betongulv variant
Fra : tb

Dato : 29-07-06 18:42

Er på vej til at støbe gulv i stue.

Plan var 2-3cm leca, 160mm flamingo og 80mm beton, herpå 5mm underlag og så
trægulv

Hørte nu en variant der hed 80mm leca, 80mm beton, dampspær, 100mm strøer
med rockwool imellem og så trægulv

hvae, noget der kan sige for og imod de to løsninger?

Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 29-07-06 20:30

Hej

Hvis du bruger strøer under dit trægulv kan du bruge massive trægulve da de
skal fastgøres til strøerne. Massive planker kan ikke lægges flydende
direkte på betongulvet da de vil give sig for meget.
Uden strøer kan du kun bruge trægulv i 14-21 mm tykkelse.

Jeg har selv 32 mm tykke fyrplanker på strøer, det er et smukt gulv og
billigt.

Hvis du har gulvvarme kan du ikke bruge strøer og massive planker.

--
Venlig Hilsen

Jacob Viberg Nielsen

Fra : TT

Dato : 30-07-06 19:21

"Jacob Viberg Nielsen" <jacob@jv-web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billigt.
>
> Hvis du har gulvvarme kan du ikke bruge strøer og massive planker.

Du kan da sagtens lave gulvarme selv om du har strøer, du skal bare hellere
bruge glasuld end rockuld - den den ikke "falder sammen" på samme måde, du
lægger dine strøer og monterer varmefordelingsplader der sømmes ovenpå
strøerne.... Herefter lægger du dine planker på - de må dog ikke værre for
tykke check fx. Wiking-gulve.dk 22 mm. planker.

-TT

Fra : Stig Bang-Mortensen

Dato : 31-07-06 14:25

Jacob Viberg Nielsen wrote:

> Hvis du har gulvvarme kan du ikke bruge strøer og massive planker.

Det går ellers fint her i huset. Dinesen planker og fjernvarme i slanger
mellem strøerne fungerer fint.

Stig Bang-Mortensen

Fra : peter_dinesen@hotmai~

Dato : 29-07-06 21:31

TJEK "gør det selv" bladet - det forrige og dette nr. har et projekt
lignende dit..

Peter