Transportabel gasgrill
Fra : Max

Dato : 10-07-06 22:03

Hej

Fruen og jeg køre af og til ud i landskabet og spiser lidt mad
tilberedt på en medbragt engangsgrill. Dette fungere ofte
godt, men jeg kunne nu godt tænke mig en anden løsning
med en transportabel lille gasgrill, er der nogen der kan
anbefale en model der er værd at kikke på.

Mvh Max

Fra : Nick

Dato : 10-07-06 22:19

"Max" skrev i en meddelelse...
> [...]
> med en transportabel lille gasgrill, er der nogen der kan
> anbefale en model der er værd at kikke på.

Ja, Weber Baby Q. Den koster kassen men er også supergod og så er det støbt
aluminium. Ikke noget billigt jern-plade-halløjsa

/Nick

Fra : Max

Dato : 10-07-06 22:44

Hej Nick

> Ja, Weber Baby Q. Den koster kassen men er også supergod og så er det
> støbt aluminium. Ikke noget billigt jern-plade-halløjsa

Prisen er ikke afskrækkende, men det er 14 kg, den gider jeg ikke
slæbe rundt på, og så kommer der en flaske oven i. Forøvrig er jeg
heller ikke ovebevist om at støbt aluminium er bedre end meget
af det pladeværk, når først der kommer varme og salt til er der
ikke meget der holder i længden.

Mvh Max

Fra : Nick

Dato : 12-07-06 15:24

"Max" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> heller ikke ovebevist om at støbt aluminium er bedre end meget
> af det pladeværk, når først der kommer varme og salt til er der

Okajs, du skrev bare ikke noget om at den skulle være bærbar - kun
transportabel.

Tro mig, Webers holderbedre end tynde plader en blind høne har bøjet i
regnvejr
Flasken vejer jo kun nogle få hundrede gram - det er jo ikke til en 11 kg.
flaske den er beregnet.

/Nick

Fra : Jette

Dato : 11-07-06 01:11

Max wrote:
> [...]
> heller ikke ovebevist om at støbt aluminium er bedre end meget
> af det pladeværk, når først der kommer varme og salt til er der

Du kunne overveje en Gasmate:
http://www.sitro.com.au/products/?cat=3&sub=43
Vi har selv modellen "Olé", som er ganske praktisk og meget let. Ved
ikke, om den fås i Danmark (bor selv i gasgrillens land, Australien),
men du kan jo undersøge sagen.

Vh/ Jette

Fra : Max

Dato : 11-07-06 08:07

Hej Jette

> [...]
> Vi har selv modellen "Olé", som er ganske praktisk og meget let. Ved
> ikke, om den fås i Danmark (bor selv i gasgrillens land, Australien),

Se det begynder at ligne noget, størrelse og vægt ser udmærket ud,
desværre har jeg aldrig set Gasmate i danmark, men jeg vil undersøge
sagen nærmere. Ok, med Australien, der står en Sunshine Legend 3000
på terassen, den bliver næsten brugt dagligt :)

Tak for tipset

Mvh Max

Fra : Ove Kristensen

Dato : 11-07-06 08:42

> [...]
> med en transportabel lille gasgrill, er der nogen der kan
> anbefale en model der er værd at kikke på.

Prøv dette link:

http://www.birgerahandel.dk/product.asp?product=231

Med venlig hilsen og god dag
fra
OveK.

Fra : Max

Dato : 11-07-06 09:55

Hej Ove

> Prøv dette link:
>
> http://www.birgerahandel.dk/product.asp?product=231

Se det var jo en billig løsning, dog skal der flaske og regulator
til også. Men på samme side fandt jeg den her

http://www.birgerahandel.dk/product.asp?product=213&sub=50&page=1

Se det ligner en løsning jeg kan bruge, nogen der kender den ?

