maling med maskine
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 26-07-06 12:12

Heysan

Man ser jo mange reklamer for disse elmaskiner der sprøjtemaler med
træbeskyttelse og maling mv - jeg skal have malet mit hus (træ) og tænkte om
de rent faktisk duer til noget.. er godt klar over det nok bliver dyere..
men har nogen erfaring med disse dimser?

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 26-07-06 12:20

Flemming Lynggaard wrote:
> [...]
> de rent faktisk duer til noget.. er godt klar over det nok bliver dyere..
> men har nogen erfaring med disse dimser?

Overvej sprøjtetåge der bliver taget af vinden og ført udover
naboens bil, vasketøj osv ...

- Peter

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 26-07-06 12:54

<peter.aghl@gmail.com> wrote in message

Overvej sprøjtetåge der bliver taget af vinden og ført udover
naboens bil, vasketøj osv ...

Ja fx den slags - derfor jeg ville høre nogen der havde prøvet om skidtet
virker, kender nogen der har brugt det indendøre med stor success.. men der
er jo .(forhåbenligt) ingen vind.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 26-07-06 12:55

Flemming Lynggaard wrote:
> [...]
> tænkte om de rent faktisk duer til noget.. er godt klar over det nok
> bliver dyere.. men har nogen erfaring med disse dimser?

Joh, lidt. Valget afhænger meget af opgaven.
Er dit hus beklædt med høvlede brædder er en god pensel klart det hurtigste,
og måske også det bedste.
Med uhøvlet træ er en sprøjtning værd at overveje.

Jeg har en Wagner 850 (kr. 1500-2000) og er glad for den. Jeg benytter den
til maling af skur, garage og plankeværk. (+ maling af skabslåger og andre
ting jeg kan flytte ud af huset).
Til træværket på huset bruger jeg pensel. Det er hurtigere fordi jeg sparer
afdækning og kan nøjes med at stryge en gang.

Wagner har et system med en ring af luft udenom sprøjtetågen. Det virker
rimeligt godt og sparer det meste afdækning. Langs muren og tagrender har
jeg bare et stykke pap i den anden hånd.

Du skal også være opmærksom på at megen træbeskyttelse i dag indeholder
geleringsmiddel (f.eks. Gori 88). Det gør det mindre egnet til sprøjtning,
da det skal fortyndes så meget, at man ofte skal give to gange.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 26-07-06 13:14

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote in message

> [...]
> geleringsmiddel (f.eks. Gori 88). Det gør det mindre egnet til sprøjtning,
> da det skal fortyndes så meget, at man ofte skal give to gange.

Takker, brugbart info - det jeg skal male er også hele vægge da mit hus er
dækket af træ, er altså pænt store flader..

Gori sælger jo også en løsning selv incl maling.