RIGTIG pistacieis
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-08-06 21:58

Netop hjemkommen fra ferie i bl.a. Lissabon, har jeg en ustyrlig trang til
pistacieis.

I indkønscenteret Almada Forum i Lissabon, lå der på madtorvet en lille
isbiks ved navn ice.it. De havde en himmelsk pistacieis.

Den smagte ikke ustyrligt sødt som megen pistacieis ellers gør, eller
direkte marcipanagtig som man også ellers oplever. Nej den smagte som om
nogen på guddommelig vis havde blandet pistacienødder med fløde og rørt det
til en blød og cremet masse for til sidst at fryse den til den lækreste is
i verden.

En opskrift var selvfølgelig ikke til at få, men måske er der nogen der
ligger inde med noget der kan bruges? Men altså ikke noget sødt sukkerstads
baseret på pistaciemasse el.lign. En pistacieis der også smager af nødder.

Fra : nana sørensen

Dato : 05-08-06 01:17

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message
> [...]
> sukkerstads
> baseret på pistaciemasse el.lign. En pistacieis der også smager af nødder.

Mmm... Jeg bliver helt salig ved tanken. Jeg kan ikke hjælpe med en
opskrift. Til gengæld kan jeg fortælle at ParadIS har en fantastisk is netop
med den fede nøddesmag.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-08-06 15:43

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in

> Mmm... Jeg bliver helt salig ved tanken. Jeg kan ikke hjælpe med en
> opskrift. Til gengæld kan jeg fortælle at ParadIS har en fantastisk is
> netop med den fede nøddesmag.

Og der ligger en butik nærmest i min baghave! Det må prøves ASAP. Tak for
tippet!

Fra : nana sørensen

Dato : 05-08-06 22:52

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in

> Og der ligger en butik nærmest i min baghave! Det må prøves ASAP. Tak for
> tippet!

Deres is er nærmest porno, faktisk. Hvis man er til lakrids-is, så prøv
deres. Uhhmmenumme i lange baner. Kirsebær, fersken og ananas er også
genialt.

Fra : Max

Dato : 06-08-06 08:03

Hej nana

> Deres is er nærmest porno, faktisk. Hvis man er til lakrids-is, så

Altså uden smag ? :)

Mvh Max

Fra : nana sørensen

Dato : 06-08-06 11:06

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej nana

> Altså uden smag ? :)
>
> Mvh Max

Haha... Nej, orgasmisk lækekr fyldt med naturlig smag og... LOL Du ved, hvad
jeg menr. GOD is.

Fra : Max

Dato : 06-08-06 19:19

Hej nana

> Haha... Nej, orgasmisk lækekr fyldt med naturlig smag og... LOL Du
> ved, hvad jeg menr. GOD is.

Ok, forøvrigt så laver jeg ifølge min kones udsagn verdens lakridsis,
den skulle du prøve.

Man starter med at tage 6 pasteuriserede æggeblommer
og piske dem sammen med 6 spiseskefulde sukker til de
er luftige, tager en halv times tid på røremaskinen.

Så piskes 6 dl piskefløde til flødeskum der er så stiv at
det er lige før det bliver grynet.

De to masser vendes stille sammen og der tilsættes ca.
100 g knuste lakridsbolcher og 3-4 dråber anisolie.
(måske flydene lakrids som bruges til shots)

Det puttes i en passende form og fryses til is. Den egner
sig bedst til at komme direkte fra fryseren til bordet.

De knuste bolcher er Hot Shot Mix fra Støvring Bolcher,
købt i Netto og Anisolien er fra Matas. Også set hos
POETZSCH syd for grænsen.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-06 18:14

nana sørensen wrote:
> [...]
>>

> Deres is er nærmest porno, faktisk. Hvis man er til lakrids-is, så prøv
> deres. Uhhmmenumme i lange baner. Kirsebær, fersken og ananas er også

Deres kokos-choko is er faaaanntastisk!

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-08-06 21:26

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in

> Og der ligger en butik nærmest i min baghave! Det må prøves ASAP. Tak
> for tippet!

Er netop afprøvet... en fremragende pistacieis! Den kan ikke måle sig med
ice.it isen, men jeg vil ikke tøve med at udnævne den til verdens 2. bedste
pistacie is

Næste projekt bliver at få testet Ryå's sukkerfri pistacie is. Som
diabetiker er det lidt trættende at et par skefulde god pistacieis betyder
10-20 minutters knokleri på kondicyklen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-08-06 19:25

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> writes:

> [...]
> til en blød og cremet masse for til sidst at fryse den til den lækreste is

Ryå Is. Deres pistacieis smager af pistacienødder.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-08-06 21:23

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in

> Ryå Is. Deres pistacieis smager af pistacienødder.

Ser interessant ud. De laver endda en sukkerfri pistacie. Nogen der ved
hvor Ryå literis kan købes på Amager/i København?

Fra : Max

Dato : 06-08-06 21:30

Hej Kent

> Ser interessant ud. De laver endda en sukkerfri pistacie. Nogen der
> ved hvor Ryå literis kan købes på Amager/i København?

Hvis alt andet svigter, ja så kan du købe det direkte hos dem og få
det leveret direkte til gadedøren.

http://www.ryaais.dk/forside.htm