| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Flere problemer med Fullrate Fra : S. A. | 
  Dato :  25-06-06 14:05 |  
  |   
            Flere problemer med Fullrate
 
 Hej igen,
 
 Som jeg tidligere skrev herinde så oplevede jeg problemer med min
 flytning fra Cybercity til Fullrate.
 Ca. en måneds overlap af abonnement, som altså er penge lige ud af
 vinduet.
 I mine øjne er der kun 2 muligheder
 1. Cybercity har modtaget information om at Fullrate overtager linien,
 og da de så ikke længere kan levere på samme linie, må dette betragtes
 som en opsigelse.
 eller
 2. Cybercity har ikke modtaget information om at linien overtages
 eller opsiges og dermed skal de forsætte med at levere det jeg har
 betalt for frem til 17/7.
 
 Det er jeg igang med at undersøge med Teleankenævnet, men det har jo
 ikke nødvendigvis noget med Fullrate at gøre.
 
 
 Men nu er der så flere problemer.
 Her d. 23/6 skulle flytningen så ske. Den skete dog allerede om
 formiddagen d. 22/6, og jeg satte min nye router til, og den var sådan
 set også på med det samme. Dog kun med 2 Mbit og ikke 10 Mbit endnu.
 Men jeg afventer for flytningen skal jo reelt også først ske næste
 dag.
 Næste dag begynder routeren så at stå og genstarte konstant. Den
 initialiserer og jeg er på, og få minutter genstarter den igen og
 virker kun et kort øjeblik. Det står på i timevis. Jeg resetter så
 selv routeren og efter nogle forsøg kommer den også på. Denne gang med
 10 Mbit. Alt ser nu ud til at virke fint.
 Senere på dagen mister jeg dog forbindelsen igen. Alt lyser som det
 skal på routeren men jeg kommer ikke på, og nu får jeg pludselig
 heller ingen IP-adresse fra routeren. Jeg slukker og tænder uden held,
 men intet resultat.
 Jeg resetter igen routeren, og efter den har startet op, så kommer jeg
 igen på, men routeren begynder igen at så at genstarte sig selv, og
 allerede efter 2-3 genstarts får jeg igen ingen IP.
 Er godt klar over at der efter en reset skal indlæses en konfiguration
 af routeren, og dette muligvis kræver at routeren genstarter nogle
 gange, men at den står og genstarter i timevis, må være en fejl.
 Efter at have brugt reset nogle gange, kan man godt få routeren til at
 holde op med at genstarte og alt lyser korrekt, men stadig ingen IP.
 Prøver at ringe til Fullrate support, men de lukker tidligt om
 fredagen, så de har først åbent igen mandag morgen..
 Jeg opgiver så og tænker at det er jo stadig er dagen for
 overflytningen så det kan være konfigurationen ikke er færdig endnu.
 
 Lørdag prøver jeg igen, og samme problemer. Jeg prøver at lade
 routeren stå og genstarte i flere timer i håb om at den på et
 tidspunkt må være konfigureret. Men nej den bliver ved. Jeg laver
 reset nogle gange igen, og får den til at holde op med at genstarte og
 den lyser som den skal, men tildeler stadig ingen IP.
 Jeg tildeler så selv en IP-adresse og kommer ind på routeren (jeg skal
 logge ind med det nye password fra Fullrate, så konfiguration må være
 indlæst). I routerindstillingerne ser jeg så at størrelsen på DHCP
 poolen er sat til 0. Så altså derfor jeg ikke får nogen IP. Jeg sætter
 den selvfølgelig til et større tal, og så virker alt tilsyneladende
 igen....
 
 Søndag mister jeg igen forbindelsen, og routeren står og genstarter.
 Den kom dog selv op at køre igen inden for kort tid. Men da jeg lige
 kigger på router konfigurationen, så er DHCP pool igen sat til 0.
 
 Allerede nu har jeg brugt lang tid med at få forbindelse til at virke,
 og det er vel at mærke selvom jeg er rimelig teknisk minded. Kan ikke
 lade være med at tænke på hvis hr. og fru Jensen skal igennem sådan
 noget..
 
 Nu er jeg spændt på hvor ofte routeren skal genstarte fremover, og
 ikke mindst om den kører i lang tid nok til at jeg kan nå at teste om
 hastigheden på forbindelsen er som den skal være, for indtil videre
 kører den lidt svingene på mellem 4 og 10 Mbit.
 
