varmeveksler til fjernvarme
Fra : sæbelaursen

Dato : 30-06-06 23:38

Hej NG
Er der nogen der ved noget om lovligheden i selv at montere en varmeveksler
på et eksisterende fjernvarmeanlæg.
Jeg bor i Kolding TRE-FOR's forsyningsområde.

Må jeg selv nedtage det gamle og slidte anlæg og opsætte et lovligt - og
korrekt varmevekslerudstyr på mit anlæg i mit parcelhus ??

Naboen mener nej - jeg mener jow.

Er ikke aut. VVS - men finger-nem handy-mand

Håber på et eller nogle oplysende svar hvor jeg kan læse om ja og nej
argumenterne
eller allerbedst en evt. lov-tekst - der enten giver afslag eller
tilladelse.

Venlig hilsen
Carsten Bo Laursen

Fra : SKR

Dato : 01-07-06 00:05

Hej
Du må selv lave alt det varme, der vedrører dit eget hus, altså må du koble
det til der løber i dit eget lukkede kredsløb, men du må ikke koble sammen
på den side der går ud af huset.

Søren

Fra : Marianne Christianse~

Dato : 01-07-06 11:48

Hej
Lige så snart du kommer ind på vand eller det varme vand kræves det aut. fra
evt en vvsér

Fra : KsK

Dato : 01-07-06 19:02

"Marianne Christiansen" <Guldbek@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
: Hej
: Lige så snart du kommer ind på vand eller det varme vand kræves det aut.
fra
: evt en vvsér
:
:
[...]
: >
: > Må jeg selv nedtage det gamle og slidte anlæg og opsætte et lovligt - og
: > korrekt varmevekslerudstyr på mit anlæg i mit parcelhus ??

At modtagere en fjernevarme veksler kræv ikke Aut som VVS installatør.. der
imod kan fjernvarme værke stille nogle krav til installation men det kræve
ikke en aut. .. bruges vand og kloak er aut krævende

KsK

Fra : sæbelaursen

Dato : 02-07-06 09:05

Hej "GRUPPE"
Tak for svarene.

Jeg må nok bøje mig og give en øl til naboen.

Det var opkobling og tilslutning til fjernvarmeværket jeg påstod var
lige-glade med aut vvs.
Men det kan jeg se og høre fra andre at JEG HAR URET- øv øv - men så blev
jeg så klog.

og som det hedder i rets-sproget UKENDSKAB TIL LOVEN FRITAGER IKKE FOR
ANSVAR:

Så det var godt I hjalp mig på vej. Tak.

Carsten

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 01-07-06 16:35

"Marianne Christiansen" <Guldbek@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Lige så snart du kommer ind på vand eller det varme vand kræves det aut. fra evt en vvsér

Det tror jeg ikke, jeg har da selv fjernet og installeret radiatorer
samt skiftet ventiler.