Hvor køber jeg forårsrulledej?
Fra : Helle

Dato : 03-07-06 15:32

Hejsa

Jeg skal prøve selv at lave forårsruller her i denne uge, men kan ikke
opdrive forårsrulledej nogensteder. Der står i min opskrift at det købes som
frosne plader. Jeg har kigget i Føtex, Kvickly og Dagligbrugsen.
Jeg bor i Svendborg.

Nogen der ved hvor jeg kan finde det henne? eller har en opskrift på nem
forårsrulledej jeg selv kan lave.

Svigermor mener det er butterdej jeg skal bruge men det nægter jeg at tro
på! Uhm wienerbrød med kødfyld! *g*.

Mvh Helle

Fra : Max

Dato : 03-07-06 15:38

Hej Helle

> Jeg skal prøve selv at lave forårsruller her i denne uge, men kan ikke
> opdrive forårsrulledej nogensteder. Der står i min opskrift at det

Jeg har købt det i sådan en asiatisk forretning vi har her i byen.

Mvh Max

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-07-06 15:51

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> on mandag 3. juli 2006 at 16:32 +0100 wrote:
>Svigermor mener det er butterdej jeg skal bruge men det nægter jeg at tro
>på! Uhm wienerbrød med kødfyld! *g*.

det er det i hvert fald ikke
Man kan, hvis man er i nød, bruge filodej.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 03-07-06 20:43

Hey Helle!

Jeg har selv med stor fornøjelse lavet forårsruller, og du skal nok finde en
asiatisk butik, selvom det måske kan blive svært i Svendborg ?
Butterdej vil jeg bestemt ikke mene, du kan bruge, da forårsrulledej er
tyndt som papir - ja, næsten tyndere. Hvis dejen ikke er tynd ender du med
nogle knapt så sprøde, lækre og friske forårsruller.
Med hensyn til fyld plejer jeg at lave en "kødsovs" af løg, hakket oksekød,
fintsnittet hvidkål og soya (og peber). Men jeg plejer dog også at putte
rejer i den ene ende og skinketern i den anden samt bønnespirer generelt -
på den måde bliver de mere specielle og delikate end Daloon.

- Nina

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-07-06 10:32

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in

> [...]
> opdrive forårsrulledej nogensteder. Der står i min opskrift at det
> købes som frosne plader. Jeg har kigget i Føtex, Kvickly og

Kig/spørg efter filodej. Det burde de have i velassorterede supermarkeder.
Det er ganskevist ikke rigtig forårsrulledej, men en udemærket erstatning.
Brug evt. 2 lag filo hvis du laver store ruller.

Fra : Marianne Black

Dato : 04-07-06 11:03

Hej,

Du kan købe din forårsrulledej online, fx. her www.shopasia.dk
Ved godt nok ikke lige hvordan forsendelse af frostvarer foregår, men du kan
da ringe og høre.

Mvh.
Marianne

Fra : Bo Warming

Dato : 05-07-06 07:14

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Svigermor mener det er butterdej jeg skal bruge men det nægter jeg
> at tro på! Uhm wienerbrød med kødfyld! *g*.

Sukkerfri butterdej sælges n´æppe i DK, men jeg så på bod på fortov på
hovedstrøg i Cairo at det lavedes af tre mand der blandede mel, vand
og margarine - den sidste mand svingede kampeskiver af tynd dej rundt
og den allersidste stegte til pizza cirka
Den jongløragtige a la vende pandekager i luften, var attraktionen,
der samlede lang kø og stort salg.

Den ægyptike lag-på-lag æltning kan efterlignes af maskiner, men der
er næppe marked for det, og sukkeret i normal butterdej skader ikke
forårsrullerne

Kinesiske forårsruller i Kina er småbitte - tyndt tyndt lag
butterdejsagtig dej.

Fra : Helle

Dato : 07-07-06 18:17

Nu har jeg prøvet at lave forårsruller af filodej og det var da godt nok
ganske elendigt! Lagde 3 lag sammen og foldede med fyld i. De sugede
ekstremt meget olie og er nu knas tørre efter opvarmning i ovnen. Det var
ligesom at spise papir...det smuldrede fuldstændig...så det vil jeg bestemt
ikke anbefale!

Jeg må næste gang prøve med rigtig forårsrulledej som jeg nu har købt hos en
Asiatisk butik i Svendborg.

Fyldet blev i øvrigt godt

Yt med filodej!

Fra : xxx

Dato : 10-07-06 19:26

> [...]
> bestemt ikke anbefale!
>
> Jeg må næste gang prøve med rigtig forårsrulledej som jeg nu har købt hos

Hvad var fyldet?? (nu vil jeg også lave forårsruller )

Fra : Helle

Dato : 12-07-06 08:43

> Hvad var fyldet?? (nu vil jeg også lave forårsruller )

Jeg stegte nogle løg og noget hakket oksekød sammen med bønnespirer,
fintsnittet hvidkål, groft revne gulerødder. Og så kom jeg lidt tomatpure,
soya, salt og peber i og en lille smule paprika. Det stod så og småsnurrede
i 5 min og så var det klar.

Mvh Helle

Fra : Susanne

Dato : 10-07-06 20:10

> [...]
>"..."
> Jeg må næste gang prøve med rigtig forårsrulledej som jeg nu har købt hos

Må jeg spørge hvor den ligger? Og ved du om der også findes en "tyrkisk
butik" i Svendborg?

Mvh.
Susanne (der skal på miniferie til Svendborg).

Fra : Helle

Dato : 12-07-06 08:42

> Må jeg spørge hvor den ligger? Og ved du om der også findes en "tyrkisk
> butik" i Svendborg?
>
> Mvh.
> Susanne (der skal på miniferie til Svendborg).

Den ligger nede i gågaderne - i Gåsestræde. Meget lille butik. Ligger ved
siden af et spisested der hedder Boulangerie.

Mvh Helle