Hvordan laver jeg bagte kartofler i min We~
Fra : Nick

Dato : 10-06-06 15:26

Skal jeg pakke dem i sølvpapir og hvor meget skal jeg ca. regne med at de
skal have? Og skal jeg skrue ned på 1/2?

.... og hvad skal jeg ellers vide om det?

/Nick

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 10-06-06 17:42

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal jeg pakke dem i sølvpapir og hvor meget skal jeg ca. regne med at de
> skal have? Og skal jeg skrue ned på 1/2?
>
> ... og hvad skal jeg ellers vide om det?

Det skal du ja og det tager helvedes lang tid.

Steen.

Fra : sunsite

Dato : 10-06-06 19:15

Det hjælper meget at stikke en kødnål eller lignenden igennem kartoflerne,
således at de får varme indefra også. Det forkorter tiden væsentligt.

JGT

Fra : Nick

Dato : 10-06-06 21:23

"sunsite" skrev i en meddelelse ...
> Det hjælper meget at stikke en kødnål eller lignenden igennem kartoflerne,
> således at de får varme indefra også. Det forkorter tiden væsentligt.

Jeg lavede dem på den "gode gamle måde" i microovnen - og varmede dem så
bare i Weberen

/Nick

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-06-06 22:49

Nick wrote:
> Skal jeg pakke dem i sølvpapir og hvor meget skal jeg ca. regne med
> at de skal have? Og skal jeg skrue ned på 1/2?
>
> ... og hvad skal jeg ellers vide om det?
>
> /Nick

Vi brugte også sølvpapir i starten.. En dag kom vi så i tvivl om det
overhovedet var nødvendigt og prøvede blot at lægge dem på risten, med
indirekte varme.. Det tager kortere tid at lave, og de bliver lige så gode..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Padre

Dato : 11-06-06 12:52

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> wrote in message

> [...]
> overhovedet var nødvendigt og prøvede blot at lægge dem på risten, med
> indirekte varme.. Det tager kortere tid at lave, og de bliver lige så

Enig

--

Padre
"Nature, not content with denying him the ability to think, has endowed him

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-06-06 10:28

Nick wrote:
> Skal jeg pakke dem i sølvpapir og hvor meget skal jeg ca. regne med at de
> skal have? Og skal jeg skrue ned på 1/2?
>
> ... og hvad skal jeg ellers vide om det?

Efter at undre lidt på denne forespørgslen, hvorledes man kan stå helt
hjælpeløst spørgende og på bar bund overfor at lave en simpel
grillkartoffel, tænker jeg om det har noget at gøre med denne dille for
voksne mænd. Banale spørgsmål som ubehjælpelige mænd tidligere spurgte
deres koner eller mødre dumt om er nu et seriøst debatemne i et mad forum.

Hvordan laver jeg spejlæg på min Tefal pande?
Hvilken krydderiblanding skal jeg putte i min Jamie rystemorter ting?
Hvor længe skal kartofler koge - på mit mielekomfur?
Hvordan salter jeg min tomatmad med min læsøsalt?
Og hvordan griller jeg en kartoffel på.....

Fra : Nick

Dato : 11-06-06 10:54

"Jonas Kofod" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> voksne mænd. Banale spørgsmål som ubehjælpelige mænd tidligere spurgte
> deres koner eller mødre dumt om er nu et seriøst debatemne i et mad forum.

Du kan da bare undre løs, mens jeg så undrer mig over, hvor dumt folk kan
svare på et ærligt spørgsmål - og åbenbart helt har tabt evnen til empati.
Jeg spurgte, om det med bagte kartofler i en Weber Q, fordi jeg havde nogle
redelige spørgsmål, ikke for at blive svinet til.

Jeg havde selv overvejet et par problemstillinger:

1. Kan man lave dem i en Weber Q? Eller er varmen for høj?
2. Skal man evt. lave dem med åbent låg? Fordi der så ikke er så varmt -
selv om man skruer ned?
3. Skal man pakke dem ind eller er de bedst lavet uden indpakning?
4. Skal man flytte dem ud i siden og lade dem få indirekte varme eller
bliver de lækre sprøde elle rnoget andet, hvis man knalder dem direkte over
flammerne?

Og nej - min kone interesserer sig overhovedet ikke for grillning, hvorfor
det ville være ulogisk at følge dit platte og tendenciøse forslag.

Hvorfor skulle jeg ikke drage nytte af andre erfaringer? Jeg har fin
erfaring med bagte kartofler io ovn, micro m.m. - men ikke i en gasgrill med
låg. Så det kunne jo være, at andre havde erfaret et par gode fif og ville
give dem videre.

