vineddike - energi
Fra : Ralph

Dato : 20-06-06 21:00

Jeg vil først anbefale en god rødvinseddike, købt i Løvbjerg: Monini, Aceto
Rosso, den smager rigtigt godt som salatdressing, ingen andre ingredienser,
bare lidt dryppet på en friskplukket salat evt. lidt frisk dild, mums.

Men nu til mit egentlige spørgsmål, iflg. næringsindholdsfortegnelsen
indeholder den:
0 g. kulhydrat
0 g. protein
0 g. fedt

Kan det passe, eller mængderne så små at det ikke kan måles, jeg mener, den
MÅ da indeholde et-eller-andet?

--
?
Ralph

Fra : Jonas Kofod

Dato : 21-06-06 00:18

Ralph wrote:
> [...]
> 0 g. fedt
>
> Kan det passe, eller mængderne så små at det ikke kan måles, jeg mener, den

"Organisk syre", "Alkohol" - to næringsgrupper der sjældent angives.
Men det er nok ikke i mængder der ødelægger en slankekur.
En anden ting er en øl der med en smule sukker og en anelse fedt
alligevel kan være mere energipakket end en sodavand.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-06-06 15:00

Ralph skrev:

> Men nu til mit egentlige spørgsmål, iflg. næringsindholds-
> fortegnelsen indeholder den:
> 0 g. kulhydrat
> 0 g. protein
> 0 g. fedt

Er det pr. 100 g (eller ml), eller "per serving"?

> Kan det passe, eller mængderne så små at det ikke kan måles,
> jeg mener, den MÅ da indeholde et-eller-andet?

Vineddike indeholder måske en smule restsukker, måske en smule
restalkohol, måske lidt protein fra gærcellerne, og så ellers en
hel del eddikesyre.

Prøv selv at slå "vinegar" op på <http://xrl.us/foodcomp>, eller slå
"eddike" op på <http://foodcomp.dk/>. Det er ikke meget det indeholder,
og hvis deklarationen angiver indholdet "per serving" må de godt skrive
0 når der er tale om så små mængder.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup