9.1 update kan hentes her!
Fra : Peter Kiil

Dato : 10-01-01 17:39

ftp.kiil.net

log:mac
pass:mac

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-01-01 17:44

Peter Kiil <peter@kiil.net> wrote:

> ftp.kiil.net
>
> log:mac
> pass:mac

Hvor har du fået den samlede opdatering fra? Er det den release-version,
som Apple har liggende på deres servere?

--
René

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-01-01 05:42

Hej Peter

Prisværdig initiativ! - Men hvordan kommer man i kontakt med den? - Hver
gang jeg skriver enten <ftp.kiil.net> eller <ftp://ftp.kiil.net> kommer jeg
godt nok ind på en side, men ingen log eller pass, - kun lidt software -
men ingen Mac OS? - Jeg bruger NC 4.76/128bitsUS.

mvh. Erik Richard

Peter Kiil <peter@kiil.net> wrote:

> ftp.kiil.net
>
> log:mac
> pass:mac

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-01-01 06:16

In article <3A5D3956.F67CC41E@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> [...]
> kommer jeg godt nok ind på en side, men ingen log eller pass, - kun
> lidt software - men ingen Mac OS? - Jeg bruger NC 4.76/128bitsUS.

Det er fordi du ikke ved hvordan man skriver en URL med log og pass i.

Brug Anarchie eller Fetch istedet for, så slipper du for at bøvle med
hvad der skal stå hvor og i hvilken rækkefølge.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-01-01 07:00

Hej Martin

- Det har du faktisk ret i, - jeg har aldrig brugt det. - De sites, hvor
jeg skal logge mig ind med pass. har altid selv automatisk kommet med en
log-in dialog....

mvh. Erik Richard

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 11-01-01 07:38

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Det er fordi du ikke ved hvordan man skriver en URL med log og pass i.
>
> Brug Anarchie eller Fetch istedet for, så slipper du for at bøvle med
> hvad der skal stå hvor og i hvilken rækkefølge.

Da den Compaq Armada 450 jeg har fået stillet til rådighed er dobbelt
sår hurtig til at downloade som min 6100/60/72 med MacOS 9.04, har jeg
måttet finde og downloade en ftp-klient først, før jeg kunne komme til
at downloade.

Den har nu klaret 95% på 1 time og 41 minutter over min isdn-forbindelse
med router .
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 11-01-01 08:34

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Den har nu klaret 95% på 1 time og 41 minutter over min isdn-forbindelse
> med router .

Men får af StuffIt Expander [netop downloaded fra www.aladdinsys.com, i
såvel Mac som Win udgaven] at vide, at den ikke kan læse formatet?

Fra : Jakob Færch

Dato : 11-01-01 12:16

In article <1en2aes.1wwug3qp1ug8N%serse@diku.dk>, PerRonne@mac.com
wrote:

> Men får af StuffIt Expander [netop downloaded fra www.aladdinsys.com, i
> såvel Mac som Win udgaven] at vide, at den ikke kan læse formatet?

Jeg hentede Mac OS 9.1-pakken fra ftp.kiil.net i går og pakkede den lige
så fint ud (med en Stuffit Deluxe 5.5, så vidt jeg husker).

Mit gæt er, at du har hentet filen som ascii og ikke som binær; i så fald
kan du ikke rigtig klandre Stuffit for ikke at kunne pakke den ud

Mvh
Jakob

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 11-01-01 12:23

Jakob Færch <jakobf@daimi.au.dk> wrote:

> Mit gæt er, at du har hentet filen som ascii og ikke som binær; i så fald
> kan du ikke rigtig klandre Stuffit for ikke at kunne pakke den ud

Den har i hvert fald en extension på .sit på sig. Men ikonen ser lidt
mærkelig ud.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 12-01-01 06:48

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Den har i hvert fald en extension på .sit på sig. Men ikonen ser lidt
> mærkelig ud.

Og efter endnu en gang at have hentet den ned [IE] men denne gang gennem
Mac'en, kan jeg konstatere: samme resultat.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 12-01-01 07:51

In article <1en4043.xwzzs91orq8d6N%serse@diku.dk>, PerRonne@mac.com
wrote:

> Og efter endnu en gang at have hentet den ned [IE] men denne gang gennem
> Mac'en, kan jeg konstatere: samme resultat.

Hvad siger du til at hente den fra Apple

//Peter

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 12-01-01 08:41

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Hvad siger du til at hente den fra Apple

Det gør jeg også, så snart den store interesse har fortaget sig lidt
.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 12:53

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Det gør jeg også, så snart den store interesse har fortaget sig lidt
> .