Du lever klart i det forkerte land. Danmark er foreningernes land og der
findes sammenlagt adskillige foreninger per indbygger. Vore dages
foreningsarbejde er - for en stor dels vedkommende - rykket til
Internetregi, og det er jo fint nok. Desværre kunne man i "gamle dage" undgå
den slags støj som du netop spredte, simpelthen ved at vedkommende ikke
mødte op til møderne. Nu kan du jo så sidde derhjemme og fjolle ud over
andre.

Men okay, hvis du kan få en smule glæde ved det, så lægger jeg gerne ryg
til.

/Nick

PS: Brug lidt af din tid på at læse en grammatikordbog. Bare et godt råd.

Fra : Ole Andersen

Dato : 11-06-06 11:14

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> til.

> PS: Brug lidt af din tid på at læse en grammatikordbog. Bare et godt råd.

Der var vist en, der blev ked af det.

Fra : Nick

Dato : 11-06-06 12:27

"Ole Andersen" skrev i en meddelelse...
> Der var vist en, der blev ked af det.

Nææ, irriteret over støj...

/Nick

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-06-06 11:28

Nick wrote:

> Men okay, hvis du kan få en smule glæde ved det, så lægger jeg gerne ryg
> til.

Ja du tager det da uhyggeligt pænt og uindignieret og fik endda blandet
noget relevant med foreningsvirke ind i det?!
Nå men jeg henvendte mig nu ikke til dig, men andre der fra tid til
anden undrer sig over udslagene herinde af denne "grille".

> PS: Brug lidt af din tid på at læse en grammatikordbog. Bare et godt råd.

Jeg har aldrig hørt om en grammatikordbog.
Men jeg kan af mit indlæg finde én tastefejl, resulterende i en forkert
endelse. Omend der skulle være flere, vidner din harceleren dog stadigt
om for små sko - det er der iøvrigt bred enighed om her på usenet.
Jeg kan osse se at du i andre tilfælde har skullet profilere din
stavekritik overfor andre.
I dette tilfælde vidner det også om en der er trådt over tæerne - og så
skal man jo være ramt. Så jeg må gå udfra mit indlæg passede.

Fra : Nick

Dato : 11-06-06 12:26

> [...]
> Nå men jeg henvendte mig nu ikke til dig, men andre der fra tid til anden
> undrer sig over udslagene herinde af denne "grille".

Hvorfor svarede du så på mit indlæg?

> I dette tilfælde vidner det også om en der er trådt over tæerne - og så
> skal man jo være ramt. Så jeg må gå udfra mit indlæg passede.

Jeg ved ikke om jeg ligefrem ville kalde det trådt over tæerne, snarere
stødt over et dybt fjollet indlæg som svar på min forespørgsel.

Det er fair nok, at du vil offentliggøre din mening om hint og dint, men
hvorfor gøre det som noget der kan fortolkes som en latterliggørelse af mit
indlæg?

/Nick

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-06-06 12:34

Nick wrote:

> Hvorfor svarede du så på mit indlæg?

Fordi det var i relation til dit indlæg.

Fra : Padre

Dato : 11-06-06 12:54

> Det er fair nok, at du vil offentliggøre din mening om hint og dint, men
> hvorfor gøre det som noget der kan fortolkes som en latterliggørelse af
mit
> indlæg?

Fordi han er en nar. Plonk ham og grill nogle kartofler i stedet, det er
sjovere og sundere

Fra : Jonas Kofod

Dato : 12-06-06 14:23

Padre wrote:
> "Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> wrote in message

> mit

> Fordi han er en nar. Plonk ham og grill nogle kartofler i stedet, det er
> sjovere og sundere

Jamen det er da rart at se hr. Padre stadigt kan spille evigt god og
forurettet og i samme sætning kalde folk for nar.

Iøvrigt ironisk at en mand der udover sine ambivalente "det går ikke mig
på" tudeindlæg kun bidrager med de periodiske "hvor får jeg min engelske
lakrids" indlæg har sat bl.a. den der kan skaffe dette på sin højt
profilerede plonke program.

Nå men hvis du osse kan læse med Padre, så du dig en tudelakrids.

Fra : Nick

Dato : 12-06-06 19:30

> [...]
> profilerede plonke program.
> Nå men hvis du osse kan læse med Padre, så du dig en tudelakrids.

Jeg fatter nada.

