Skillevæg af glassten i badeværelse
Fra : dtext.tele.dk

Dato : 03-07-06 21:23

Hejsa

Jeg har et badeværelse, hvor jeg gerne vil lave en af siderne i min
brusekabine til en skille væg af glassten. Den skal stå på et gulv af
klinker og kan fastgøres mod en væg, hvor der pt. er tapet og malet.

- Kan man bygge det op oven på fliser?
- Skal væggen fastgøres op mod væggen?
- Er der andet, jeg skal være opmærksom på?
- Er det for vovet at gå i gang med for en middelmådig handymand?

- Daniel

Fra : CC

Dato : 03-07-06 22:17

"dtext.tele.dk" skrev i en meddelelse
> [...]
> brusekabine til en skille væg af glassten. Den skal stå på et gulv af
> klinker og kan fastgøres mod en væg, hvor der pt. er tapet og malet.

Det kan jeg ikke se skulle være noget problem. Husk at affedte
fliserne/klinkerne grundigt. Pas på med ikke at svine med glas klæberen. Du
kan risikere, at det misfarver fliser/klinker.

> - Skal væggen fastgøres op mod væggen?
Det vil jeg mene - Hvad siger fabrikanten ? (under alle omstændigheder skal
tapeten fjernes, der hvor stene støder mod muren).

> - Er der andet, jeg skal være opmærksom på?
De sidste søjle (den der står i fri luft) bliver pænest,og passer bedst i
den afsluttende skinne, hvis den bliver spændt sammen med et par brædder og
nogle skruetvinger, og selvfølgelig skal den stå i lod

> - Er det for vovet at gå i gang med for en middelmådig handymand?
Det kan du vidst bedst selv svare på, men har du sat fliser op før ? Har du
spartlet, tapetseret og malet før ? Er du tilfreds med det resultat du er
nået til - så er det bare og klø på.