Du kan roligt hente den fra Apple. De har flyttet http download af 9.1
fra egne servere til akamai.net (men det er jo næsten også deres egen
server)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Det var bare min mening, og hvis nogen skulle finde på at sige noget
grimt om Marianne Jelved kan de få med mig at bestille... #¤#&*

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 13-01-01 05:24

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Du kan roligt hente den fra Apple. De har flyttet http download af 9.1
> fra egne servere til akamai.net (men det er jo næsten også deres egen
> server)

Jeg regner med at tage med til Mac Workshop nu her - mon ikke at der er
nogen der har downloaded den?

Fra : Jakob Færch

Dato : 12-01-01 11:17

wrote:

> Og efter endnu en gang at have hentet den ned [IE] men denne gang gennem
> Mac'en, kan jeg konstatere: samme resultat.

Min erfaring er, at ting man henter via [IE] har en ubehagelig tendens til at
være ødelagt. Især, hvis man bruger IE 4.5; jeg ville anbefale dig at hente
en rigtig ftp-klient, fx Fetch. Så er der sjældent nogen problemer.

I hvert fald er der ikke noget galt med filen, så du kan sagtens risikere at
få de samme problemer, hvis du prøver at hente den fra Apple's website, når
der en dag holder op med at være run på det.

Mvh
Jakob

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 13-01-01 05:24

> [...]

> være ødelagt. Især, hvis man bruger IE 4.5; jeg ville anbefale dig at hente
> en rigtig ftp-klient, fx Fetch. Så er der sjældent nogen problemer.

Faktisk hentede jeg den først ned med en ftp-klient. Men fra min
Windåse, da den er hurtigere.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-01 00:58

Hej Per

Check, at du har Aladdin Expander 5.5 eller nyere.

Prøv så at slette filen 'StuffIt Expander preferences' fra indstillingsmappen.
Dobbeltklik derefter på Expanders ikon, gå til 'File' -> 'Preferences' ->
'Internet Config' og klik på knappen for at vælge Expander for alle arkiver.

Jeg har hentet begge versioner nu fra Peter K's server, og der var ingen
problemer med at hverken pakke dem ud eller mounte med Expander.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 13-01-01 05:24

Check, at du har Aladdin Expander 5.5 eller nyere.

Har netop downloaded den nyeste 6.0. Og det er /den/ der reagerer sådan.
Men den gamle 5.5 gjorde nøjagtig det samme.

> [...]
> 'Internet Config' og klik på knappen for at vælge Expander for alle arkiver.

Du må mene 'Internet'. Men der er nu altså /ingen/ forskel.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-01 15:58

Hej Per

Nej, jeg mener, at du skal slette Aladdin Expander Preferences, og åbne selve
Aladdin Expander -> Preferences - InternetConfig og klikke på knappen 'Use StuffIt
Expander for...'. Gemme ændringer og prøve igen.

Nu fremgår det jo ikke af PK's side, hvilket program han har brugt til at pakke dem
med, men hvis det er StuffIt Lite 3.x kan Aladdin StuffIt Expander godt have
problemer med at åbne dem. Du må så prøve med StuffIt Lite 3.6, om den kan gøre
det.

Har du et program (fx. Snitch eller File Buddy), der kan vise Type and Creator? -
Så check lige, at Type har betegnelsen: SIT5 - og Creator: SIT! - Hvis den ikke har
de betegnelse, så prøv at ændre dem til det.

Håber det lykkes, mvh. Erik richard

Fra : Christian Flintrup

Dato : 13-01-01 22:13

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Og efter endnu en gang at have hentet den ned [IE] men denne gang gennem
> Mac'en, kan jeg konstatere: samme resultat.

http://www.macxpres.dk/menu_91.html

Det kan være det er nemmere at bestille en CD :)

--
Christian

Fra : Reynard Fox

Dato : 11-01-01 07:55

> [...]

> godt nok ind på en side, men ingen log eller pass, - kun lidt software -
> men ingen Mac OS? - Jeg bruger NC 4.76/128bitsUS.

Prøv med denne her:
ftp://mac@ftp.kiil.net/
Indtast dit password i den fremkommende boks :)

Mvh
Reynard …:>

--
Guru meditation.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 11-01-01 17:12

Endnu bedre: ftp://mac:mac@ftp.kiil.com , så kommer du direkte ind
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 17:59

In article <B6824E9D.2293%peter@kiil.net>, Peter Kiil <peter@kiil.net>
wrote:

> ftp.kiil.net

US eller IE?

