Ny fortrappe
Fra : Steen

Dato : 14-06-06 18:31

Hej

Jeg bor i et hus, hvor fortrappen er et tilbagevendende problem.

Trappen fra hoveddøren er lavet i cement, og hvert 3-4 år er jeg
nødt til at få den lavet om - den revner simpelthen (jeg har fået at
vide, at det er frosten der springer cementen).

Den er ca. 120 cm høj.

Den ville sikkert være en del kønnere i mursten, men de kan heller
ikke holde til frosten...har jeg fået at vide.

Hvordan klarer jeg lige den åndssvage fortrappe?

Jeg må hellere slutte af med at fortælle, at jeg omkring 10
tommelfingre

MVH

Steen
www.spentrup.com

Fra : Ole Jensen

Dato : 14-06-06 20:50

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Den ville sikkert være en del kønnere i mursten, men de kan heller
> ikke holde til frosten...har jeg fået at vide.

Du skal ikke bruge almindelige mursten, men du kan købe mursten der er
brændt så hårdt, at de kan bruges.
Man bruger dem til at lave havegange med, eller lignende.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-06-06 21:05

On Wed, 14 Jun 2006 21:49:47 +0200, newsplus@website.dk (Ole Jensen)
wrote:

>Du skal ikke bruge almindelige mursten, men du kan købe mursten der er
>brændt så hårdt, at de kan bruges.
>Man bruger dem til at lave havegange med, eller lignende.

Jeps - og de kaldes derfor også 'havetegl'.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/

Fra : Max

Dato : 15-06-06 07:28

Hej Steen

> Trappen fra hoveddøren er lavet i cement, og hvert 3-4 år er jeg
> nødt til at få den lavet om - den revner simpelthen (jeg har fået at
> vide, at det er frosten der springer cementen).

Det er vel ikke sådan at du giver den salt om vintren ?

> Hvordan klarer jeg lige den åndssvage fortrappe?

I denne bog fra Portland kan man læse lidt om at
leve en betontrappe.

http://www.aalborg-portland.dk/pdf/BYGSELVAVIS_2004.pdf

Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 15-06-06 13:41

Max skrev:

> Det er vel ikke sådan at du giver den salt om vintren ?

Jo, for at slippe for sagsanlæg fra diverse postbude og avisdrenge

Steen

PS. Tak for linket

Fra : Max

Dato : 15-06-06 13:54

Hej Steen

> Jo, for at slippe for sagsanlæg fra diverse postbude og avisdrenge

Det er den sikreste måde at ødelægge en trappe på, den må
ikke saltes. Når du skal igang med en ny trappe, så prøv at
kontakte elektrikkeren og spørg hvad det koster at putte
varmeslanger i trappen og hvad det koster at have dem kørende.

Sjovt nok så betaler din forsikring avisdrengen erstatning hvis
du ikke har saltet, og ikke hvis du har saltet.

Mvh Max

Fra : .Kody

Dato : 15-06-06 13:45

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er vigtig at du ikke salter den om vinteren.
Når den er nyrepareret, kan du prøve at "svumme" den i Alfix fliseklæber,
det skulle gøre den vandtæt, og lukke små revner og sprækker.

..Kody