Hjælp ønskes
Fra : Kim Larsen

Dato : 19-06-01 12:24

Min svoger fylder år på fredag, han har en Speedfight 2 som han er meget øm
om, men vi er 2 der gerne vil fejre ham, og kunne så godt finde på lidt sjov
med hans moped. Så er det, er der nogen her der har noget sjovt man kan lave
med ham, det må bare ikke være noget der kan gøre skade på hans moped, men
sjov skal det være.

Kim Larsen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 19-06-01 11:51

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lave
> med ham, det må bare ikke være noget der kan gøre skade på hans moped, men

Som Leth siger. Skil det hele ad, slib lidt med sandpapir korn 150. Smør det
hele ind i lindolie,
og lad det stå natten over.

Så bliver han sikkert glad :)

Ej, jeg ved ikke hvad det skulle være. Løsn udstødningen, lukke luften ud af
dækket, slæb lortet væk,
tag tændrørshætten af. Sådan lidt småting der altid er sjov.

/Thomas

Fra : LaLLe

Dato : 19-06-01 11:50

Kim Larsen <klx@dr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bLFX6.50$js5.6149@news.get2net.dk...
> [...]
lave
> med ham, det må bare ikke være noget der kan gøre skade på hans moped, men
hvad med at blokere hans udstødning/indsugning. så kan den ikke starte men
der er ikke noget der kan tage skade.
I kunne også pille tændrørshætten af, det er også sjovt. (når det ikke lige
er sin egen)

LaLLe

Fra : RpR

Dato : 19-06-01 14:14

> [...]
lave
> med ham, det må bare ikke være noget der kan gøre skade på hans moped, men

Noget ståluld i afgangsrøret på potten er altid en sjov ting =)
Maskinen starter som normal, og kører i 20 - 30sek, og så går den ud. Det
kan han så gentage så mange gange han vil, hehe... =)

Men ti ldet med tændrørshætten:
Man kan godt pille den af, men så SKAL ledningen fra tændspolen sættes til
stel, ellers er der stor chance for at i brænder CDI enheden af, og sådan en
fætter er dyr.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : LaLLe

Dato : 19-06-01 14:48

RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gnj6e$q68$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> Maskinen starter som normal, og kører i 20 - 30sek, og så går den ud. Det
> kan han så gentage så mange gange han vil, hehe... =)

den kender jeg ikke. det må jeg ud og praktisere på et par venner :). de
griner af mig fordi jeg cykler så er det vel også kun fair at tage hævn.
> [...]
> stel, ellers er der stor chance for at i brænder CDI enheden af, og sådan

det var jeg ikke klar over. det lyder logisk nok men har aldrig oplevet det.
jeg tror nu ikke at chancen/risikoen for det er så stor som du siger.

LaLLe
Som vil have noget at kører på NU!!!!!!!

Fra : RpR

Dato : 19-06-01 20:07

> den kender jeg ikke. det må jeg ud og praktisere på et par venner :). de
> griner af mig fordi jeg cykler så er det vel også kun fair at tage hævn.

Go for it =)

> det var jeg ikke klar over. det lyder logisk nok men har aldrig oplevet
det.
> jeg tror nu ikke at chancen/risikoen for det er så stor som du siger.

Det er noget med at en CDI tænding ingen kondensator har til at tage de
mange tusind volt en tænding genererer som en gammel platintænding har. En
platin tænding klarer det fint.
Ved en CDI går strømmen retur, og det synes CDI'en slet ikke om.
Kender en med en Jog der har prøvet det, han glemte at sidde tændrørs hætten
på, og kørte og kørte med elstarteren.