djionnaise
Fra : Lone

Dato : 22-06-06 22:56

Jeg er blevet anbefalet at bruge djionnaise i nogle sandwich. Jeg har
aldrig brugt det før, men det er mit indtryk at det i virkeligheden blot
er djionsennep rørt med mayonnaise.
Hvis det er tilfældet kan jeg jo bare lave det selv. (billigere)
Er der nogen her der vil fortælle mig om djionnaise?

Lone

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-06-06 05:18

Lone skrev:

> Jeg er blevet anbefalet at bruge djionnaise i nogle sandwich.
> Jeg har aldrig brugt det før, men det er mit indtryk at det i
> virkeligheden blot er djionsennep rørt med mayonnaise.

Det lyder næsten sådan:
http://www.hungry-girl.com/chew/chewdetails.php?isid=452

Men hvorfor ikke prøve sig frem?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-06-06 08:12

Lone wrote:

> [...]
> Hvis det er tilfældet kan jeg jo bare lave det selv. (billigere)
> Er der nogen her der vil fortælle mig om djionnaise?

Du har ret i din antagelse. Og blandingsforholdet er helt op til egen
smag. Men en godt udgangspunkt er to dele mayonnaise til en del dijon.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-06-06 08:17

Kevin Edelvang wrote:

> Du har ret i din antagelse. Og blandingsforholdet er helt op til egen
> smag. Men en godt udgangspunkt er to dele mayonnaise til en del dijon.

Og jeg glemte lige at sige, at et halvt baguette smurt med blandingen på
hver side og så god emmenthaler, kogt, fransk landskinke og så et blad
salat, hvis man absolut vil... uuhm.... Min favoritsandwich sammen med
en go' amerikansk steak sandwich.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Lone

Dato : 23-06-06 08:24

Kevin Edelvang skrev:

> [...]
> hver side og så god emmenthaler, kogt, fransk landskinke og så et blad
> salat, hvis man absolut vil... uuhm.... Min favoritsandwich sammen med

Uhm det lyder godt, det vil jeg prøve
Lone

Fra : Jette

Dato : 23-06-06 15:29

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> Kevin Edelvang wrote:

Min favoritsandwich sammen med
> en go' amerikansk steak sandwich.

Den lyder rigtig lækker, Kevin. Og så kommer
det........uundgåelige...............kan vi få opskriften på den goé
amerikansk steak sandwich. Det lyder lidt som herremad. 250 g. steak og så
brød???

Jeg sparer altså på mayonaisen når jeg til clubsandwich skal lave
blandingen. Dijonsennepen kan sagtens få mundvandet frem, så halvt af hver
er mit bud..... og nogenlunde lille portion.

Hilsen Jette

Fra : Basil

Dato : 23-06-06 16:43

Den 23-06-2006, skrev Jette:
> [...]
> det........uundgåelige...............kan vi få opskriften på den goé
> amerikansk steak sandwich. Det lyder lidt som herremad. 250 g. steak og så

Jeg er også lige med på en lytter der, MUMS.
Kai

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-06-06 17:21

Jette wrote:

> [...]
> det........uundgåelige...............kan vi få opskriften på den goé
> amerikansk steak sandwich. Det lyder lidt som herremad. 250 g. steak og så

Naahr, der er sikkert tusinde måder at gøre det på.. jeg plejer at lave
det af andendags-steg af f.eks. culotte. Tynde skiver varmes let på
panden med en skive ost på, bløde løg, mayo, "amerikansk" sennep (eller
dijonnaise i stedet for de to) og ind imellem to skiver ristet brød
eller en god sprød bolle.

Man kan givetvis også grille en tynd steak let og bruge den i stedet.

Er det for "usundt" plejer lidt salat og tomat ikke at gøre den store
ulykke, men jeg foretrækker uden.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Lone

Dato : 23-06-06 08:26

Tusinde tak for svarene, jeg prøver mig frem.

Lone

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 24-06-06 08:56

Lone <duerikke@etellerandet.dk> skrev:
>Jeg er blevet anbefalet at bruge
> [...]

Den originale, og eneste, dijonaise fra Maille, er et
uovertruffen produkt som vil være vanskelig at efterligne.
Dijon sennep fra Maille er fremstillet siden 1747, og
mayonnaisen er lavet efter en speciel opskrift. Derfor bliver
det vanskeligt at ramme den originale smag, for hvilke sennep og
majonaise har lige den rette "kemi". Men ud over at lave en
majonaise selv, er det vanskeligt at få ordentlig kvalitet. Og
så urimlig dyr er dijonaise vel ikke, ofte 2 for 25.-
I`m A Survivor