NAT problem i Airport Express
Fra : Jesper

Dato : 07-06-06 10:47

Hvordan skal Airport Express opsættes så NAT virker?

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-06 17:32

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Hvordan skal Airport Express opsættes så NAT virker?

Hvad virker ikke?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-06-06 18:08

> Hvad virker ikke?

Man skal nok slå DHCP til.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-06 19:00

Axel Hammerschmidt skrev den 07-06-2006 19:08:

> Man skal nok slå DHCP til.

I konfigurationsværktøjet når man konfiugrerer basen, så på AirPort
fanen er der et lille bitte flueben til "Opret lukket netværk". Det er
den der afgør om det er NAT eller ej. Jeg har vinget den fra, og så
fungerer den som accesspoint med airtunes.

--
Thorbjørn

Fra : Jesper

Dato : 07-06-06 19:13

> [...]
> den der afgør om det er NAT eller ej. Jeg har vinget den fra, og så
> fungerer den som accesspoint med airtunes.

Har flueben i Creat a closed network men NAT protforwarding virkede
hverken før eller efter fluebenet blev sat.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-06 19:37

Jesper skrev den 07-06-2006 20:12:

> Har flueben i Creat a closed network men NAT protforwarding virkede
> hverken før eller efter fluebenet blev sat.

Efter jeg skrev det, bladrede jeg videre, og kom i tanker om at det Axel
sagde om DHCP vist stemmer overens med hvad jeg husker fra da jeg
pillede ved det.

Prøv at aktivere DHCP - det styrer svjh NAT samtidig.

--
Thorbjørn

Fra : Jesper

Dato : 07-06-06 19:13

> Man skal nok slå DHCP til.

I Airport Admin Utility -> Fanebladet Network > Radioknappen Share a
single IP adress (using DHCP and NAT)
og Use 10.0.1.1 addressing.

Og alligevel ingen NAT portforwarding.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-06 19:38

Jesper skrev den 07-06-2006 20:12:

> Og alligevel ingen NAT portforwarding.

Gider du godt beskrive helt præcis hvad du mener med NAT portforwarding?

--
Thorbjørn

Fra : Jesper

Dato : 07-06-06 20:21

> Gider du godt beskrive helt præcis hvad du mener med NAT portforwarding?

Det er en ret entydig størrelse: Portene udefra nettet overføres via NAT
til den interne IP din computer er på.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-06 22:36

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Det er en ret entydig størrelse: Portene udefra nettet overføres via NAT
> til den interne IP din computer er på.

Ok, så havde jeg misforstået. Jeg forstod det som om at NAT var slået fra.

Tjah, jeg kan forstå at du har fået hul igennem nu.

Fra : Jens

Dato : 07-06-06 19:36

> I Airport Admin Utility -> Fanebladet Network > Radioknappen Share a
> single IP adress (using DHCP and NAT)
> og Use 10.0.1.1 addressing.
>
> Og alligevel ingen NAT portforwarding.

Prøv fanebladet "portoverførsel"
--

Jens F

Fra : Jesper

Dato : 07-06-06 20:21

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Prøv fanebladet "portoverførsel"

Så klager Admin Utility over at forwarding kun kan finde sted til
10.0.1.200-10.0.1.254 og min MacBook Pro får hvergang tildelt adressen
10.0.1.2 , så det vil den ikke lade mig gøre!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Leif Neland

Dato : 07-06-06 20:37

Jesper wrote:

> Så klager Admin Utility over at forwarding kun kan finde sted til
> 10.0.1.200-10.0.1.254 og min MacBook Pro får hvergang tildelt adressen
> 10.0.1.2 , så det vil den ikke lade mig gøre!

Det er da godt nok dumt...

Servere med fast ip plejer at ligge i bunden af ip-området, og det er oftest
dem, man ønsker at portforwarde til.

Men kan du så sætte DHCP-området til 10.0.1.200-10.0.1.254 ?

Leif

Fra : Jens

Dato : 07-06-06 20:43

---snip---

> Så klager Admin Utility over at forwarding kun kan finde sted til
> 10.0.1.200-10.0.1.254 og min MacBook Pro får hvergang tildelt adressen
> 10.0.1.2 , så det vil den ikke lade mig gøre!

Fanebladet "Netværk", punktet "Distribuer IP-adresser" -> "Del en enkelt
IP-adresse" -> I rullefeltet vælges "Andet" og du beskriver f.eks.
10.0.1.200. Så får MacBook Pro 10.0.1.200 (krydser fingre)
--

Jens F

Fra : Jesper

Dato : 07-06-06 21:08

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> [...]
> IP-adresse" -> I rullefeltet vælges "Andet" og du beskriver f.eks.
> 10.0.1.200. Så får MacBook Pro 10.0.1.200 (krydser fingre)

Så lykkedes det alligevel at få Admin Utility til at portforwarde til
10.0.1.2, Admin Utility havde bare fået PMS
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Jens

Dato : 07-06-06 21:31

> Så lykkedes det alligevel at få Admin Utility til at portforwarde til
> 10.0.1.2, Admin Utility havde bare fået PMS

Gå stille! Tal sagte!
--

Jens F

Fra : Jesper