Artikel fra Søndagsavisen om vaffelis
Fra : Heidi

Dato : 19-07-06 18:14

For noget tid siden var der en artikel i Søndagsavisen, om gammeldags
vaffelis, og hvor meget is de puttede i vaffelen forskellige steder hvor
de havde testet, når man bad om et bestemt antal kugler. Er der nogen
der stadig har den avis/artikel liggende?
Det svingede vist så meget som mellem ca. 100 gram og omkring et halvt
kilo.

Hvis nogen har den liggende, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor de
forskellige isboder lå henne - vi var i Fjellerup i dag, i et
vaffelbageri, hvor de fyldte godt op i vaflerne, så jeg blev lidt
nysgerrig efter om det mon var et af de steder der var nævnt.

Pft.

--
Heidi

Fra : LarsJ

Dato : 19-07-06 20:52

Heidi skrev:
> [...]
> de havde testet, når man bad om et bestemt antal kugler. Er der nogen
> der stadig har den avis/artikel liggende?

Det kommer måske ikke som en overraskelse, men jeg tror sørme
Søndagsavisen har den artikel liggende....

http://www.sondagsavisen.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=0&page_id=4150&query=vaffelis&hiword=VAFFELISEN%20vaffelis%20

Fra : Heidi

Dato : 20-07-06 10:27

LarsJ wrote:

> Det kommer måske ikke som en overraskelse, men jeg tror sørme
> Søndagsavisen har den artikel liggende....

> [...]

Det link har godt nok noget med vaffelis i tekststrengen - men det
linker nu til noget helt andet
Men så fandt jeg da det rigtige søgeord så jeg selv kunne finde
artiklen - jeg havde søgt på Søndagsavisens side, men var ikke kommet på
det åbenlyst nærliggende ord "vaffelis".
Og det var så ikke Fjellerup der var med, men derimod Odsherred.

Men tak for linket!

--
Heidi

Fra : Erik

Dato : 20-07-06 09:13

> Hvis nogen har den liggende, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor de
> forskellige isboder lå henne - vi var i Fjellerup i dag, i et
> vaffelbageri, hvor de fyldte godt op i vaflerne, så jeg blev lidt

Skal snart til Fjellerup og vil meget vide hvor vaffelbageriet ligger

På forhånd tak
Erik

Fra : Tina

Dato : 20-07-06 09:52

> Skal snart til Fjellerup og vil meget vide hvor vaffelbageriet ligger
>
> På forhånd tak
> Erik

Vaffelbageriet ligger helt nede ved vandet :
http://www.degulesider.dk/vbw/oplysningen/resultat.do?name=vaffel&zip=8585&city=&address=®ionID=&phone=&Image51.x=0&Image51.y=0

Mvh Tina

Fra : Heidi

Dato : 20-07-06 10:28

Erik wrote:

> Skal snart til Fjellerup og vil meget vide hvor vaffelbageriet ligger

Tina har sendt et link - men vend lige tilbage om du kommer igennem den
med 6 kugler - eller om du "nøjes" med 4

--
Heidi

Fra : ALKolsen

Dato : 20-07-06 17:07

> [...]
> vaffelbageri, hvor de fyldte godt op i vaflerne, så jeg blev lidt
> nysgerrig efter om det mon var et af de steder der var nævnt.

Hej,

Fjellerup ligger jo forholdsvist tæt på Randers (37 km) - så måske
kender du allerede Grønvang?
Grill / Is kiosken på Grenå-vej, hvor man gerne står i kø langt ud
på p-pladsen for at få en gigantisk Grønvangs-is?
En kugle is er ikke 1 kugle is, men så meget som is-pigerne nu kan
skrabe op.
3 "kugler " med guf og syltetøj - så er JEG dækket godt ind,
LÆNGE.
- og ISEN er også god.

mvh
anne

Fra : Heidi

Dato : 26-07-06 17:04

ALKolsen wrote:
> [...]
> skrabe op.
> 3 "kugler " med guf og syltetøj - så er JEG dækket godt ind,

Vi kørte til Fjellerup igen i dag, men droppede isen derude, da folk
stod i kø helt udenfor butikken. I stedet huskede jeg dit forslag om
Grønvang i Randers, så der kørte vi ind - og her var ingen kø.
Vi fik hver en med 3 kugler, og den var også god - men jeg tror nu
stadig der var mere for pengene i Fjellerup - men så har vi prøvet begge
dele

--
Heidi