 Og da jeg ikke har fastnet telefon, har jeg ikke engang testet om
 Ip-telefoni delen virker...
 
 Heldigivs kan jeg ikke se nogen steder at Fullrate har oplyst mig om
 mine 14 dages fortrydelsesret, så det giver mig jo heldigvis 3 måneder
 til at fortryde.
 
 Mvh
 Benjamin Andersen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kasper (25-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper | 
  Dato :  25-06-06 15:08 |  
  |   
            S. A. wrote:
 
 > Som jeg tidligere skrev herinde så oplevede jeg problemer med min
 > flytning fra Cybercity til Fullrate.
 
 Lyder fuldstændigt som min erfaring - linien skulle have været oppe i 
 tirsdags, men indtil videre har det kørt op og ned som en yoyo... og 
 aldrig med mere end 2Mbit og 512kbit op - noget mindre end 20/1.5 som 
 var bestilt.
 
 I fredags fungerede telefonen lige pludselig - kunne ringe ud, men ikke 
 ringe ind. Lørdag var forbindelsen helt nede, og idag kan jeg lige 
 pludselig få 256/512 (mærkelig rate). Nu bliver det spændende hvad der 
 sker i næste uge, for ellers kan de få deres udstyr tilbage - havde 
 "kun" 4096/768 hos CC, men i det mindste virkede det. Har ikke rigtigt 
 tålmodighed til at lege prøveklud for Fullrate.
 
 
 Kasper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Asbjorn Hojmark (25-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark | 
  Dato :  25-06-06 16:43 |  
  |   
            On Sun, 25 Jun 2006 15:04:40 +0200, S. A.
 <ccc24620@mit.eget.hjemmelavede.spamfilter.vip.cybercity.dk> wrote:
 
 > Allerede nu har jeg brugt lang tid med at få forbindelse til at virke,
 
 Ja... Det skulle du måske have ladet være med og i stedet kontaktet
 supporten med det samme.
 
 -A
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           S. A. (25-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : S. A. | 
  Dato :  25-06-06 23:25 |  
  |   
            On Sun, 25 Jun 2006 17:43:00 +0200, Asbjorn Hojmark
 <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
 
 >> Allerede nu har jeg brugt lang tid med at få forbindelse til at virke,
 >
 >Ja... Det skulle du måske have ladet være med og i stedet kontaktet
 >supporten med det samme.
 
 Men det kunne jeg jo som sagt ikke da de lukker tidligt om fredagen og
 ikke har åbent i weekenden. Og hvis jeg havde fået fat i dem om
 fredagen, så var der nok stor sandsynlighed for at de ville fortælle
 at jeg lige skulle afvente, da det jo stadig var dagen for selve
 oprettelsen.
 
 -- 
 Mvh
 Benjamin - hvis router lige er genstartet igen og har sat DHCP
 indstillingerne tilbage..
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Frederiksen (25-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederiksen | 
  Dato :  25-06-06 17:28 |  
  |   
            S. A. skrev:
 
 > Men nu er der så flere problemer.
 
 Det ligner meget mit eget problem. Linien skulle have været oppe den 
 23., men routeren genstarter ligeledes hele tiden. Har sendt dem en mail dd.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Frederiksen (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederiksen | 
  Dato :  29-06-06 01:40 |  
  |   
            Frederiksen skrev:
 > S. A. skrev:
 > 
 >> Men nu er der så flere problemer.
 > 
 > Det ligner meget mit eget problem. Linien skulle have været oppe den 
 > 23., men routeren genstarter ligeledes hele tiden. Har sendt dem en mail 
 > dd.
 