--
MVH
Martin Edlich AKA "Arhhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-01-01 18:12

In article <nogen-A350D2.17591710012001@news.inet.tele.dk>, Martin

> US eller IE?

Det er jo sådan set underordnet - hent den fra Apples servere. Det er
den ægte lovlige vare, og så slipper man for at hente en monster fil,
som måske ikke virker - eller er en hengemt beta.

//Peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 18:36

In article
<moof.immerfreundlich-3771C8.18113510012001@news.get2net.dk>, Peter
> [...]

> den ægte lovlige vare, og så slipper man for at hente en monster fil,
> som måske ikke virker - eller er en hengemt beta.

Jeg tror ikke at din navnebror er så modbydelig at han lægger noget
ubrugeligt ud til afhentning.
På den anden side gider jeg ikke at hente en US til mit IE OS.

Jeg mistænker iøvrigt hr. Kiil for at have omløb nok i hovedet til at
kunne lave en segmenteret .smi om til en stor .img/.smi

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-01-01 19:15

> [...]

> Jeg mistænker iøvrigt hr. Kiil for at have omløb nok i hovedet til at
> kunne lave en segmenteret .smi om til en stor .img/.smi

Apple's sider nævner, at den KUN virker på Mac OS 9 US og ikke IE eller
andre sprog... jeg har dog ikke prøvet det endnu.

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 19:22

In article <1en18r9.ofugcs1lf6nkyN%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Apple's sider nævner, at den KUN virker på Mac OS 9 US og ikke IE eller
> andre sprog... jeg har dog ikke prøvet det endnu.

Øeh tjoe, men nu er IE også klar til download, så muligheden for at det
var den PK havde liggende var da til stede.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-01-01 19:41

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Øeh tjoe, men nu er IE også klar til download, så muligheden for at det
> var den PK havde liggende var da til stede.

OK.

--
René

Fra : Reynard Fox

Dato : 10-01-01 21:58

In article
> [...]

> den ægte lovlige vare, og så slipper man for at hente en monster fil,
> som måske ikke virker - eller er en hengemt beta.

Og desuden er International English meget hurtig at hente her:
http://www.info.apple.com/support/macos9/Z/9.1download.html

Mvh
Reynard

--
Guru meditation.

Fra : N/A

Dato : 10-01-01 18:54

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-01-01 18:54

Det er US version! Indeholdende de 15 arkiver og er hentet fra apples FTP i
går aftes.

/peter

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-01-01 21:23

On Wed, 10 Jan 2001 17:38:37 +0100, Peter Kiil wrote
(in message <B6824E9D.2293%peter@kiil.net>):

TAK Peter! GODT initiativ! Dejligt!

- David

http://david.blangstrup.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-01-01 18:20

Har også lige lagt 9.1 IE op på serveren! Så nu er både US og IE
tilgængelig!

/peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-01-01 03:57

In article <B682A08C.1595%peterkiil@hotmail.com>, Peter Kiil
<peterkiil@hotmail.com> wrote:

> Har også lige lagt 9.1 IE op på serveren! Så nu er både US og IE
> tilgængelig!

Du har så tilladelse til at bruge min sig. (du må godt ændre navnet)

Fra : N/A

Dato : 11-01-01 09:54

Fra : Peter Kiil

Dato : 11-01-01 09:54

LOL!

Fra : Niels J=?ISO-8859-1?~

Dato : 13-01-01 23:44

I artiklen <jakobf-F339B9.11170212012001@news.sunsite.auc.dk> , Jakob Færch
<jakobf@daimi.au.dk> skrev:

> [...]
> være ødelagt. Især, hvis man bruger IE 4.5; jeg ville anbefale dig at hente
> en rigtig ftp-klient, fx Fetch. Så er der sjældent nogen problemer.

Hvis Per Erik Rønne brugte IE til at downloade med på Mac'en, så forstår jeg
bedre at Wintel maskinen downloader hurtigere. Man kommer ofte ud for at
links autostarter en download i IE, et nyttigt trick i den situation er at
sætte IE i baggrunden. Man kan f.eks. have Finder i forgrunden. Hvis IE's
downloadmanager vindue er synlig, vil man se at den rapporterede
overførselshastighed hurtigt stiger til det maksimale linien formår.

Fra : Erik Gjøe Geleff

Dato : 27-01-01 18:20

Bemærk iøvrigt, at hvis man skal bruge f.eks. arabisk, tyrkisk m.v. kan
det i.flg. Apple kun lade sig gøre med en CD fra Apple, da disse sprog
også skal opdateres, og denne opdatering ikke findes i den, man kan hente
på nettet.
Venlig hilsen

Erik Gjøe Geleff