fiskefars og holdbarhed
Fra : schlafen

Dato : 15-07-06 09:54

købte frisk fiskefars hos fiskehandleren onsdag eftermiddag - fik det aldrig
brugt - kan jeg bruge det i dag? -har ligget i køleskab v/ca 4 grader.

Fra : Gamle

Dato : 15-07-06 13:25

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> købte frisk fiskefars hos fiskehandleren onsdag eftermiddag - fik det
> aldrig brugt - kan jeg bruge det i dag? -har ligget i køleskab v/ca 4
> grader.

Jeg ville smide det ud. Du åbner trods alt køleskabsdøren tit og så får
pakken med fiskefars lige et varmt pust.
De 4 grader er den generelle temperatur, men visse madvarer kan ikke tåle at
ligge på den måde.

Mvh.
Torben

Fra : Tina

Dato : 15-07-06 13:54

> [...]
aldrig
> brugt - kan jeg bruge det i dag? -har ligget i køleskab v/ca 4 grader.

Snus til det, og se på det. Dufter det friskt, eller stinker det af fisk?
Ser det friskt ud, eller er det slimet?

Købt onsdag eftermiddag... Hmmm... Fiskene i farsen er nok fra dagen før, så
det fisk der er i farsen, er min 4 dage gammelt. Intet fisk er friskt, når
det har ligget på køl i fire dage, og fiskefars har en større overflade end
hel fisk, så mit gæt er, at det ikke kan bruges i dag.

Tina

Fra : schlafen

Dato : 15-07-06 16:36

Har kylet det ud....

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-07-06 16:47

On Sat, 15 Jul 2006 17:36:25 +0200
"schlafen" <luft@hansa.de> wrote:

> Har kylet det ud....

godt valg! et er om det kan spises uden at man bliver dårlig - det kan
man ganske sikkert! men noget andet er at det ofte har en fæl smag af
fisk (på den forkerte måde) når det er for gammelt.

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 15-07-06 17:15

schlafen wrote:
> købte frisk fiskefars hos fiskehandleren onsdag eftermiddag - fik det
> aldrig brugt - kan jeg bruge det i dag? -har ligget i køleskab v/ca 4
> grader.

Forfoder til næste fisketur . . .

--
¸.·´¯)