 Så er jeg også oppe at køre igen. Lidt kvik hjælp fra deres support fik 
 min forbindelse igang. Har ikke været meget hjemme, så derfor først 
 denne tilbagemelding nu, men der blev mandag eftermmiddag ringet tilbage 
   på min mail fra deres support.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Martsum (26-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Martsum | 
  Dato :  26-06-06 22:01 |  
  |   
            Jeg har selv skiftet til Fullrate d. 23. og havde også fredag lørdag 
 problemer med at routeren tabte sin ip. Søndag og mandag har det dog kørt 
 upåklageligt og her er det så mit spørgsmål kommer. Hvad i alverden skal du 
 med en DHCP poole på mere end nul, når du får tilkendt en fast ip fra 
 udbyder og der kun er en udgang på din router til LAN. Er det mig der har 
 fået noget galt i halsen angående DHCP eller hvad? Ifølge min børnelærdom er 
 DHCP kun i spil på LAN siden af et netværk og ikke på WAN siden.
 Jeg har som sagt kørt uden nedetid søndag og mandag med en DHCP pool på nul 
 så jeg tror ikke det er dit problem.
 Håbewr du kan bruge ovennævnte til noget og håber du har fået fat på support 
 få at få fikset problemet.
 
 Jesper
 
 "S. A." <ccc24620@mit.eget.hjemmelavede.spamfilter.vip.cybercity.dk> skrev i 
 en meddelelse news:qb2t92lcuj1e4noflfsc1m8ra7ecuikvjg@4ax.com...
 > Flere problemer med Fullrate
 >
 > Hej igen,
 >
 > Som jeg tidligere skrev herinde så oplevede jeg problemer med min
 > flytning fra Cybercity til Fullrate.
 > Ca. en måneds overlap af abonnement, som altså er penge lige ud af
 > vinduet.
 > I mine øjne er der kun 2 muligheder
 > 1. Cybercity har modtaget information om at Fullrate overtager linien,
 > og da de så ikke længere kan levere på samme linie, må dette betragtes
 > som en opsigelse.
 > eller
 > 2. Cybercity har ikke modtaget information om at linien overtages
 > eller opsiges og dermed skal de forsætte med at levere det jeg har
 > betalt for frem til 17/7.
 >
 > Det er jeg igang med at undersøge med Teleankenævnet, men det har jo
 > ikke nødvendigvis noget med Fullrate at gøre.
 >
 >
 > Men nu er der så flere problemer.
 > Her d. 23/6 skulle flytningen så ske. Den skete dog allerede om
 > formiddagen d. 22/6, og jeg satte min nye router til, og den var sådan
 > set også på med det samme. Dog kun med 2 Mbit og ikke 10 Mbit endnu.
 > Men jeg afventer for flytningen skal jo reelt også først ske næste
 > dag.
 > Næste dag begynder routeren så at stå og genstarte konstant. Den
 > initialiserer og jeg er på, og få minutter genstarter den igen og
 > virker kun et kort øjeblik. Det står på i timevis. Jeg resetter så
 > selv routeren og efter nogle forsøg kommer den også på. Denne gang med
 > 10 Mbit. Alt ser nu ud til at virke fint.
 > Senere på dagen mister jeg dog forbindelsen igen. Alt lyser som det
 > skal på routeren men jeg kommer ikke på, og nu får jeg pludselig
 > heller ingen IP-adresse fra routeren. Jeg slukker og tænder uden held,
 > men intet resultat.
 > Jeg resetter igen routeren, og efter den har startet op, så kommer jeg
 > igen på, men routeren begynder igen at så at genstarte sig selv, og
 > allerede efter 2-3 genstarts får jeg igen ingen IP.
 > Er godt klar over at der efter en reset skal indlæses en konfiguration
 > af routeren, og dette muligvis kræver at routeren genstarter nogle
 > gange, men at den står og genstarter i timevis, må være en fejl.
 > Efter at have brugt reset nogle gange, kan man godt få routeren til at
 > holde op med at genstarte og alt lyser korrekt, men stadig ingen IP.
 > Prøver at ringe til Fullrate support, men de lukker tidligt om
 > fredagen, så de har først åbent igen mandag morgen..
 > Jeg opgiver så og tænker at det er jo stadig er dagen for
 > overflytningen så det kan være konfigurationen ikke er færdig endnu.
 >
 > Lørdag prøver jeg igen, og samme problemer. Jeg prøver at lade
 > routeren stå og genstarte i flere timer i håb om at den på et
 > tidspunkt må være konfigureret. Men nej den bliver ved. Jeg laver
 > reset nogle gange igen, og får den til at holde op med at genstarte og
 > den lyser som den skal, men tildeler stadig ingen IP.
 > Jeg tildeler så selv en IP-adresse og kommer ind på routeren (jeg skal
 > logge ind med det nye password fra Fullrate, så konfiguration må være
 > indlæst). I routerindstillingerne ser jeg så at størrelsen på DHCP
 > poolen er sat til 0. Så altså derfor jeg ikke får nogen IP. Jeg sætter
 > den selvfølgelig til et større tal, og så virker alt tilsyneladende
 > igen....
 >
 > Søndag mister jeg igen forbindelsen, og routeren står og genstarter.
 > Den kom dog selv op at køre igen inden for kort tid. Men da jeg lige
 > kigger på router konfigurationen, så er DHCP pool igen sat til 0.
 >
 > Allerede nu har jeg brugt lang tid med at få forbindelse til at virke,
 > og det er vel at mærke selvom jeg er rimelig teknisk minded. Kan ikke
 > lade være med at tænke på hvis hr. og fru Jensen skal igennem sådan
 > noget..
 >
 > Nu er jeg spændt på hvor ofte routeren skal genstarte fremover, og
 > ikke mindst om den kører i lang tid nok til at jeg kan nå at teste om
 > hastigheden på forbindelsen er som den skal være, for indtil videre
 > kører den lidt svingene på mellem 4 og 10 Mbit.
 >
 > Og da jeg ikke har fastnet telefon, har jeg ikke engang testet om
 > Ip-telefoni delen virker...
 >
 > Heldigivs kan jeg ikke se nogen steder at Fullrate har oplyst mig om
 > mine 14 dages fortrydelsesret, så det giver mig jo heldigvis 3 måneder
 > til at fortryde.
 >
 > Mvh
 > Benjamin Andersen
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           S. A. (26-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : S. A. | 
  Dato :  26-06-06 23:12 |  
  |   
            On Mon, 26 Jun 2006 23:01:16 +0200, "Jesper Martsum"
 <jesper-martsum@email.dk> wrote:
 