/Nick

Fra : Jonas Kofod

Dato : 12-06-06 19:44

Nick wrote:

> Jeg fatter nada.

Så svært er det danske sprog heller ikke - men vi tager papstokken frem.
1. Padre skriver nogle indlæg i en formulering ala "det går mig ikke
på", samtidigt kan man mellem linier fornemme en snotnæse der snart skal
tørres. Det er ambivalent. Hvis manden er ligeglad hvorfor så den trang
til at proklamere hvorledes han finder sig bedre end både den ene og anden.
2. De indlæg Padre skriver med relevans for mad handler alle om hvor man
finder nogle bestemte slags lakrids. Det er lidt ironisk han ikke kan få
svar på det eneste han er her for.
3. Padre læser det nok ikke - men hvis han gjorde kunne han altså tage
sig en tudelakrids.

Fra : Nick

Dato : 12-06-06 21:12

> Så svært er det danske sprog heller ikke - men vi tager papstokken frem.

Nu var det mere manglen på kommaer, der slog mig ud

/Nick

Fra : Jonas Kofod

Dato : 12-06-06 21:40

Nick wrote:

> Nu var det mere manglen på kommaer, der slog mig ud

Hvilket betyder at du ikke fattede nada, men du bare skulle vise dig med
kommaerne igen? Det kan være de sidder og prikker lige der hvor dine for
små sko trykker.

Fra : Nick

Dato : 13-06-06 06:01

> Hvilket betyder at du ikke fattede nada, men du bare skulle vise dig med
> kommaerne igen? Det kan være de sidder og prikker lige der hvor dine for
> små sko trykker.

Nix; det du skrev, var grammatisk vrøvl.

Nå, nu gider jeg ikke lege med dig mere, tiden er sjovere brugt på at se
maling tørre...

EOD.

/Nick

Fra : Jonas Kofod

Dato : 13-06-06 09:54

Nick wrote:

> Nix; det du skrev, var grammatisk vrøvl.

Men ikke desto mindre var det det eneste du skulle fortælle verden - at
jeg glemmer at sætte nogle kommaer og du har ondt røven.

> Nå, nu gider jeg ikke lege med dig mere, tiden er sjovere brugt på at se
> maling tørre...

Ja du kan jo arbejde videre med din videnskab at smide bagekartoffel på
grill - undskyld mange mange gange, en Weber Q. Det skulle nok kunne
underholde dig til den næste liguster-far dille popper frem.

Fra : Peter Westh

Dato : 17-06-06 17:48

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-06-06 12:56

Jeg plejer at gi dem 45 min, sammen med en colotte steg inddirekte varme,
det passer rigtig fint

Jens

Fra : Nick

Dato : 11-06-06 13:08

"Jens Rasmussen" skrev i en meddelelse...
> Jeg plejer at gi dem 45 min, sammen med en colotte steg inddirekte varme,
> det passer rigtig fint

Super, men hvordan laver jeg indirekte varme i en Weber Q? Altså, der er jo
en brænder der laver flammer over hele arealet, så hvordan mon jeg gør det?

/Nick

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-06-06 14:06

læg dem på noget staniol og på med låget
kig evt. på www.weberguru.dk

Jens

Fra : Mathias Beck Thomsen

Dato : 12-06-06 20:38

Nick wrote:
> Skal jeg pakke dem i sølvpapir og hvor meget skal jeg ca. regne med at de
> skal have? Og skal jeg skrue ned på 1/2?
>
> ... og hvad skal jeg ellers vide om det?
>
> /Nick

Sikke da et latterligt spørgsmål.

Fra : Nick

Dato : 12-06-06 21:12

"Mathias Beck Thomsen" skrev i en meddelelse...
>Sikke da et latterligt spørgsmål.

Hvorfor?

/Nick

Fra : SB

Dato : 17-06-06 07:53

"Mathias Beck Thomsen" <mathiasbeckthomsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
Nick wrote:
> [...]
> skal have? Og skal jeg skrue ned på 1/2?
>
> ... og hvad skal jeg ellers vide om det?

Sikke da en latterlig kommentar.

/Søren

Fra : Gainsbourg

Dato : 12-06-06 01:31

Jeg har kun erfaring fra en almindelig Weber Silver 57 cm. Vi plejer bare at
rense kartoflerne og ridse/skære et kryds i dem , drysse med lidt salt og så
sætte dem over indirekte varme uden sølvpapir. Det tager ca. 45 min. og de
bliver meget lækrere end hvis man pakker dem ind (efter min smag).

Med venlig hilsen
Gainsbourg