hjælp til myre
Fra : Ukendt

Dato : 27-06-06 17:51

Hej

Jeg har et problem med myre der kommer ind i kælderen ved fjernvarme
slangerne kommer ind, og gulvvarme slangerne kommer også ud lige ved siden
af, hvad er bedst til at standse dem har prøvet med en enkelt lokkedåse

Fra : mk

Dato : 27-06-06 18:45

"Futte" <nej da> skrev i en meddelelse
> [...]
> af, hvad er bedst til at standse dem har prøvet med en enkelt lokkedåse

Jamen så slå den da ihjel

mk

Fra : Max

Dato : 27-06-06 19:37

Hej Futte

> siden af, hvad er bedst til at standse dem har prøvet med en enkelt
> lokkedåse

En gang insektlak penslet på der hvor de kommer ind og noget
til at vande på udenfor kan have en god virkning. Men det er noget
du kommer til at kæmpe med altid, fjernvare er noget myre bare
er helt vilde med :)

Mvh Max

Fra : Mogens

Dato : 27-06-06 20:37

On Tue, 27 Jun 2006 18:50:59 +0200, "Futte" <nej da> wrote:

> [...]
>af, hvad er bedst til at standse dem har prøvet med en enkelt lokkedåse

Har du mulighed for at lukke tæt omkring rørene med noget
fugemasse ? Det gjorde jeg i min kælder og det har nu
holdt i mere end 10 år.

mvh Mogens

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-06-06 20:47

> [...]
> af, hvad er bedst til at standse dem har prøvet med en enkelt lokkedåse

Hvis det kun er en enkelt: Klap den en med fluesmækkeren
Hvis der er flere: drys indendørs med knust kisel ("Myremiddel" i høje
paprør i COOP-butikker, "Myrestop" eller "Myrefri" i Dansk Supermarked eller
byggemarkeder).
Det er ugiftigt for alle andre end kravlende insekter.
Evt. kan du vande med et giftigt myremiddel langs soklen af huset udendørs.
Begge dele virker. Resten er op til din samvittighed og pengepung.

Hilsen Inger

Fra : gitte

Dato : 28-06-06 05:07

"Futte" <nej da> wrote in message
> [...]
> af, hvad er bedst til at standse dem har prøvet med en enkelt lokkedåse

jeg har altid indkapslet stedet med kanel i pulverform, der hvor myrerne
kommer ind ... det hjælper hvert år, for de kan simpelthen ikke fordrage
det.
gitte

Fra : Gertmad

Dato : 29-06-06 19:53

Ja - Det lyder ret så banalt, men det er faktisk rigtigt. Myrer
fordufter når der drysses med kanel. Et godt gammelt husråd - giftfrit
og billigt - og så virker det.

Gert Hansen

www.mados.dk

Fra : Mogens

Dato : 29-06-06 20:48

On Thu, 29 Jun 2006 20:53:14 +0200, Gertmad <gert@FJERNmad.dk> wrote:

>Ja - Det lyder ret så banalt, men det er faktisk rigtigt. Myrer
>fordufter når der drysses med kanel. Et godt gammelt husråd - giftfrit
>og billigt - og så virker det.
>
>Gert Hansen

Den skrøne blev nu elllers modbevist på DR for nogle
uger siden i programmet VQ.

Hverken kanel, peber eller noget tredie, vistnok kaffegrums,
kunne afholde myrerne fra at få fat i noget lokkemad.

Om det så var nogen ekstra sultne myrer ved jeg ikke, men
de travede ihvertfald lystigt frem og tilbage igennem en
ring af kanel uden at lade sig distrahere.

mvh Mogens

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-06-06 22:03

"gitte" <gitte@gotoheaven.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har altid indkapslet stedet med kanel i pulverform, der hvor myrerne
> kommer ind ... det hjælper hvert år, for de kan simpelthen ikke fordrage
> det.

Der er åbenbart forskel på myrer - det generer ikke mine overhovedet.

Hilsen Inger