Phyllis steak sandwich
Fra : BSL

Dato : 09-08-06 12:16

Hej NG

Er der nogen herinde der har en god opskrift på Phyllis Steak Sandwich, jeg
har været inde for at søge men får ikke rigtigt noget frem som jeg kan
bruge. jeg har fået en i Florida hvori der var oksekød; ost; grøn peber og
løgstykker. jeg har forsøgt at lave noget lignende men kan ikke rigtig få
den rigtige smag frem.

Birgitte

Fra : Bellis

Dato : 09-08-06 15:12

"BSL" <mail@fjerndettesembach.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løgstykker. jeg har forsøgt at lave noget lignende men kan ikke rigtig få

Hej Birgitte.
Slog op i min bog "Sandwich" af Liselotte Forslin & Jonas Larsson.
Her er en opskrift på "Philly Cheese" ( s. 39).

Pr. baguette:
1 baguette i portionsstørrelse, delt som et pølsebrød
1 lille og mør bøf eller entrecote
1 spsk. smør
salt og friskkværnet peber
½ løg i skiver
½ grøn peberfrugt i strimler

Ostesovs:
1 spsk smør
1 spsk hvedemel
1½ dl mælk
1 dl revet, vellagret ost
½ knsp stødt muskatnød
salt og hvis peber

Tilbehør
Hot chilisovs
evt. syltede agurker

Begynd med ostesovsen. Smelt smørret i en lille kasserolle ved middelvarme.
Drys melet i og rør det sammen til en glat jævning. Tilsæt langsomt mælken
og lad sovsen koge i et par minutter under omrøring. Rør ost og muskatnød i.
Smag til med salt og peber.

Sted bøffen hurtigt i smør. Krydr med salt og peber, tag den af panden og
lad den hvile.
Steg løg og peberfrugter.
Skær bøffen i skiver og fordel dem i brødet. Hæld ostesovsen på og top op
med løg, peberfrugter og chilisovs.
Server gerne syltede agurker til.

/Bellis

Fra : BSL

Dato : 09-08-06 16:43

Det ser meget rigtigt ud, tusind tak for hjælpen

Hilsen Birgitte

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-08-06 09:44

"BSL" <mail@fjerndettesembach.dk> wrote in

> Er der nogen herinde der har en god opskrift på Phyllis Steak
> Sandwich,

Jeg kender ikke din sandwich, men min erfaring med mange utroligt
velsmagende amerikanske sandwich er at det er kødet der gør forskellen.

Den kødkvalitet amerikanerne benytter er meget svær at skaffe i DK.
Endvidere forarbejder de kødet på en speciel måde.

Mit bud er at der måske er benyttet Prime Rib i din sandwich.

http://members.tripod.com/~BayGourmet/primerib.html

Men som sagt er det rent gætværk.

Hvis du er lidt mere specifik mht. hvor du har fået din sandwich, er det
muligt jeg kan tjekke den ud når jeg evt. kommer på de kanter. Er ofte i
Florida. Primært Orlando og Naples/Treasure Island området, men også andre
steder.

Fra : TK

Dato : 14-08-06 14:54

> [...]
> løgstykker. jeg har forsøgt at lave noget lignende men kan ikke rigtig få

Kunne det være sådan en her:

Philadelphia Cheese Steak Sandwich

http://members.cox.net/jjschnebel/philchez.html

Vh. Tommy