Hvad anbefales i Paris?
Fra : VAA

Dato : 02-07-06 09:00

Jeg skal på ferie i Paris.

Hvad kan det anbefales at spise og / eller købe med hjem af mad- og
drikkevarer derfra?

Er der nogle anbefalalses værdige restauranter?

VH
VAA

Fra : hedelyngen@gmail.com

Dato : 02-07-06 09:10

VAA wrote:
> [...]
> drikkevarer derfra?
>
> Er der nogle anbefalalses værdige restauranter?

Der er jo mange restauranter i Paris.
Jeg kan absolut anbefale Casa Luna, der ligger på Rue de Beaujolais
6.

Hilsen Jørgen
www.fiskeopskrift.dk

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 02-07-06 19:46

"VAA" <vaa@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> drikkevarer derfra?
>
> Er der nogle anbefalalses værdige restauranter?

Hey!

Var i Paris i foråret, misunder dig, men håber bestemt du får en god tur.
Jeg må indrømme, at jeg er i tvivl om, det stadig er artiskok-sæson, men
hvis det er bliver du nødt til at købe nogle hjem. Artiskokkerne i Frankrig
er fantastiske og til at få i næsten alle supermarkeder samt på markeder.
Vi spiste desuden på en fantastisk restaurant på Rue De Buci (nær St.
Sulpice - kendt fra Da Vinci Mysteriet). Jeg kan desværre ikke huske navnet,
men den lå på hjørnet nær et lille center.
I området omkring St. Sulpice går man dog sjældent galt, kun et sted som
Latinerkvarteret skal man være påpasselig, da man (desværre) får, hvad man
betaler for.

- Nina

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 02-07-06 19:47

> [...]
> drikkevarer derfra?
>
> Er der nogle anbefalalses værdige restauranter?

Tjekkede lige "Turen går til Paris", hvor jeg HELDIGVIS havde skrevet noter
fra vores besøg. Restauranten hed "Séraphin" og lå Rue Mabillon (nr. 5) - og
på et hjørne kan jeg huske.

God tur.
- Nina

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 21-07-06 00:22

In article <44a77ceb$0$1973$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"VAA" <vaa@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> drikkevarer derfra?
>
> Er der nogle anbefalalses værdige restauranter?

Jeg har været i Paris en del gange og har følgende generelle kommentarer
til restauranter:

Hold dig langt væk fra latinerkvarteret. Maden er billig, men det er
ikke her man oplever det gode franske køkken. Det er simpelthen rigtig
dårlig mad man får her. For 60 kr kan man sige sig selv at en treretters
menu ikke kan være god.

I Marais-bydelen finder man en meget stor og bred vifte af hyggelige
restauranter. Det meste er prisrimeligt og der er udeservering mange
steder. Rigtig godt på de varme sommeraftener.

God fornøjelse dernede. Der er dejligt

Hilsen fra Jesper