejet at prøve med en mus og tastatur med snor i bare for at
fastslå hvor fejlen ligger??

Hilsen Henrik

Fra : Lars Brink

Dato : 29-06-06 09:36

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> Har du overvejet at prøve med en mus og tastatur med snor i bare for at
> fastslå hvor fejlen ligger??
>
> Hilsen Henrik

Det har jeg selvfølgelig prøvet og der er ingen problemer der.

Ingen tvivl om at det er Bluetooth der er problemet - men om det er i
tastaturet eller Macen ved jeg ikke...

Fra : Henrik

Dato : 29-06-06 19:40

On 2006-06-29 10:35:30 +0200, Lars Brink <lars@ad-man.dk> said:

> Ingen tvivl om at det er Bluetooth der er problemet - men om det er i
> tastaturet eller Macen ved jeg ikke...

Har du prøvet at pare den med andre bluetooth ting f.eks. en telefon og
se om det virker?

Hilsen Henrik