Røgalarmer - trådløse
Fra : Steffen

Dato : 01-08-06 09:07

Hej,

Jeg er på udkig efter nogle røgalarmer som kan forbindes trådløst,
og som ikke kræver 220 volt tilslutning (I den forbindelse skal jeg
lige nævne, at der ikke er tale om nybyggeri). Det skal være et
godkendt/certificeret produkt.

Har behov for i alt 3-4 stk. - men jeg har desværre læst flere
indlæg fra folk, der har haft dårlige erfaringer med trådløse
løsninger; bl.a. høj batteriforbrug, og falsk alamering mv.

Er der nogen som har gode erfaringer med en trådløs løsning, og i
så fald hvilket produkt er der tale om, samt hvor kan det købes?

Fra : Bob \(-:

Dato : 01-08-06 10:32

"Steffen" <steffen.brandt@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

De har noget i harald nyborg men kender ikke yderlig til dem
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2095&n=30100&KundeID=

P.s Husk at SLETDETTEHER i min email
___________
____ Hilsen Robert _____
www.Bobs-Homepage.dk

Fra : SpookiePower

Dato : 01-08-06 13:51

Bob (-: wrote:

> De har noget i harald nyborg men kender ikke yderlig til dem
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2095&n=30100&KundeID=

Vil det sige at de skal kunne se hinandens IR stråler, hvis
de skal virke ? Syntes ellers det lyder meget interessant.

Fra : Emil

Dato : 01-08-06 14:34

SpookiePower wrote:

>Vil det sige at de skal kunne se hinandens IR stråler, hvis
>de skal virke ?

Nej. IR lyset spredes hvis der kommer røg i den enkelte
alarmenhed, som så - på de indstillede frekvenser - sender et
radiosignal til de øvrige alarmenheder. Altså også gennem mure og
etageadskellelser.

>Syntes ellers det lyder meget interessant.

Det gør det også. Men så er der lige dét med den korte levetid på
batterierne.
For mig er det en 'UN' (undersøges nærmere).

m.v.h. Emil

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 01-08-06 17:15

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil det sige at de skal kunne se hinandens IR stråler, hvis
> de skal virke ? Syntes ellers det lyder meget interessant.

kvaliteten svare ikke overens med prisen det er meget ringere end de 69 kr
de koster

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 02-08-06 06:41

"Steffen" <steffen.brandt@gmail.com> wrote in news:1154419614.309259.77760
> [...]

> Er der nogen som har gode erfaringer med en trådløs løsning, og i
> så fald hvilket produkt er der tale om, samt hvor kan det købes?

www.beredskab.dk har nogle. De er noget dyrere end HN's og de påstår
selv ar de fungerer rigtig godt :)

Der findes også trådløse røgalarmer der kan sluttes til eksisterende
alarmanordninger. Fx Powermax og lign. Så kan man få en opringning
på mobilen når der er ild - og centralen kan evt. sætte et sprinkler-
anlæg i gang.

Powermax forhandles bl.a. af Engeltoft Teknik. www.engeltoft.dk

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Leif Neland

Dato : 02-08-06 09:37

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> [...]
> alarmanordninger. Fx Powermax og lign. Så kan man få en opringning
> på mobilen når der er ild - og centralen kan evt. sætte et sprinkler-

Bare der ikke er en automatisk sammenhæng mellem røgalarm og sprinkler.

For mange år siden blev jeg vækket af røgalarmen, fordi der var ild i
lossepladsen 3 km væk.
Tænk at blive vækket af sprinkleren i stedet...

Det var så slemt at vi kørte til byen og spiste morgenmad...

Leif

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 02-08-06 16:30

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in news:44d0642d$0$15784$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
> lossepladsen 3 km væk.
> Tænk at blive vækket af sprinkleren i stedet...
>
> Det var så slemt at vi kørte til byen og spiste morgenmad...

av ja - den er ikke god.

/hilsner

Fra : ArJo

Dato : 06-08-06 10:01

Har også prøvet dem fra HN. De røg hurtig retur, da batteriet ikke holdt
længere end 1-2 mdr (afhængig af kvalitet).
Om andre mærker har samme korte levetid på batteriet skal være usagt,
men erfaringer ønskes da gerne, da jeg ikke har fået erstattet de
retursendte endnu.

ArJo

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0631-3, 04-08-2006
Tested on: 06-08-2006 11:01:55

Fra : Steffen

Dato : 02-08-06 08:21

Lars Gjerløw Jørgensen skrev:

> [...]
> Jayne: You know what the chain of command is?
> It's the chain I go get and beat you with 'til you
> understand who's in ruttin' command here.

Tak for svarene, og ifht. dit indlæg Lars, da synes jeg ikke at kunne
læse, hvorvidt røgalarmerne på www.beredskab.dk kan forbindes
trådløst.
Powermax mv. er måske lige voldsomt nok at springe ud i

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 02-08-06 16:31

> [...]
> trådløst.
> Powermax mv. er måske lige voldsomt nok at springe ud i

nej - de har dem vist ikke på hjemmesiden, da det ikke er noget
de sælger så meget af, men jeg ved de har dem (har selv haft
spurgt efter dem engang).