God 3 li tappevin, rød - rigtig god?
Fra : pfa

Dato : 17-08-06 18:50

Jeg har tænkt at tillægge mig den vane jævnligt (1-3 dages mellemrum) at
slynge et enkelt glas rødvin i mig. Forestiller mig så, at den bedste
løsning må være en god tapbar 3 liters papdunk, som skulle kunne holde i
lang tid?
Man kan ikke betegne mig som vinkender, men jeg er dog til de bedre vine, så
det er mere kvaliteten end prisen det handler om. Eller findes der kun
bællevine?
Udvalget i normale supermarkeder mv. er ikke voldsomt stort - det er jo
heller ikke så fint. Jeg har lige dummet mig med en Salento, Primitivo
(Netto?), som jeg slet ikke kunne lide.
Kan nogen anbefale en dunk?
Eller henvise til prøvesmagninger, som vel må være bedre end tilfældige
indkøb?

mvh per

Fra : Padre

Dato : 17-08-06 19:11

"pfa" <pfa.fora.fjern@gfjernmail.com> wrote in message

> slynge et enkelt glas rødvin i mig. Forestiller mig så, at den bedste
> løsning må være en god tapbar 3 liters papdunk, som skulle kunne holde i
> lang tid?

De kan holde i lang tid, jo.

Prøv Nugan hos superbest, den plejer at koste 135 for 3 liter, og er god for
en kartonvin. Den er lavet på shiraz.
--

Padre
Inventor of the Plonkificator 3600 wih twin, strontium-enforced,

Fra : pfa

Dato : 17-08-06 19:19

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i
> Prøv Nugan hos superbest, den plejer at koste 135 for 3 liter, og er god
> for
> en kartonvin. Den er lavet på shiraz.

tak, det vil jeg notere mig
mvh per

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 17-08-06 23:24

pfa skrev:
> "Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i
>
> tak, det vil jeg notere mig
> mvh per

Per

Nok så mange anbefalinger hjælper ikke ret meget. Jeg har smagt tonsvis
af anbefalede BiB-vine som jeg ikke kunne lide. Smagspræferencer er
forskellige. En god måde at lære dem at kende på, kunne være at besøge
Fleggaards grænsebutik ved Padborg. De har i reglen 16-20 BiB-vine man
kan smage. Derefter er det lidt nemmere at finde hvad man kan lide.

Min erfaring har dog indtil videre været skuffende. Jeg har smagt i
omegnen af 25 forskellige BiB-vine. De fleste kan ikke leve op til en
kvalitet som de vine der koster 75-100 kr pr flaske .. hvilket selvsagt
ikke er underligt for en vin der i BiB ville koste 30 kr pr flaske.

Hilsen Jesper

Fra : pfa

Dato : 17-08-06 23:58

"Jesper Mehlsen" <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> skrev

> [...]
> Fleggaards grænsebutik ved Padborg. De har i reglen 16-20 BiB-vine man kan
> smage. Derefter er det lidt nemmere at finde hvad man kan lide.

Selvfølgelig har du ret i, at jeg ikke nødvendigvis kan lide det samme som
andre, men min erfaring er, at mine smagsløg ikke afviger voldsomt meget fra
indavlede vinkenderes!
Nu ligger Padborg lidt uden for cykelafstand fra Københavnstrup, så det
bliver ikke lige med det samme.

> [...]
> kvalitet som de vine der koster 75-100 kr pr flaske .. hvilket selvsagt
> ikke er underligt for en vin der i BiB ville koste 30 kr pr flaske.

Jeg forestiller mig heller ikke at en 3-liters BiB til 100 kr indeholder vin
i 80 kr/fl-klassen. Men måske en BiB til 200-250 kr kunne svare til 70-100
kr/fl - sådanne findes, som linket (21:33).

"De fleste..." FLESTE, så er der måske nogen 30 kr BiB, som smager som en 75
kr/fl ?

mvh per

mvh per

Fra : pfa

Dato : 17-08-06 20:33

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev
> Prøv Nugan hos superbest, den plejer at koste 135 for 3 liter, og er god
> for
> en kartonvin. Den er lavet på shiraz.

Er det den der er gul - vundet en prøvesmagning?

mvh per

Fra : Padre

Dato : 18-08-06 16:56

"pfa" <pfa.fora.fjern@gfjernmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det den der er gul - vundet en prøvesmagning?

Kartonen er sort og hvid
http://www.gobivin.dk/asp/visdetalje.asp?ID=1

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 18-08-06 08:07

On Thu, 17 Aug 2006 20:11:01 +0200, "Padre" <spirito_santo@yahoo.com>
wrote:

>"pfa" <pfa.fora.fjern@gfjernmail.com> wrote in message
>

>Prøv Nugan hos superbest, den plejer at koste 135 for 3 liter, og er god for
>en kartonvin. Den er lavet på shiraz.

