Hvordan er det nu det er med bananer i kom~
Fra : René

Dato : 10-07-06 18:21

Bliver bananer omsat i kompostbunken eller bliver de bare til føde for små
fluer?
Er det skadeligt, eller ok at smide bananskræller i komposten??

René

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-07-06 22:45

René wrote:
> Bliver bananer omsat i kompostbunken eller bliver de bare til føde
> for små fluer?

Hvis du vender komposten lidt, så bananskrællerne ikke ligger øverst, plejer
de ikke at trække fluer. Mine gør da ikke.

> Er det skadeligt, eller ok at smide bananskræller i komposten??

Jeg gør det tit og det har ikke skadet noget.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 12-07-06 15:26

René wrote:
> Bliver bananer omsat i kompostbunken eller bliver de bare til føde
> for små fluer?

De bliver til fin kompost. De små fluer du kender fra indendøre har ikke en
chance. De bliver overhalet indenom af alle de andre skabninger du har i
komposten :)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-07-06 22:03

René skrev:

> Bliver bananer omsat i kompostbunken eller bliver de bare til føde
> for små fluer?
> Er det skadeligt, eller ok at smide bananskræller i komposten??

Alm. bananer (modsat økologiske) er normalt pladret til med gift
Hans