Grillfest for 50 mand
Fra : Peter eller Line

Dato : 16-06-06 21:25

Hej

Jeg skal grille for 50 mand, og tænkte på at lave Jamie Olivers hele
svinekam fra hans nye italienske kogebog. Jeg ser til min skræk at han
steger det det meste af tiden i en ovn, hvilket jeg ikke har til rådighed.
Jeg har ikke stor grill erfaring, men har to store grille (1,5 m X 1,5 m) og
50 sultne soldater. Nogle erfaringer eller forslag til kødet i den buffet
jeg vil laver?

Venligst
Peter

Fra : Gainsbourg

Dato : 16-06-06 22:56

Det lyder som noget der skal have indirekte varme, under låg eller tid i ovn
for at blive godt. Tror det bliver svært at lave på almindelig grill, hvis
det er dét, du har til rådighed...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : mcloud

Dato : 16-06-06 23:15

Hej Peter eller line.

Jeg ville købe 2 oksefiletter på hver ca 5 kg--skære dem over--det gør dem
lettere at grille - stik et stegetermometer i en af filetterne og tag dem
alle af når kernetemperaturen er nået er nået.

Kernetemp skal efter min vurdering være på 64-65 grader.

Husk hviletid ca 20 min. inden udskæring.Skær fine tynde skiver.

Der er nok ikke kød nok til sultne soldater så jeg ville stege en hel
svinenakkekam eller kam uden svær ,når du nu har så store grille til din
rådighed.

Her skal kernetemp . være ca 70 grader.

god fornøjelse

Mcloud