Nugan er så vidt jeg ved blevet kåret til den bedste "papvin".
Diamond Hill Shiraz/Merlot er heller ikke dårlig. Den har jeg set til
omkring 100 kr for 3 liter. Hardy VR Shiraz lidt dyre,r kan også
sagtens drikkes.

/Bjarne Jensen

Fra : Gamle

Dato : 18-08-06 14:49

"Bjarne Jensen" <skumle@_NO_SPAM_gmail.com> skrev i en meddelelse
> Diamond Hill Shiraz/Merlot er heller ikke dårlig. Den har jeg set til
> omkring 100 kr for 3 liter.

Køber vi jævnligt i Alta for 69,95 på tilbud. Normalpris 79,95.
Men det er i Århus.

Mvh.
Torben

Fra : pfa

Dato : 17-08-06 19:36

"pfa" skrev
> [...]
> slynge et enkelt glas rødvin i mig. Forestiller mig så, at den bedste
> løsning må være en god tapbar 3 liters papdunk, som skulle kunne holde i

Fandt så ud af, at dette nu har fået et engelsk navn: Bag In Box
Der findes så tilsyneladende i hvert fald een, som forhandler bedre
BIB-vine:
http://www.delice.dk/produits.php?tri1=vin&tri2=rouge
Har nogen erfaringer med dem?

mvh per

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-08-06 08:10

On Thu, 17 Aug 2006 20:36:13 +0200, pfa wrote:

<snip>

>Fandt så ud af, at dette nu har fået et engelsk navn: Bag In Box
>Der findes så tilsyneladende i hvert fald een, som forhandler bedre
> [...]

Nope - ikke andet end at Bib bliver rost til skyerne for øjeblikket.
En meget lang holdbarhed - da der ikke trænger ludt ind i posen (Som der
jo gør når man åbner en flaske) og mange producenter som fx Lindemans har
fået øjnene op for konceptet dvs at vinen er blevet meget-meget bedre, i
forhold til førhen.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Reality is for people who can't handle Star Trek...

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-08-06 19:40

On Thu, 17 Aug 2006 19:49:49 +0200, "pfa"
<pfa.fora.fjern@gfjernmail.com> wrote:
klip
>Kan nogen anbefale en dunk?
>Eller henvise til prøvesmagninger, som vel må være bedre end tilfældige
>indkøb?
>
>mvh per

En Chilensk "Gato negro" synes jeg er god, fra Fakta.
Jeg mener at de også har den som papvin.
mvh Ebbe

Fra : Gamle

Dato : 18-08-06 14:54

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> En Chilensk "Gato negro" synes jeg er god, fra Fakta.

Enig.

Blev af Per Pallesen og Co i godmorgen Danmark for et par år siden bedømt
til ca. 60,00 kr!!

Mvh.
Torben

Fra : Malle

Dato : 17-08-06 19:49

hej...
jeg kan rigtig godt lide "Sunrise" fra Brugsen....til ,omkring en
hundredelap...det samme med..."San Tiago" dejlige hverdagsvine i 3-litersbox

Malle

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-08-06 20:56

> [...]

>Udvalget i normale supermarkeder mv. er ikke voldsomt stort - det er jo
>heller ikke så fint. Jeg har lige dummet mig med en Salento, Primitivo

Jeg vil ikke anbefale nogen speciel, smag og behag er jo forskellig.

Men hvis du har mulighed for det Metro Glostrup et ret stort udvalg i
3 liters kasser. Men man er altså nok nødt til at prøve sig frem.

JP Chenet's Cabernet-Syrah blanding der også fås i 3 liters er et
udmærket bud til prisen syntes jeg.

Men ellers fin vane, et glas rødvin eller to om dagen holder jo
alskens sygdomme fra døren

** Lars

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-08-06 17:43

Lars Knudsen skrev i g7i9e217p1h1akuem50bpqt5h4u336jfcn@4ax.com dette:

> Men ellers fin vane, et glas rødvin eller to om dagen holder jo
> alskens sygdomme fra døren

Og gør det lettere at leve med dem, det ikke lykkedes at holde væk!

Fra : JGT

Dato : 17-08-06 21:58

Superbrugsen kører tilbud på BIB Argento vin netop i denne uge.
En argentisk geni-streg, som kan bruges med og uden mad.

JGT

Fra : pfa

Dato : 18-08-06 00:06

Tak til Ebbe, Malle, Lats og JGT - jeg har noteret mig jeres forslag.
mvh per