 >Jeg har selv skiftet til Fullrate d. 23. og havde også fredag lørdag 
 >problemer med at routeren tabte sin ip. Søndag og mandag har det dog kørt 
 >upåklageligt og her er det så mit spørgsmål kommer. Hvad i alverden skal du 
 >med en DHCP poole på mere end nul, når du får tilkendt en fast ip fra 
 >udbyder og der kun er en udgang på din router til LAN. Er det mig der har 
 >fået noget galt i halsen angående DHCP eller hvad? Ifølge min børnelærdom er 
 >DHCP kun i spil på LAN siden af et netværk og ikke på WAN siden.
 >Jeg har som sagt kørt uden nedetid søndag og mandag med en DHCP pool på nul 
 >så jeg tror ikke det er dit problem.
 
 Det er også på lan siden at jeg har brug for DHCP, og det er der
 problemet er (var). Lige meget om jeg har én computer tilsluttet til
 lan-porten eller lan-porten går videre til en hub, så skal DHCP
 routeren jo tildele mindst 1 IP.
 Så jo det var en del af problemet. Men ja det virker da også hvis jeg
 selv tildeler IPer manuelt, men det er lidt svært at 'huske'
 DNS-server adresser hos Fullrate, når man lige er skiftet til dem og
 man desuden ikke kan komme på nettet før man har dem. Desuden er det
 jo ifølge deres egen opsætningsguide meningen at routeren skal tildele
 IPer.
 
 >Håbewr du kan bruge ovennævnte til noget og håber du har fået fat på support 
 >få at få fikset problemet.
 
 Support har nu lovet at routeren ikke vil genstarte mere, og de har
 også rettet så DHCP pool nu som standard er sat til 32.
 Så jeg håber ikke på flere problemer fra nu af.
 
 -- 
 Mvh
 Benjamin Andersen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jesper Martsum (27-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Martsum | 
  Dato :  27-06-06 14:55 |  
  |   
            Det er fint det er iorden. Jeg var ikke klar over du havde problemer på LAN 
 siden, det har jeg måske overset. Min gik også i kage i går aftes men er 
 blevet rettet af support her til morgen. Inkompatibel firmware var beskeden, 
 lidt amatøragtigt at sende en router ud med den forkerte firmware i forhold 
 til kundeprofilerne efter min mening, men jeg er i det mindste kørerne igen 
 så lad os håbe det bare er begynder vanskeligheder.
 
 Jesper 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |