Gårdbutikken er gået konkurs
Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 21:21

Selskabet bag de fire landmandsejede gårdbutikker i Holstebro, Viborg,
Århus og Kolding er gået konkurs, og egenkapitalen er tabt:

http://www.dagbladet-holstebro-struer.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060809/HOLSTEBRO/108090208/1002/holstebro#
- eller kort link: http://kortlink.dk/dagbladet-holstebro-struer/2x2f

Sørgeligt, hvor skal vi nu handle i Viborg?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : LarsJ

Dato : 19-08-06 23:45

Kurt Hansen skrev:
> [...]
> - eller kort link: http://kortlink.dk/dagbladet-holstebro-struer/2x2f
>
> Sørgeligt, hvor skal vi nu handle i Viborg?

Brugsen?

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 00:31

On Sun, 20 Aug 2006 00:45:09 +0200, LarsJ wrote:

> Brugsen?

Jow, men lige præcist Viborg er ikke rig på COOP-butikker. En lille
Dagligbrugs og en noget større superbrugs, som dog ligger langt pokker i
vold ovre på den anden side af søerne

Nå ja, de fleste dagligvareforretninger har da udvalg i økologiske varer,
men det begrænser sig som regel til mælk og æg. Gårdbutikken havde *det
hele*! Og så er det jo i øvrigt ikke kun et spørgsmål om økologi; det er i
mindst lige så høj grad et spørgsmål om kvalitet og korrekt behandling af
fordærvelige fødevarer.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 20-08-06 09:19

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> skrev:

> [...]
>hele*! Og så er det jo i øvrigt ikke kun et spørgsmål om
>økologi; det er i
>mindst lige så høj grad et spørgsmål om kvalitet og

Du har ret, det er sørgeligt, men desværre er kunderne selv
årsag til konkursen, da der åbenbart var for få kunder, der
købte for lidt.
I`m A Survivor

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 10:03

Kurt Hansen skrev:
> [...]

Thomas Peter Bitsch svarede:

> Du har ret, det er sørgeligt, men desværre er kunderne selv
> årsag til konkursen, da der åbenbart var for få kunder, der
> købte for lidt.

Det fremgår ikke umiddelbart af ovennævnte artikel fra 9. august og slet
ikke af den anden artikel i bladet samme dag:

http://kortlink.dk/dagbladet-holstebro-struer/2x3b

Der var kunder/omsætning nok, men for hurtig ekspansionen og manglende
styring af økonomien, trak tæppet væk under forretningen.

Jeg er selv ansat i en stor virksomhed, der har gode og eftertragtede
produkter og som har en stor omsætning, men vi tjener ingen penge.

Dette blot for at prikke lidt til den udbredte fordom, at folk ikke vil
købe og betale for gode/økologiske varer.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 20-08-06 11:02

> [...]
>
>Dette blot for at prikke lidt til
>den udbredte fordom, at folk ikke vil
>købe og betale for gode/økologiske varer.
Ingen penge - ingen forretning, det er jo simpel logik, men
ærgerligt alligevel.
I`m A Survivor

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-08-06 14:16

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> wrote in

> Der var kunder/omsætning nok, men for hurtig ekspansionen og manglende
> styring af økonomien, trak tæppet væk under forretningen.

Det sker desværre altfor ofte at en sund lille forretning drukner i sin
egen succes.

Valget står mellem at afvise kunder (og det er de færreste forretninger der
kan overleve på den måde), eller udvide forretningen på et spinkelt
økonomisk grundlag. Og desværre ender det ofte med at filmen knækker. Den
lille butik der gik fint med ejerens egen kyndige hånd ved roret, formår
ikke at overleve når andre skal drive værket.

Trist men ærgerligt

Fra : Mogens

Dato : 20-08-06 15:00

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> lille butik der gik fint med ejerens egen kyndige hånd ved roret, formår
> ikke at overleve når andre skal drive værket.

Mon ikke Gårdbutikken bliver rekonstrueret. 9 ud af 10 konkurser har
ikke anden betydning end at nogle kreditorer og aktionærer taber nogle
penge, men hvis forretningsideen er sund bliver den jo bare kørt videre.

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 15:47

On Sun, 20 Aug 2006 16:00:26 +0200, Mogens wrote:

> Mon ikke Gårdbutikken bliver rekonstrueret. 9 ud af 10 konkurser har
> ikke anden betydning end at nogle kreditorer og aktionærer taber nogle
> penge, men hvis forretningsideen er sund bliver den jo bare kørt videre.

det må man da håbe. i dette tilfælde er det indehaveren 8selv landmand) og
5-6 kollegaer, samt venner og familie der har skudt penge i foretagende. At
de også fik en pose penge af Ringkøbing amt på et tidspunkt, nævnes kun for
fuldstændighedens skyld.

Virksomheden er bygget op på levering direkte fra landmænd, der selv har
penge i klemme. Hvis det skal op og stå igen, skal der nok fremmed kapital
ind, for hvor mange landmænd vil løbe den risiko een gang til?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter Westh

Dato : 20-08-06 19:48

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> skrev i en meddelelse

> Virksomheden er bygget op på levering direkte fra landmænd, der selv har
> penge i klemme. Hvis det skal op og stå igen, skal der nok fremmed kapital
> ind, for hvor mange landmænd vil løbe den risiko een gang til?

De burde måske indgå i et koncept a la http://www.egefeld.dk/

Jeg nåede selv at besøge gårdbutikken i Århus en enkelt gang og var vildt
imponeret. Man skulle tro at der var kundegrundlaf for sådan en forretning.

/P

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 20-08-06 15:59

Kent Oldhøj wrote:

> Det sker desværre altfor ofte at en sund lille forretning drukner i sin
> egen succes.

Ja, den dejlige, autentiske kinesiske frokostrestaurant i Istedgade fik
også kun et par måneder. Så kom Politiken forbi og druknede dem i
kokkehuer. Så gik det galt, alt for stor efterspørgsel og lukning
hurtigt efter. Det er så pokkers ærgerligt, når den slags sker.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : JSM

Dato : 20-08-06 10:17

> Sørgeligt, hvor skal vi nu handle i Viborg?

Hvad med www.aarstiderne.com ?

mvh
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 13:19

On Sun, 20 Aug 2006 11:16:43 +0200, JSM wrote:

> Hvad med www.aarstiderne.com ?

Jo da, udmærket, men vi har både prøvet dem og COOP's ugentlige kasse, men
det er lidt for firkantet til os. Vi vil gerne se varen og have mulighed
for at spørge og få en snak med et personale der ved noget og brænder for
det de har med at gøre.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen