Honningske
Fra : Peter eller Line

Dato : 02-08-06 20:09

Hej alle

Har i lang tid haft en honningske liggende i min køkkenskuffe (sådan en træ
en der ligner en bikube).

I dag besluttede jeg mig endelig for at prøve den på noget akaciehonning,
men jeg ved ikke helt om min motorik stinker, eller om der er et eller andet
hemmeligt trick. Det så ud som om honningen blev suget ind imellem
lamellerne og bare blev derinde??

Nogen med noget erfaring??

Venlig hilsen
Peter (plys :)

Fra : Max

Dato : 02-08-06 20:16

Hej Peter

> Nogen med noget erfaring??

Ikke med den slags tingester, men med honningavlere generelt,
jeg har kendt mange gennem de sidste 40 år og har aldrig set
nogen af dem bruge den slags tingester i deres honning :)

Mvh Max

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 02-08-06 20:31

Peter eller Line skrev:
> Hej alle
>
> Har i lang tid haft en honningske liggende i min køkkenskuffe (sådan en træ
> en der ligner en bikube).

Er der sådan en?

<http://net-shoppen.dk/product.asp?product=91407&sub=1>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-06 07:40

Well, lidt erfaring.
Vi har også sådan en sag i huset.
Vi bruger dn aldrig til honning, men jeg kan ikke se, hvorfor den ikke
skulle virke - - hardu kommet honning nok på den?

Vi bruger den til sirup.
Når vi skal have boghvedegrød eller byggrød, er der altid sirup på bordet -
og i stedet for at hælde af bøtten, kommer vi den - trædimsen - i.
Den rummer en del sirup, som så kan fordeles over grøden. Det virker her i
huset.