Kartofler stegt i wok
Fra : Ditte H

Dato : 01-07-06 18:13

Hej NG

Jeg så, at en skrev, noget om at koge kartofler og derefter en tur i
woken.
Jeg har lige lagt hele mit news program ind igen, så alt mine "følg
tråd" er væk. Og googlegroups er ikke lige min ven i dag.

Nogen der kan hjælpe?

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : hedelyngen@gmail.com

Dato : 01-07-06 22:37

Ditte H wrote:
> [...]
> Jeg har lige lagt hele mit news program ind igen, så alt mine "følg
> tråd" er væk. Og googlegroups er ikke lige min ven i dag.

Hej Ditte.
Nu skal jeg ikke kloge mig, men kogte skivede kartofler i en Wok er en
mums spise.

Kog kartoflerne 10 minutter og smid dem i Wokken. Kartoflerne tager
smag af de andre dele du har i wokken. Vælg selv:
Hvidløg, persille, mynte, salvie, citronmelisse, kinapurløg, timian,
rosmarin, chili og basilikum.

Og kommer du så noget fileteret makrel i, har du den skønneste ret.

Med venlig hilsen
Jørgen
www.fiskeopskrift.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-07-06 09:27

Ditte H <ditte@tamuin---.dk> on lørdag 1. juli 2006 at 19:12 +0100 wrote:

> [...]
>Jeg har lige lagt hele mit news program ind igen, så alt mine "følg
>tråd" er væk. Og googlegroups er ikke lige min ven i dag.

Det var mig, der skrev noget om det

Det er nogle specielle saltkartofler:
Tag ca. 1 kg kartofler(hele - og lige nu hvor de kan fås i små størrelser
er det alletiders), hæld vand over, bring i kog, tilsæt 2-3 spsk salt og
lad dem koge næste møre.
Skyl dem i koldt vand, dub dem af for vand og smid dem i wokken i meget
varm olie, indtil de tager lidt farve.
Passer til de fleste stegeretter med lidt kraftigt kød!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Ditte H

Dato : 02-07-06 09:37

> [...]
> varm olie, indtil de tager lidt farve.
> Passer til de fleste stegeretter med lidt kraftigt kød!

Hej

Det var lige netop den opskrift jeg ledte efter, det lyder bare
lækkert.
Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen