Hvilken dressing til asparges og parmaskin~
Fra : moso97ad

Dato : 27-06-06 22:36

Har tænkt mig at lave en forret der skal portionsanrettes med 2-3 asparges,
to stykker parmaskinke ovenpå og til sidst revet parmesanost.

På tallerkenen skal der være lidt dressing/marinade, men har I et godt
forslag? Har selv overvejet noget med balsamico eddike, men har ikke fundet
en opskrift, som jeg synes om.

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 27-06-06 22:56

On Tuesday 27 June 2006 23:36, moso97ad wrote:

> [...]
>
> På tallerkenen skal der være lidt dressing/marinade, men har I et godt
> forslag? Har selv overvejet noget med balsamico eddike, men har ikke

Prøv med balsamico eddike og akacie honning.

--
Jonas Kongslund

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 28-06-06 10:53

Jonas Kongslund wrote:

> Prøv med balsamico eddike og akacie honning.

Jeg ville sige balsamico og god olie, hvorfor bruge to slags 'sødt'?

/Anders

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 28-06-06 19:16

On Wednesday 28 June 2006 11:52, Anders Truelsen [8240] wrote:
> Jeg ville sige balsamico og god olie, hvorfor bruge to slags 'sødt'?

Simpelthen fordi det smager godt

--
Jonas Kongslund

Fra : moso97ad

Dato : 28-06-06 23:17

"Jonas Kongslund" <dont@mail.me.at.all> skrev i en meddelelse
> On Tuesday 27 June 2006 23:36, moso97ad wrote:
>
> Prøv med balsamico eddike og akacie honning.
>
> --
> Jonas Kongslund

Lyder lækkert

Mvh.
Morten

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 28-06-06 11:24

Jeg ville lave denne lille dressing:

Lidt olivenolie
Lidt sød sennep med hele sennpskorn
En slat god balsamico
Lidt finthakket frisk basilikum

Ryst det sammen og læg det i en pæn ring om skinke og asparges - det
smager rigtig lækkert og ser p....godt ud!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : moso97ad

Dato : 28-06-06 23:19

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
> mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel

Kan allerede forestille mig hvor godt det vil se ud

Mvh.
Morten

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 28-06-06 21:35

moso97ad wrote:

> [...]
> forslag? Har selv overvejet noget med balsamico eddike, men har ikke fundet

Jeg ville helt klart ikke vælge en dressing, højst stænke retten med
lidt god olivenolie. *Skal* der være andet, så dryp en fed, lagret
balsamico i store dråber på tallerkenen og lad være med at blande det
med alt muligt, som man ville gøre til en grøn salat.

Den vigtigste regel i det italiensk-inspirerede køkken: Less is more.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : moso97ad

Dato : 28-06-06 23:19

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> som man ville gøre til en grøn salat.
>
> Den vigtigste regel i det italiensk-inspirerede køkken: Less is more.

Hel enig - det skal være enkelt.

Mvh.
Morten

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 21-07-06 00:19

In article <44a300a8$0$90531$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"moso97ad" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> wrote:

> "Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Hel enig - det skal være enkelt.
>
> Mvh.
> Morten

Jeg vil også sige : lad være med at komme dressing på. Keep it simple.
Det er meget lækrere uden

Hilsen fra Jesper