Kalendermusik
Fra : Rick Madsen

Dato : 18-06-01 16:31

Jeg leder efter musikstykker som har navn efter årets dage, så de på den
måde kan indgå i en kalender.

Foreløbig har jeg:

'New Years Day'[1.januar] - U2
'12 de Fevereiro'[12.februar] - Egberto Gismonti
'Independence day'[4.juli] - Bruce Springsteen
'St.Swithin's Day'[15.juli] - Billy Bragg/Dubstar
'September Fifteenth'[15.september] - Pat Metheny

hvm

Fra : Jacob Holm

Dato : 18-06-01 16:47

Rick Madsen wrote:

> [...]
> 'Independence day'[4.juli] - Bruce Springsteen
> 'St.Swithin's Day'[15.juli] - Billy Bragg/Dubstar
> 'September Fifteenth'[15.september] - Pat Metheny

Hej
Hvad med:
'Sunday Bloody Sunday' [30. januar] - U2

Leder du efter musik til alle årets dage?

Mvh. Jacob

Fra : Rick Madsen

Dato : 18-06-01 20:04

Jacob Holm skrev:

> Hvad med:
> 'Sunday Bloody Sunday' [30. januar] - U2

Tak - den er glimrende til de år hvor 30.januar er en søndag :)

> Leder du efter musik til alle årets dage?

Så heldig bliver jeg desværre nok ikke; og jeg er ikke interesseret i
numre som 'April in Paris' eller 'I Don't Like Mondays', men det ville
være sjovt hvis jeg kunne komme op på en snes, eller deromkring...

hvm

Fra : Hanne

Dato : 18-06-01 17:04

Rick Madsen <hvm@mail.uni2.dk> skrev i en
> Jeg leder efter musikstykker som har navn efter årets dage, så de på
den
> måde kan indgå i en kalender.

> 'Independence day'[4.juli] - Bruce Springsteen

Chicago har også lavet et nummer som handler om 4. juli

Og så har Stevie Wonder lavet et nummer om Martin Luther Kings
fødselsdag: Happy Birthday. Jeg ved bare ikke lige hvad dato det er
))))

Hanne

Fra : Rick Madsen

Dato : 18-06-01 20:15

Hanne skrev:

> [...]
>
> Og så har Stevie Wonder lavet et nummer om Martin Luther Kings
> fødselsdag: Happy Birthday. Jeg ved bare ikke lige hvad dato det er

MLK Day er tredje mandag i januar, så den er jo egentlig god nok, og tak
for den.

Kan du komme i tanke om hvad Chicago-nummeret hedder?

hvm

Fra : Hanne

Dato : 19-06-01 18:23

> Kan du komme i tanke om hvad Chicago-nummeret hedder?

Ja det er 30 år gammelt (gys hvor er jeg gammel ))))) og er fra V og
hedder:

Saturday in the Park

Saturday in the park
I think it was the Fourth of July
Saturday in the park
I think it was the Fourth of July
People dancing, people laughing
A man selling ice cream
Singing Italian songs
?
Can you dig it (yes, I can)
And I've been waiting such a long time
For Saturday

Saturday in the park
You'd think it was the Fourth of July
Saturday in the park
You'd think it was the Fourth of July
People talking, really smiling
A man playing guitar
Singing for us all
Will you help him change the world
Can you dig it (yes, I can)
And I've been waiting such a long time
For today

Slow motion riders fly the colours of the day
A bronze man still can tell stories his own way
listen children all is not lost
all is not lost

Funny days in the park
Every day's the Fourth of July
Funny days in the park
Every day's the Fourth of July
People reaching, people touching
A real celebration
Waiting for us all
If we want it, really want it
Can you dig it (yes, I can)
And I've been waiting such a long time
For the day

Original release year: 1972

Hanne

Fra : Rick Madsen

Dato : 20-06-01 09:20

Hanne skrev:

> Rick Madsen <hvm@mail.uni2.dk> skrev i en

> Ja det er 30 år gammelt (gys hvor er jeg gammel ))))) og er fra V og
> hedder:
>
> Saturday in the Park

OK, lørdag den fjerde juli; glimrende...det må vel være 1970 der er tale
om i den sang(?). Det fik mig til at huske på det eneste Chicago-album
jeg ejer, nemlig deres første, CTA.

