Afmontere vaskemaskine - Kan man selv
Fra : wee

Dato : 27-07-06 12:35

I sin tid fik jeg en VVS'er samt blikkenslager til at montere min
vaskemaskine (det skulle være autoriceret ifg boligselskabet). Nu skal
jeg imidlertid flytte og den skal derfor pilles af igen.

Men kan/må man selv det?

Mvh
Martin

Fra : Carsten Keller

Dato : 27-07-06 12:44

"wee" <wee@wee.co.org> wrote in message
> [...]
>vaskemaskine (det skulle være autoriceret ifg boligselskabet). Nu skal jeg
>imidlertid flytte og den skal derfor pilles af igen.

Hvis der sidder et stik på ledningen må du gerne tage det ud af kontakten,
skrue vandslangen af hanen og tage den med dig. Hvis du er nødt til at have
skruetrækkeren frem for at afmontere ledningen må du ikke. Men lige præcis
det tror jeg ikke der er nogen der kan gå galt i byen med, bare de HUSKER at
slukke for relæet. Når det så kommer til monteringen i det nye hjem skal man
stadig have en installatør ud, specielt hvis man er det mindste i tvivl om
hvad de forskellige farver ledninger er til.

Keller

Fra : Basil

Dato : 27-07-06 18:00

wee tastede følgende:
> [...]
> vaskemaskine (det skulle være autoriceret ifg boligselskabet). Nu skal jeg
> imidlertid flytte og den skal derfor pilles af igen.

MÅ: Ved ikke
KAN: Ja, bare giv den gas, husk at slukke for sikring(-en/-erne) og
vandet inden du går i gang.
Det er ikke raketvidenskab
Kai