hvad fylder en kvart okse i fryseren
Fra : Tom Nielsen

Dato : 15-06-06 00:10

Hejsa,

Er der nogen her der kan fortælle hvad en kvart okse ca. fylder i en fryser
?
Såvidt jeg kan se vejer den ca 60kg, og min fryser er en lav skabsfryser på
100ltr (3 skuffer)

- Tom

Fra : Charlotte

Dato : 15-06-06 04:04

> Såvidt jeg kan se vejer den ca 60kg, og min fryser er en lav skabsfryser
> på
> 100ltr (3 skuffer)

Så kommer det nok til at knibe lidt, vores store skabsfryser med 7 skuffer
ca 200 ltr var fyldt til bristepunktet.

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 15-06-06 08:09

Charlotte wrote:

> Så kommer det nok til at knibe lidt, vores store skabsfryser med 7 skuffer
> ca 200 ltr var fyldt til bristepunktet.

Enig, det fylder over halvdelen af min 250 liters kummefryser, og den
kan nok pakkes lidt tættere end skufferne i et skab tillader.

mvh.
anders

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 15-06-06 12:22

"Anders Truelsen [8240]" <anders.truelsen@BLAH-BLAHtretommervej.dk> skrev i
en meddelelse news:4491076e$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Enig, det fylder over halvdelen af min 250 liters kummefryser, og den kan
> nok pakkes lidt tættere end skufferne i et skab tillader.
>
> mvh.
> anders

En ting er, hvor meget man kan brokke ned i fryseren. En anden - lige så
vigtig - ting er hvad er fryserens indfrysningskapacitet. Det er meget
vigtigt for kvaliteten, at kødvarer indfryses meget hurtigt - og optøes
meget langsomt.
Jeres fryser har sikkert en specifikation vedr. indfrysningskapaciteten -
dvs. hvor mange kilo der kan indfryses pr. tidsenhed.
Mvh.
Aksel

Fra : Gitte og Claus

Dato : 15-06-06 20:49

"Anders Truelsen [8240]" <anders.truelsen@BLAH-BLAHtretommervej.dk> wrote in
message news:4491076e$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Enig, det fylder over halvdelen af min 250 liters kummefryser, og den kan
> nok pakkes lidt tættere end skufferne i et skab tillader.
>
> mvh.
> anders

det kommer også an på hvordan fryseren bliver pakket, vi har 1/4 okse
liggende i en skabsfryser på 100 liter og der er stadig plads til en pakke
is

Fra : Jette

Dato : 17-06-06 09:26

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Er der nogen her der kan fortælle hvad en kvart okse ca. fylder i en
> fryser
> ?

Det kommer også an på hvilke stykker kød du har fået, er der meget
ben/bryst/tværreb fylder det mere end hvis det er klump, fars, bøffer osv.
(altså bagkød)

Husk også at fryse det ind enkeltvis og siden pakke det. Fars lægger jeg i 4
liters poser og trykker flad (ca. 2-3 cm), stakker det og fryser. Så fylder
det minimalt og er hurtigt at tø op på køkkenbordet/ i køleskabet.

vh. Jette