Æbler - Discovery
Fra : Henning O. Mundbjerg

Dato : 18-06-01 17:00

Vi har i haven Ingrid Marie, Filippa og James Grieve. Der er plads til et 4.
træ, og det skal måske være Discovery. Er der nogen der har erfaring med
dette æble vedr. sundhed (vi sprøjter ikke), smag og andet?

mvh
h.o.mundbjerg

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 18-06-01 22:30

> [...]
> træ, og det skal måske være Discovery. Er der nogen der har erfaring med
> dette æble vedr. sundhed (vi sprøjter ikke), smag og andet?

det er et sundt og meget dejligt træ.
Og æblerne er lige så smukke som i Snehvide, og smager pragtfuldt.
Frisk,aromatisk uhm.
Men når jeg ser på dine 3 andre træer, kunne jeg måske anbefale Elstar,
som også er et sundt træ med meget velsmagende frugter.
De kan holde sig lige til maj og smager godt hele tiden.
Bare et forslag, for hvis du har nok i at have egne æbler indtil jul, ville
jeg også vælge discovery.
mvh
Vibeke