Et spørgsmål om Steam
Fra : Uncle Evil@home

Dato : 08-08-06 21:03

Hep!

Når jeg installerer Steam, fra en administrator konto, på WinXP Pro,
burde jeg så ikke kunne bruge det fra en almindelig bruger konto også?
Når det ikke er tilfældet, hvad har jeg så overset?

Enkel fildeling til eller fra? Det er slået til, men selvom jeg kopierer
shortcuttet til C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord så får
jeg stadig en fejlmeddelelse om at der er nogle filer der ikke er adgang
til. (har ikke den eksakte ordlyd, eller mulighed for at genskabe den
p.t., da problemet omhandler en maskine på mit arbejde)

Noget andet? Jeg synes jo bare det burde virke! At give bruger kontoen
administrator rettigheder, er IKKE en mulighed!

Gode idéer modtages med kyshånd!

Mvh. Jakob Færch-Jensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-08-06 22:34

Uncle Evil@home wrote:

> Når jeg installerer Steam, fra en administrator konto, på WinXP Pro,
> burde jeg så ikke kunne bruge det fra en almindelig bruger konto også?
> Når det ikke er tilfældet, hvad har jeg så overset?

Hvad er der af rettigheder på steam folder + filer?
Normalt har alm dødelige brugere ikke adgang til at overskrive/ændre filer
under program files/programmer
(Hvis jeg husker rigtigt)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 09-08-06 09:46

Peter Lykkegaard wrote:
> Hvad er der af rettigheder på steam folder + filer?
> Normalt har alm dødelige brugere ikke adgang til at overskrive/ændre filer
> under program files/programmer
> (Hvis jeg husker rigtigt)

Jeg har installeret spillet i c:\spil\steam, men det samme var
tilsyneladende gældende her -først (logget på som admin) slettede jeg
clientregistry.blob (efter forslag fra Steam Support). Derefter slog jeg
enkel fildeling fra, så jeg kunne tjekke sikkerhedsindstillingerne for
mappen -brugeren stod ikke engang anført, og så er det jo klart at man
ikke kan få adgang.
Altså tilføjede jeg brugeren, tildelte fulde rettigheder, slog enkel
fildeling til igen, loggede af som admin, på som bruger, og voíla
-lortet virker! Så det var "bare" det der skulle til :)

Tak for hjælpen!

/Jakob

Fra : Peter [AGHL]

Dato : 09-08-06 10:15

Uncle Evil@home wrote:

> Altså tilføjede jeg brugeren, tildelte fulde rettigheder, slog enkel
> fildeling til igen, loggede af som admin, på som bruger, og voíla
> -lortet virker! Så det var "bare" det der skulle til :)

Jeg er ikke 100%, men jeg mener at den almindelg bruger kun har fuld
adgang til sine egne ting under document and settings og ikke andre
steder

> Tak for hjælpen!

You're very welcome :)

- Peter

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 09-08-06 10:25

Peter [AGHL] wrote:
> Jeg er ikke 100%, men jeg mener at den almindelg bruger kun har fuld
> adgang til sine egne ting under document and settings og ikke andre
> steder

Det er bare mærkeligt at det virker uden problemer med både Diablo2 og
Battlefield1942 -der må også være noget skriven-til-disken i de 2 spil,
og derfor undrede det mig at det ikke umiddelbart virkede med Steam.

/Jakob

Fra : PerX ...

Dato : 12-08-06 23:07

In article <1155114886.947580.208080@m79g2000cwm.googlegroups.com>,
peter.aghl@gmail.com says...

> Jeg er ikke 100%, men jeg mener at den almindelg bruger kun har fuld
> adgang til sine egne ting under document and settings og ikke andre
> steder

Det er vel derfor de har lavet den frygtlige opfindelse...

Fra : Peter [AGHL]

Dato : 09-08-06 10:36

Uncle Evil@home wrote:

> Det er bare mærkeligt at det virker uden problemer med både Diablo2 og
> Battlefield1942 -der må også være noget skriven-til-disken i de 2 spil,
> og derfor undrede det mig at det ikke umiddelbart virkede med Steam.

Steam pakker ekstra filer ud fra GFC filerne første gang man starter
et spil
Savegames etc ligger også samme sted

Jeg kan ikke huske hvor BF1942 ligger saved games?
Er det ikke i document and settings på den enkelte bruger?

En anden mulighed at de to nævnte automatisk sætter filrettigheder
til everyone under installationen

Her i huset har alle administrator rettigheder (og egne maskiner)
Hvis ungerne piller og crasher et eller andet - så er det dem selv det
går ud over
Farmand (mig) hjælper gerne med at få tingene på plads, mens vi får
en snak om hvorfor det gik galt - det er så hyggeligt - hehe

- Peter

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 09-08-06 11:15

Peter [AGHL] wrote:
> Steam pakker ekstra filer ud fra GFC filerne første gang man starter
> et spil
> Savegames etc ligger også samme sted

Aah.. ja, det forklarer jo det!

> Jeg kan ikke huske hvor BF1942 ligger saved games?
> Er det ikke i document and settings på den enkelte bruger?
>
> En anden mulighed at de to nævnte automatisk sætter filrettigheder
> til everyone under installationen

Ja, jeg synes jo det er mærkeligt at det kun er nogle spil (og
programmer) der spørger om de skal installeres for den aktuelle bruger,
eller for alle brugere på maskinen. Det ville være smart hvis man altid
havde den valg mulighed!

> [...]
> Farmand (mig) hjælper gerne med at få tingene på plads, mens vi får
> en snak om hvorfor det gik galt - det er så hyggeligt - hehe

Du har formodentlig heller ikke 375 børn i alderen 10-18, så det er
sikkert en anelse mere overskueligt for dig at bruge tid på at snakke om
hvorfor ting fucker up når man roder ved noget man sku' ha holdt
snitterne fra ;v)
De maskiner jeg havde problemer med, står på mit arbejde, i en
fritidsklub, og de er nogle slemme pilfingre, hvorfor jeg gerne ville
have at de sku' ha' så lidt råderum som muligt -det er jo mig der skal
bruge 2 dage hver gang, på at få dem op og stå igen (fordi jeg ikke lige
har styr på at lave image filer -jeg er jo pædagogisk medarbejder -ikke
it-supporter)

/Jakob