Mvh Max

Fra : mcloud

Dato : 15-07-06 21:38

Hej
Aldi har en transportabel gasgrille i øjeblikket
mvh mcloud

Fra : Max

Dato : 18-07-06 17:19

Hej mcloud

> Aldi har en transportabel gasgrille i øjeblikket

Har lige været nede og kikke på den og må desværre
konstatere at det ikke er en grill, men en transportabel
stegepande/ovn, og det mangler jeg ikke.

Men tak for info.

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-07-06 19:06

On Wed, 19 Jul 2006 18:32:12 +0200
Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> On Wed, 19 Jul 2006 10:32:04 +0200, "Max"
> <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> klip

> Måske skulle man begrænse det en smule. Efter sigende får man
> ikke en svensk kræftforsker til at spise grilmad.

kommer vist en del an på hvor meget du branker dit kød mv.

Fra : Allan Ploug

Dato : 22-07-06 07:56

Max skrev:
> http://www.birgerahandel.dk/product.asp?product=213&sub=50&page=1
>
> Se det ligner en løsning jeg kan bruge, nogen der kender den ?

Jeg gør ikke, men den ligner også noget jeg kunne bruge. Så...har du
skaffet dig en og kender den nu? Kan den i givet fald anbefales?

/Ploug

Fra : Max

Dato : 22-07-06 09:18

Hej Allan

> Jeg gør ikke, men den ligner også noget jeg kunne bruge. Så...har du
> skaffet dig en og kender den nu? Kan den i givet fald anbefales?

Nej, jeg har ikke købt sådan en, var ude og kikke på den, men det
er igen kun et stegepande med et gasblus og ikke det jeg forstår
ved en grill, så jeg købte den ikke. Faktisk er den der kommer
tættest på det jeg ønsker den der har varenummer 16978 på
denne side

http://www.aabycamp.dk/pages/shop_liste.asp?Groupguid=130

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-07-06 17:34

On Tue, 18 Jul 2006 18:18:56 +0200
> [...]

> konstatere at det ikke er en grill, men en transportabel
> stegepande/ovn, og det mangler jeg ikke.

Er alle gas-grille da ikke det?

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-07-06 18:42

On Tue, 18 Jul 2006 19:37:15 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Kim

> Nej da, hvor har du dog den ide fra ?
>
> Mvh Max

har bare endnu ikke mødt en som har givet mig smagen af grillmad og jeg
har ellers snart prøvet en del forskellige gas grille

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-07-06 19:05

On Tue, 18 Jul 2006 19:48:12 +0200
"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> wrote:

> Har du prøvet en Weber Q?

ja

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-07-06 09:10

On Wed, 19 Jul 2006 07:36:25 +0200
"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> wrote:

> "Kim Schulz" skrev i en meddelelse...
>
> Sjovt, for jeg har prøvet en del "gammeldags" grills og nu er jeg så
> gået over til en Weber Q 200,hvor jeg overhovedet ikkekan smage
> forskel. Bortset fra, altså, at maden er klar mens gæsterne endnu er
> her - ikke ½ time efter de er gået

tager ca 10-12 min at starte den gamle grill op til klar stand hvis man
sørger for at have lidt hurtigttændende kul mellem de gode i
grillstarteren.
Det er da ikke noget som forsinker måltidet.

Alternativt så er det jo bare et spørgsmål om planlægning. tænd grill
før du forbereder maden og den vil være perfekt når der skal
tilberedes.

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-07-06 09:26

On Wed, 19 Jul 2006 10:20:26 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Kim

> Undskyld jeg spørger, men ville du affinde dig med det samme
> besvær med kul, optænding og aske hvis det var dit komfur ?

nu er det jo ikke mit komfur men min grill. Det er en del af charmen
ved en grill. Hvorfor tænde bål og lave snobrød når man kan bage bedre
brød i en ovn?
Min grill er ikke et alternativ til min ovn eller stegepande, men et
helt andet værktøj jeg bruger til tilberedning af grillmad. At det så
samtidigt skaber en ekstra hygge at man kan stå ude og tilberede sin
mad imens familie og venner er i nærheden er jo bare et plus.