Plænerens og eftersåning - hvornår?
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 12:11

Min græsplæne er fyldt med bælkebøtter, kløver og andet snadsk og jeg vil
give den en gang plænerens. Da jeg i forvejen har fjernet 5 sække mos,
bliver der mange bare pletter og der skal der selvfølgelig eftersås med
græsfrø.

Hvornår skal jeg sætte dette igang?
Hvilken type plænerens kan anbefales? Jeg mener at have set både i væske-
og fast form til strøning som gødning. Plænen er ca. 300 m2.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Max

Dato : 31-07-06 12:24

Hej Kurt

> Hvornår skal jeg sætte dette igang?

Såning af græs er absolut bedst i sidste halvdel af august.

> Hvilken type plænerens kan anbefales? Jeg mener at have set både i
> væske- og fast form til strøning som gødning. Plænen er ca. 300 m2.

Jeg har altid brugt en i væskeform. Men du kan nok først give plænen
rens til foråret igen med nysået græs.

Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-06 13:42

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> Hvilken type plænerens kan anbefales? Jeg mener at have set både i
> væske- og fast form til strøning som gødning. Plænen er ca. 300 m2.

Vi har altid brugt Herbatox med et kanongodt resultat. Ikke en eneste
mælkebøtte hele sommeren. Du må dog ikke bruge det senere end 1. august,
så det er lige op over, eller endnu bedre, vent til foråret når temp.
kommer over 15 grader.

Såning skal nok være inden slutningen af august.

Mvh Tove :)