sorbet, ismaskine.
Fra : Birte Marie

Dato : 03-07-06 19:59

Jeg har lige købt en ismaskine. Er der nogen af jer, der har nogle gode
opskrifter på is. Det skal helst ikke være for fedt.

Venlig hilsen BirteMarie.

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 03-07-06 20:50

Birte Marie skrev:
> Jeg har lige købt en ismaskine. Er der nogen af jer, der har nogle gode
> opskrifter på is. Det skal helst ikke være for fedt.
>
> Venlig hilsen BirteMarie.

her er der lidt at starte med.

Gelato med banan er rigtig lækker især med lidt dajm kugler i.

MVH
KASper MAlmberg

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 03-07-06 22:10

Kasper Malmberg skrev:

> her er der lidt at starte med.
>
> Gelato med banan er rigtig lækker især med lidt dajm kugler i.
>
> MVH
> KASper MAlmberg

UPS her er linket www.ismaskinen.dk

Kapser

Fra : Gainsbourg

Dato : 05-07-06 02:46

Italiensk vanille is:

60-70 g sukker (efter smag)
2 pasteuriserde æggeblommer
1 tsk. vanillesukker
3½ dl. mælk (sødmælk elle kaffefløde hvis isen skal være meget cremet og
minimælk hvis det skal være magert).

Pisk sammen og hæld i maskinen.

Kan spises som den er - eller tilsættes 250 g. blendede jordbær (friske
eller frosne), eller samme mængde henkogte pærer eller ferskner, alle mulige
andre bær, 1 dl. friskpresset citronsaft, 50-100 g. hakket chokolade, 1 dl.
koncentreret hyldeblomstsaft, saften fra 2 appelsiner - ja, stort set hvad
som helst der falder i din smag

Med venlig hilsen
Gainsbourg