andelår
Fra : Margit

Dato : 29-07-06 15:13

Jeg har lige tøet 2 andelår op, som vi skal spise i aften.
Jeg aner ikke, hvordan de skal tilberedes - troede det
stod på pakken. Skal de steges i ovnen og hvor lang tid?
Forslag modtages. Helst hurtigt.

Mvh. Margit

Fra : Jan

Dato : 29-07-06 16:29

Det med det hurtige er nok et problem ... Mine erfaringer med de andelår man
af og til kan købe på tilbud ( 10 for hundrede ) er at de skal simre ganske
lang tid i en gryde for at blive gode. Vi har prøvet at ovnstege, men
resultatet var ret sejt.
Jeg brunede lårene af i en gryde med smør og olivenolie samt krydderier og
lidt hvidløg + en appelsin. Gryden skal så simre i ca. 1½ time. Smag skyen
til med Cointreau og piskefløde + en 1/4 hønseterning.
VH
Jan

Fra : Margit

Dato : 30-07-06 10:26

Prøvede at marinere og stege dem i ovnen efter en opskrift på nettet. Det
var ikke en succes. De var tørre
og kedelige. Dem køber jeg ikke mere.

Mvh Margit

Fra : Ole Christiansen

Dato : 31-07-06 07:23

> [...]
>

> "Margit" <has@has.dk> skrev i en meddelelse

> Andelårene. ? Det må være din behandling af dem. Så skal du nok ikke lede
en time inden du laver det. Men ellers giver google over 800 forslag på :
"opskrift andelår".

/Ole