Ginger Ale
Fra : Jakob

Dato : 13-07-06 17:57

Hej!

For at holde mit sommerforbrug af gin og tonic kørende har jeg bestilt
et par kasser Schweppes Indian Tonic af en makker der skal over grænsen
i morgen. Ren nysgerrighed fik mig til også at bestille en kasse
Schweppes Ginger Ale som jeg ikke har smagt før. Den kan tilsyneladende
fint drikkes rent. Men er der nogen der har en god drinkopskrift som jeg
er nødt til at prøve nu hvor jeg har ginger ale i huset?

--
Jakob

Fra : LarsJ

Dato : 13-07-06 19:32

Jakob skrev:
> [...]
> fint drikkes rent. Men er der nogen der har en god drinkopskrift som jeg
> er nødt til at prøve nu hvor jeg har ginger ale i huset?

Ginger Ale er langt sødere end tonic, i hvert fald i Scwepppes' udgave,
det er nærmest 7-Up med lidt smag. Men den kan fint bruges til drinks.

Highball er en klassiker - 5 cl. whisky i et højt glas med is. Fyld op
med Ginger Ale eter smag.

Og når du har ginflasken fremme, så kan en Dragonfly anbefales: Højt
glas fyldt 2/3 op med is. 5 cl. gin + 15 cl. Ginger Ale + en skive lime.

Lars

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-07-06 20:25

On Thu, 13 Jul 2006 18:57:12 +0200
Jakob <jtonospam@mail.dk> wrote:

> [...]
> tilsyneladende fint drikkes rent. Men er der nogen der har en god
> drinkopskrift som jeg er nødt til at prøve nu hvor jeg har ginger ale

den er fremragende til at pifte en "ævlebævle" op så den rent faktisk
bliver interessant.
2-4cl vodka (efter temperament)
halvt æblejuice
halvt ginger ale.

Fra : Jakob

Dato : 13-07-06 21:11

Kim Schulz wrote:

> den er fremragende til at pifte en "ævlebævle" op så den rent faktisk
> bliver interessant.
> 2-4cl vodka (efter temperament)
> halvt æblejuice
> halvt ginger ale.

Super. Tak for tippene til jer begge!

--
Jakob

Fra : Max

Dato : 13-07-06 21:23

Hej Jakob

> grænsen i morgen. Ren nysgerrighed fik mig til også at bestille en
> kasse Schweppes Ginger Ale som jeg ikke har smagt før. Den kan

Tag en god sjat malt whiskey og en flaske Ginger Ale, find en skygge
fuld stille plet i haven og nyd din wiskey, når du har gjort det kan du
så hælde det sukkerstads som Schweppers kalder ginger ale i kloarken
inden du går ind og henter en ny wiskey :)

Mvh Max

Fra : JSM

Dato : 14-07-06 07:41

> Hej Jakob

> Tag en god sjat malt whiskey og en flaske Ginger Ale,

Jeg kom hertil. Så var jeg begyndt at spekulere på hvordan jeg fik opsporet
din adresse, så man kunne få sendt et par bredskuldrede herrer afsted, der
på håndfast vis kunne forklare dig hvordan man behandler - og i særdelelshed
ikke behandler - en god maltwhiskey. Maltwhiskey og Schweppes Ginger Ale bør
aldrig optræde i samme sætning.
(Endsige glas *Gys*.)

> [...]
> så hælde det sukkerstads som Schweppers kalder ginger ale i kloarken
> inden du går ind og henter en ny wiskey :)

Og så viser du dig jo at være et særdeles fornuftigt menneske. Oven i købet
med sans for humor Good one.

Næsten lige så godt som da konen havde sendt mig i sommerhus mens hun holdt
pigeaften derhjemme med veninderne, og dagen efter meddelte mig, at den "den
der whisky med det underlige navn i den store flaske [1] du havde, behøver
du ikke købe igen. Den fik vores Irish Coffee til at smage af askebæger
uanset hvor meget fløde og sukker vi kom i".
Hun påstår at mit ansigtsudtryk i da hun sagde det var noget af det sjoveste
hun har set. (Og selvfølgelig passede det ikke. Hun havde brugt en til
lejligheden indkøbt Tullamore og ægteskabet var reddet ).

mvh
Jesper

[1] Laphroaig i en 1-liter flaske.

Fra : MrsKrabappel

Dato : 13-07-06 20:57

en klassiker - bourbon + ginger ale!

Sandra (temmelig glad for denne drink - og for Southern Comfort!)

Fra : Robert

Dato : 31-07-06 21:25

Men er der nogen der har en god drinkopskrift som jeg
> er nødt til at prøve nu hvor jeg har ginger ale i huset?

Hej Jacob
Prøv med en mørk rom og ginger ale
Robert