Overfladebehandlede citroner
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 03-08-06 11:11

Hej

I vores husstand bruger vi en del citronskal i vores madlavning. F.eks.
når vi rister champignons, kan vi godt lide lidt reven citronskal på
panden sammen med champignonerne. Det er også vældig godt i asiatisk
madlavning og i stegte grøntsager.

Vi plejer at købe de økologiske citroner eller nogle hvor der står på at
de "ikke er overfladebehandlede". Jeg har altid hørt at man skal bruge
disse i maden.

Men er der nogen der ved hvad det vil sige at citronerne er
overfladebehandlede? Og gør det nogen som helst skade at spise det? Vi
får ugentlig citroner med i vores ikke-økologiske grøntsagskasse og de
er overfaldebehandlede. Kan vi bruge dem i vores mad (skallen altså) ??

Hilsen Jesper

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-06 14:14

Jesper Mehlsen skrev i 44d1cbe2$0$15784$14726298@news.sunsite.dk dette:
> [...]
> får ugentlig citroner med i vores ikke-økologiske grøntsagskasse og de
> er overfaldebehandlede. Kan vi bruge dem i vores mad (skallen altså)

http://www.suhrs.dk/SporgSuhrs.nsf/Sporgsmaal/3D0138A7B504FE03C1257141002D4871?OpenDocument

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm