Kogetid på artiskok
Fra : Michael Zedeler

Dato : 21-08-06 14:05

Hej.

Jeg ha ranskaffet mig to hele artiskokker, som jeg vil koge, men hvor
længe skal de koges, før de er klar til at spise?

Mvh. Michael.

Fra : Battlefield´s

Dato : 21-08-06 14:24

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg ha ranskaffet mig to hele artiskokker, som jeg vil koge, men hvor
> længe skal de koges, før de er klar til at spise?
>
> Mvh. Michael.
Min kogebog siger 15-40 minutter alt efter størrelsen. Jeg plejer selv at
koge dem ca. 20-25 minutter.
Hilsen Vibeke

Fra : Battlefield´s

Dato : 21-08-06 14:30

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Min kogebog siger 15-40 minutter alt efter størrelsen. Jeg plejer selv at
> koge dem ca. 20-25 minutter.
> Hilsen Vibeke

....glemte lige:
man skal kunne trække bladene af uden problemer, så er den færdigkogt.
Hilsen Vibeke

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 21-08-06 16:02

Vi plejer at give vores i hvert fald 30 minutter, men som sagt kan du jo
prøvesmage dem. Men hellere 5 minutter for meget end for lidt.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 21-08-06 16:27

Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> skrev:
>Hej.
>
>Jeg ha ranskaffet mig to hele
>artiskokker, som jeg vil koge, men hvor
>længe skal de koges, før de er
>klar til at spise?
>
>Mvh. Michael.
>--
>Which is more dangerous? TV guided
>missiles or TV guided families?
>I am less likely to answer usenet
>postings by anonymous authors.
>Visit my home page at
>http://michael.zedeler.dk/

Kogetiden på ca. 30 min. er nok ok, hvis du kommer dem i kogende
vand, i stedet for salt, så brug et par
grøntsagsbouillonterninger i stedet, det giver et mere
velsmagende resultat.Det er jo alligevel kun det nederste af
bladene og bunden du spiser.
I`m A Survivor