Uha der er mange myrer...
Fra : Uni Bull

Dato : 07-07-06 23:04

Hej.

Da jeg skal i gang med at bygge en træterrasse,
har jeg fået fjernet fliserne på min terrasse.
Der var en del myrer på terrassen før fliserne blev
fjernet - uha der er mange efter fliserne er fjernet.
Der er helt vildt...

Nå - jeg har vandet og vibreret underlaget, bl.a. for
at forsøge at gøre kål på myrerne - om det hjælper
vil tiden vise. Jeg har givet dem lidt salmiakspiritus
enkelte steder - det hjælper måske!?
Findes der ikke et eller andet middel som for alvor
kan gøre noget ved alle de myrer? Jeg er flintrende
ligeglad om det er gift eller natur - bare det er effektivt...

Jeg forestillede mig, at jeg kunne hælde noget i sandet
inden jeg ligger en ukridtsdug over og bygger min terrasse!?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Max

Dato : 07-07-06 23:12

Hej

> Jeg forestillede mig, at jeg kunne hælde noget i sandet
> inden jeg ligger en ukridtsdug over og bygger min terrasse!?

Prøv at læse den her

http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/sorthavemyre.htm

Mvh Max

Fra : Puk Tutein

Dato : 08-07-06 09:24

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message

> Jeg forestillede mig, at jeg kunne hælde noget i sandet
> inden jeg ligger en ukridtsdug over og bygger min terrasse!?

Jeg har med stor success brugt vand, gær og sukker blandet sammen.
Det er billigt, det er nemt, det virker, og jeg tror ikke, det er voldsomt
giftigt.
Så vidt jeg husker plejer jeg at bruge 2 liter vand til 15g gær og 2 spsk
sukker.
Lad vandet være lunkent så gæren kan blive aktiv.

Mange hilsner
Puk

Fra : BA

Dato : 08-07-06 13:01

Hælder du det så ud udendørs, eller bruger det som lokkemiddel indendørs?
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-07-06 13:28

BA skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hælder du det så ud udendørs, eller bruger det som lokkemiddel
> indendørs?

Følgende opskrift er fundet i et gammelt indlæg:

2 liter vand
25 gram gær
3 spsk sukker

Kommes i en vandkande og vandes omkring boet

Ganske effektivt og rimelig ufarligt for andre.

Dog er blandingen også fin mod hvepse.

Sæt en skålfuld i nærheden af hvepseboet - så er de snart væk

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-07-06 13:47

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> 3 spsk sukker
>
> Kommes i en vandkande og vandes omkring boet
> Ganske effektivt og rimelig ufarligt for andre.

Arghh, jeg har lige spenderet en mindre formue på Baythion, jeg kan sgu
vande hele kvarteret med gær/sukker opløsning for det den dåse koster
Men Silvan kan få dåsen tilbage i morgen, og så skal jeg lige ud og hamstre
noget gær :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 10-07-06 15:32

Uni Bull wrote:
> [...]
>
> Jeg forestillede mig, at jeg kunne hælde noget i sandet
> inden jeg ligger en ukridtsdug over og bygger min terrasse!?

Jo....
Knust kisel....
Det er ugiftigt og miljøneutralt. Det vil egne sig fortrinligt til at drysse
over sandet lige inden du lægger fiberdugen.

Knust kisel virker ved at det angriber myrernes led og bevirker at de
udvikler akut 'slidgigt'. Om det så er dyrevenligt ved jeg ikke. (Jeg får
nogle billeder på nethinden af en myretue hvor de render rundt med
rollatorer og krykstokke ;) )

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Uni Bull

Dato : 11-07-06 23:00

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo....
> Knust kisel....
> Det er ugiftigt og miljøneutralt. Det vil egne sig fortrinligt til at
> drysse over sandet lige inden du lægger fiberdugen.

Damn - nu har jeg lige fået lagt fibertex og strøer. Jeg tror nu jeg
prøver at finde knust kisel alligevel og drysser det "ud over det hele".

Som andre foreslog har jeg vandet med en sukker-gær-vand-blanding.
Jeg fik også metoden anbefalet andet steds fra, så der må jo være et
eller andet om det. Ellers må jeg ringe til "Mythbusters" og få dem til at
undersøge sagen Jeg håber det har lidt effekt...

--
Uni Bull
Vallensbæk