Opskrift på ribbenstegssandwich
Fra : Jimmy Frederiksen

Dato : 19-08-06 10:58

Hej!

Er der nogle der har en "opskrift" på hvad der er i en
ribbenstegssandwich?

Mvh
Jimmy

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-08-06 11:10

On 19 Aug 2006 09:58:08 GMT
Jimmy Frederiksen <jimmy@0SPKSe-frederiksen.dk> (slet 0SPKS) wrote:

> Hej!
>
> Er der nogle der har en "opskrift" på hvad der er i en
> ribbenstegssandwich?
>
> Mvh
> Jimmy

typisk skiver af ribbensteg, rødkål og evt. syltede agurker.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : LarsJ

Dato : 19-08-06 11:09

Jimmy Frederiksen (slet 0SPKS) skrev:
> Hej!
>
> Er der nogle der har en "opskrift" på hvad der er i en
> ribbenstegssandwich?
>
> Mvh
> Jimmy

ribbensteg, rødkål, syltede agurker - sandwichbolle udenom.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 19-08-06 11:36

LarsJ wrote:

> ribbensteg, rødkål, syltede agurker - sandwichbolle udenom.

Og så er bollen nede i kina-snaskeren smurt med
sandwich-creme/salatmayonnaise.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Lars Holst

Dato : 19-08-06 12:56

Jimmy Frederiksen <jimmy@0SPKSe-frederiksen.dk> (slet 0SPKS) said in

> Hej!
>
> Er der nogle der har en "opskrift" på hvad der er i en
> ribbenstegssandwich?
>
> Mvh
> Jimmy

Smør bollen med Hellmans mayo eller en blanding af almindelig mayo og
sennep.
Ribbenssteg, svinekam, flæskesteg alt efter hvad du holder mest af. Skær
evt. ben af.
Sørg for at der er lidt fedtkanter så den ikke bliver for tør.
Rødkål, agurkesalat, groft salt og måske en minimal klat ribsgelé eller
lidt karameliseret sukker.

--
Lars Holst

Fra : Jørgen Hess

Dato : 19-08-06 13:39

Og på grund af ubehagelig erfaring: Al brusk fra ribbenstegsskiverne skal
fjernes

mvh
Jørgen

Fra : T.

Dato : 19-08-06 21:33

"Jimmy Frederiksen (slet 0SPKS)" <jimmy@0SPKSe-frederiksen.dk> skrev i en
meddelelse news:11559817580.256593556699471@dtext.news.tele.dk...

Fra : T.

Dato : 19-08-06 21:35

> [...]
> Hej!
>
> Er der nogle der har en "opskrift" på hvad der er i en

Jeg synes sjældent at det er ribbensteg, tror det er nakkefilet.

Hilsen

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-08-06 21:36

On Sat, 19 Aug 2006 22:35:10 +0200
"T." <norling@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> "Jimmy Frederiksen (slet 0SPKS)" <jimmy@0SPKSe-frederiksen.dk> skrev
> i en meddelelse news:11559817580.256593556699471@dtext.news.tele.dk...

> Jeg synes sjældent at det er ribbensteg, tror det er nakkefilet.

find et andet sted at købe det så. der hvor jeg har fået det er der
svær på og det hele.

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 20-08-06 08:52

Jeg køber altid en kæmpesteg uden ben som er på tilbud. Jeg køber dog ikke
ribbensteg da jeg syntes det er for fedt og man nogen gange kan sidde med et
stykke sejt fedt der går gennem hele kødet.. Når vi så har fået flæskesteg
med kartofler skærer jeg resten af stegen i skiver. Jeg fryser dem så ned i
portionsposer med 3-4 skiver i hver. Når lysten til flæskestegssandwich
bliver for stor, tøer jeg det ønskede antal op (kan sagtens gøres med
mikrovn) og steger dem et par minutter på hver side på en pande med stort
set ingen olie. Sværen bliver altid sprød. Drysser dem med groft salt og
spiser dem i bolle med rødkål og Agurksalat/syltede agurker.

Mvh

Karsten der overvejer om vi skal have flæskesteg-sandwich i aften

"Jimmy Frederiksen (slet 0SPKS)" <jimmy@0SPKSe-frederiksen.dk> wrote in
message news:11559817580.256593556699471@dtext.news.tele.dk...

Fra : Maria de Francis

Dato : 21-08-06 07:17

"Karsten H. Larsen" <Karsten@FJERNDETTEcph-metronet.dk> skrev i en
meddelelse news:haidnb4_-N4-iXXZnZ2dnUVZ8t2dnZ2d@giganews.com...
[...]
:
: Mvh
:
: Karsten der overvejer om vi skal have flæskesteg-sandwich i aften
:

Jep, sådan gør vi også her i huset. Flæskestegsandwich er ret lækkert. Uden
for julesæson laver vi som regel en flæskesteg krydret med chili, som giver
en helt anden oplevelse, end den traditionelle, som vi foretrækker i
december.

Ellers varierer vi fyldet med nogle af salattyperne med smag i. De nye
"bladblandinger" (de kalder det noget forskelligt hos forskellige
forhandlere) er et hit i øjeblikket, eller bare traditionelt fyld med rødkål
og syltede agurker.

Og så foretrækker vi en lægger hjemmebagt sanwichbolle; en stor een så det
er nok med een.

Hmmmm......det smitter, jeg tror vi skal have sådan en gang steg næste
weekend, så kan der komme en flæskestegsandwich med i en madkurv, hvis der
er stemning for skovtur her.

Idéen med at fryse det lyder som en god idé, det vil jeg prøve næste gang vi
laver en stor steg.

Mvh Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse. I suspect people of plotting to make me
happy.

:

Fra : anders

Dato : 20-08-06 19:49

prøv evt at presse sit citron saft over, det kan jeg godt l
lide.