De to første nr. på side 4 hedder: 'Prologue, August 29, 1968' og
'Someday (August 29, 1968)'. Om tumulten udenfor det Demokratiske
konvent i Chicago.

hvm

Fra : Queenie

Dato : 18-06-01 17:58

Manic Monday .. Bangles
Sometimes it snows in April .. Prince (ved ikke om denne falder ind
under kategorien lol)

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Sohl

Dato : 18-06-01 19:47

Gå ind på http://www.allmusic.com og søg på alle ugens dage: monday, tuesday
osv under Songs, så får du tonsvis af sange og datoer ;)

søren

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-06-01 12:23

"Rick Madsen"
> [...]
> 'Independence day'[4.juli] - Bruce Springsteen
> 'St.Swithin's Day'[15.juli] - Billy Bragg/Dubstar
> 'September Fifteenth'[15.september] - Pat Metheny

Mariah Carey har også en sang, der hedder 4th of July eller
sådan noget.
Jeg vil også tro, det skulle være muligt at finde noget til Juledag
o.lign.!

--
Peter Brandt Nielsen
Integrity. Knowledge. Courage.

Fra : Ralph

Dato : 19-06-01 22:25

Rick Madsen wrote:

> [...]
> 'Independence day'[4.juli] - Bruce Springsteen
> 'St.Swithin's Day'[15.juli] - Billy Bragg/Dubstar
> 'September Fifteenth'[15.september] - Pat Metheny

I aften er det juleaften, der er længe, længe til.

--
venligst
Ralph

Fra : kautaq

Dato : 19-06-01 23:08

Rick Madsen wrote:

> Jeg leder efter musikstykker som har navn efter årets dage, så de på den
> måde kan indgå i en kalender.

Det er vist nok ikke det du søger, men alligevel:

Den 6. august 1945 kaster amerikanerne den første atombombe.
Klokken er 8:15
Bombeflyet bære navnet "enola gay" og er et kælenavn for
kaptajnens kone.
Selve bomben hedder "little boy" (se teksten)

*

Orchestral Manoeuvres In The Dark (OMD)

Enola Gay

Enola Gay, you should have stayed at home yesterday
Aha words can't describe the feeling and the way you lied

These games you play, they're gonna end it more than tears someday
Aha Enola Gay, it shouldn't ever have to end this way

It's 8:15, and that's the time that it's always been
We got your message on the radio, conditions normal and you're coming home

Enola Gay, is mother proud of little boy today
Aha this kiss you give, it's never ever gonna fade away

Enola Gay, it shouldn't ever have to end this way
Aha Enola Gay, it shouldn't fade in our dreams away

Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Rick Madsen

Dato : 20-06-01 09:01

kautaq skrev:

> Det er vist nok ikke det du søger, men alligevel:
>
> Den 6. august 1945 kaster amerikanerne den første atombombe.

Tak, Mike.

'Enola Gay' skal vel spilles 6.august...
'The Night They Drove Old Dixie Down'(The Band) 9.april,
'The Day John Kennedy Died'(Lou Reed) 22.november,
'The Lonesome Death of Hattie Carroll'(Bob Dylan) ...? :]

hvm

Fra : kautaq

Dato : 20-06-01 22:58

http://users.powernet.co.uk/barrett/The-Telegraph/extracts/zanzinger42.html

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Rick Madsen

Dato : 21-06-01 07:50

kautaq wrote:

> http://users.powernet.co.uk/barrett/The-Telegraph/extracts/zanzinger42.html

8.februar, altså...tak, Mike!

hvm

Fra : Jesper Holck

Dato : 20-06-01 09:05

Hvis vi går lidt andre stil-retninger har jeg nogle flere ideer:

Den blå anemone (1. marts, sang af Kaj Munk)).
Groundhog day (Melanie)
The twelve days of christmas (Engelsk traditional)
Den første maj (Jan Toftlund - der må også være mange andre om 1. maj)
En lærke letted' (5. maj - sikker også mange andre)
Midsommersangen (Skt. Hans)

Jesper

Adjunkt, ph.d. Jesper Holck
Institut for Informatik
Handelshøjskolen
Howitzvej 60, 3. sal
2000 København F

Tlf. 3815 2431
Fax 3815 2401
Mail jeh.inf@cbs.dk

Fra : Rick Madsen

Dato : 20-06-01 09:33

Jesper Holck skrev:

> [...]
> Den første maj (Jan Toftlund - der må også være mange andre om 1. maj)
> En lærke letted' (5. maj - sikker også mange andre)

Tak, Jesper.

Jeg er særligt glad for at blive mindet om Melanies 'Groundhog Day'
[2.februar].

hvm